epoint

Transition Technologies PSC (TT PSC), globalny integrator rozwiązań IT, rozwija współpracę z Solaris Bus & Coach. W jej ramach firma pilotażowo wdrożyła innowacyjny system do obsługi zdalnych napraw i przeglądów oraz dostarczania i odbioru pojazdów wykorzystujących rozwiązanie rozszerzonej rzeczywistości (AR).

Wdrożenie było odpowiedzią na potrzebę zapewnienia m.in. dostępności ekspertów w momencie awarii lub serwisu pojazdu, a także konieczność sprawnego dostarczania usług wsparcia posprzedażowego dla przewoźników i autoryzowanych stacji serwisu w całej Europie w dowolnym momencie.

Chcemy rozwijać się w sposób coraz bardziej zrównoważony, inwestując w e-mobilność, czysty i bezpieczny transport wspierając tym samym tworzenie się nowoczesnych, zielonych miast, w których publiczny transport jest zeroemisyjny i przyjazny środowisku. Wyzwaniem jest m.in. zapewnienie sprawnego serwisu i obsługi posprzedażowej nowej generacji pojazdów, a odpowiedzią rozwiązania technologiczne, które w naszym przypadku skróciły czas napraw autobusów elektrycznych, przyspieszyły diagnostykę, umożliwiły zdalne naprawy, konserwację pojazdów i usprawniły zarządzanie serwisami w Europie. – mówi Jakub Jóźwiak, Dyrektor After Sales w Solaris Bus & Coach.

TT PSC dostarcza pracownikom i partnerom firmy Solaris technologię umożliwiającą nowe podejście do przeglądów, serwisowania i utrzymania ruchu. Serwisant wyposażony jest w okulary (RealWear HMT-1 oraz Navigator 500) ze wbudowanym tabletem, obsługą głosową oraz oprogramowaniem SkillWorx. Gdy pracownik musi naprawić usterkę lub przeprowadzić inspekcję, przesyła do centralnego warsztatu nagranie rejestrowane w czasie rzeczywistym z perspektywy pierwszej osoby. Na żywo, na przekazywanym strumieniu wideo, osadzone są etykiety AR, tak jakby należały one do podzespołów naprawianego pojazdu.

Pracownik może korzystać też z komunikacji głosowej, kontaktując się z warsztatem centralnym, gdzie od razu otrzyma wsparcie techniczne w postaci obrazów, dokumentów oraz instrukcji przesłanych do urządzenia, zakotwiczonych w przestrzeni i wyświetlanych na ekranie okularów.

Rysunek: Kontrola izolacji w rozwiązaniu SkillWorx na urządzeniu RealWear HMT-1 z etykietami AR zakotwiczonymi w fizycznym elemencie wyposażenia autobusu

Nowoczesne technologie wspierają firmy w coraz to nowych zadaniach i obszarach, przynosząc nie tylko wymierne efekty biznesowe, ale często także środowiskowe. W XXI wieku innowacyjność powinna być wpisana w DNA każdej firmy, która chce się rozwijać i być konkurencyjna. W cyfrowym wyścigu wygrają bowiem ci, którzy nie boją się przecierać szlaków technologiom, a te odpowiednio wdrożone pozytywnie wpłyną na organizacje. – mówi Adam Gąsiorek, CTO w TT PSC.

Pilotażowy program wykorzystujący rozwiązania AR jest wdrażany w wybranych lokalizacjach Solarisa. W planach jest rozszerzenie go na kolejne rynki.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments