epoint

Niantic wprowadził Generative AI do swojej gry Peridot – symulatora posiadania zwierząt domowych. Aktualizacja stanowi pierwsze zastosowanie na tak dużą skalę Generative AI w grze mobile, opartej na rzeczywistości rozszerzonej. Od teraz wirtualne stworki, nazywane Kropkami, mają zdolność do uczenia się i interakcji z obiektami w naszym świecie – tak jak prawdziwe zwierzęta.

Pamiętasz Tamagotchi z lat 90.? Niantic przeniósł ten uwielbiany klasyk do współczesności, wzbogacając go o technologię sztucznej inteligencji. Będąc już pierwszą grą z w pełni rozszerzoną rzeczywistością (AR), Peridot stał się również pierwszą, która w pełni wykorzystuje Generative AI – wyłącznie w celu umilenia rozrywki swoim graczom. W symulatorze zwierząt domowych żegnamy ograniczenia tradycyjnych wirtualnych zwierzątek, a witamy przyszłość, w której cyfrowi towarzysze rozwijają się i dostosowują do otoczenia tak, jak prawdziwi pupile.

Peridot: Gdzie nostalgia spotyka się z innowacją

Korzystając z Generative AI, twórcy gry Peridot znacznie zwiększają liczbę możliwych zachowań Kropek, kiedy te napotykają nowe bodźce, na przykład zwierzę, talerz z jedzeniem lub bukiet kwiatów. Niantic dąży do tego, żeby stworki zachowywały się tak, jak zrobiłby to prawdziwy zwierzak.

Tak jak nie można przewidzieć jak szczeniak zareaguje na widok kota na ulicy, tak Kropka w Peridot również zareaguje w nieprzewidywalny sposób. Czy będzie warczeć, szczekać lub nurkować za nim? A jeśli zostawimy talerz z jedzeniem na wierzchu, możliwe, że Kropka ukradnie kęs, ale może też tarzać się w resztkach.

via GIPHY

Jak to działa?

Krok 1: Zrozumienie otoczenia

Korzystając z algorytmów AI do wizji komputerowej, Niantic konwertuje obraz świata rzeczywistego widziany przez kamerę w komórce na dokładne kształty 3D. Dzięki narzędziu Niantic Lightship ARDK Kropki mogą rozpoznawać różne rzeczy, takie jak kwiaty, jedzenie, zwierzęta domowe i wiele innych rzeczywistych obiektów i powierzchni.

Krok 2: Przekazywanie do modelu językowego LLM

Słowa opisujące obiekty są następnie przekazywane do dużego modelu językowego Llama 2 firmy Meta, wraz z informacjami o cechach i osobowości Kropek gracza, takimi jak to, czy jest towarzyski czy nieśmiały, jaki jest jego wiek i historia. Następnie backend Peridot pyta Llama, jak małe puszyste stworzenie może zareagować na to, co znalazło.

Krok 3: Generowanie reakcji

Peridot umożliwia AI korzystanie z ogromnej biblioteki animacji, które dotychczas były trudne do adaptacji. Jednak dzięki nowemu systemowi wykorzystującemu Generative AI, animacje te pokazują znacznie większą liczbę możliwych reakcji. To tak, jakby Kropki uczyły się, dostosowywały i demonstrowały osobowość jak żywe stworzenia.

W miarę ewolucji postaci w rzeczywistości rozszerzonej w grach będą one musiały wykorzystywać sztuczną inteligencję nie tylko do zrozumienia świata, ale także do reagowania na niego i na innych ludzi. W przypadku Peridot twórcy widzą, że gra nadal będzie platformą do eksperymentowania z zastosowaniami sztucznej inteligencji i rzeczywistości rozszerzonej.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments