epoint

Bolt, europejska platforma oferująca rozwiązania mobilności współdzielonej, nawiązała współpracę ze Snapchatem. W ramach wspólnych działań powstał filtr, który przy pomocy rozszerzonej rzeczywistości (AR), daje każdemu możliwość zobaczenia na własne oczy jak miasto, w którym mieszka wyglądałoby z mniejszą liczbą samochodów.

Nowy filtr został nazwany P.E.O.P.L.E. (ang. ludzie) i rozpoznaje zaparkowane samochody. Następnie za pomocą rozszerzonej rzeczywistości przemienia on pojazdy w przyjazne ludziom otoczenie, takie jak kawiarnie na świeżym powietrzu, ścieżki rowerowe czy tereny zielone. Filtr jest dostępny dla milionów użytkowników Snapchata na całym świecie.

Filtr P.E.O.P.L.E. jest częścią najnowszej, ogólnoeuropejskiej kampanii Bolt „Poczuj się jak w domu”, która zachęca ludzi do tworzenia bardziej przyjaznych obszarów miejskich- z mniejszą emisją spalin i natężeniem ruchu. Hasłem “Poczuj się jak w domu” chcemy podkreślić, że miasta powinny bardziej przypominać przedłużenie domowego ciepła, a nie nieprzyjazną przestrzeń pełną samochodów.

Miasta borykają się z rosnącą populacją, emisjami spalin powodowanymi przez transport, a także korkami. Pomocą może być współdzielona mobilność, która jako uzupełnienie komunikacji publicznej zaspokoi różne potrzeby mieszkańców w zakresie poruszania się po mieście. W efekcie może się przyczynić do rezygnacji z prywatnych samochodów.

Niedawne badanie konsumenckie przeprowadzone przez McKinsey wykazało, że w ciągu następnej dekady prawie 50% osób będzie skłonnych zamienić prywatny samochód na inne środki transportu. Natomiast prawie 30% zamierza w większym stopniu korzystać z mikromobilności lub współdzielonej mobilności w nadchodzącej dekadzie. Również badanie Bolt potwierdza, że dla 63% współdzielona mobilność (czyli przejazdy taksówkami, hulajnogi elektryczne, rowery elektryczne) zmniejsza potrzebę posiadania prywatnego samochodu.

Przez dziesięciolecia miasta przedkładały ruch samochodowy nad pieszych, rowery i mikromobilność. Znajduje to swoje odzwierciedlenie w organizacji przestrzeni w miastach, gdzie ponad 60% obszarów miejskich jest zarezerwowanych dla samochodów, zamiast dla pieszych czy infrastruktury potrzebnej bardziej przyjaznym środowisku środkom transportu. Wiele miast zdało sobie z tego sprawę i zmienia nastawienie, budując ścieżki rowerowe, wspierając mikromobilność czy przekształcając miejsca parkingowe w parklety. Nasza współpraca ze Snapchatem ma za zadanie przypomnieć, jak można ulepszyć miasta, tworząc więcej przestrzeni dla ludzi. komentuje Max Malicki, Head of Brand w Bolt.

Jesteśmy naprawdę podekscytowani naszą współpracą z Bolt, nie tylko dlatego, że projekt ten pozwala nam zaprezentować zdolność AR do wizualizowania i promowania bardziej zrównoważonego sposobu życia. Snapchat ma ponad 397 milionów aktywnych użytkowników dziennie. Wprowadzenie tego rodzaju kreacji na naszą platformę może wywrzeć ogromny wpływ i pomóc w edukowaniu ludzi jak podejmować bardziej świadome decyzje dotyczące stylu życia, takie jak np. sposób poruszania się po mieście. mówi Poli Dor, Head of Central & Eastern Europe Business Solutions w Snap.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments