Promomanager to pierwsza w Europie platforma do samodzielnego tworzenia i zarządzania akcjami promocyjnymi – konkursami, sprzedażami premiowanymi czy programami motywacyjnymi, skierowanymi zarówno do konsumentów, jak i i pracowników, klientów oraz partnerów biznesowych.
Narzędzie posiada cztery warianty cenowe (w modelu subskrypcyjnym), a także szereg dodatkowych opcji, uzupełniających ofertę. Użytkownicy płacą jednorazowo za stworzenie formularza promocji – w zależności od wybranej opcji od 300 zł netto do 9 900 zł netto oraz miesięczny abonament w wysokości 99 zł netto za aktywne konto, zapewniające dostęp do zebranych danych i ich bezpieczne przechowywanie.
Wersja Lite może być wykorzystywana na stronach www do tworzenia formularzy kontaktowych, zbierania zapisów na newsletter czy kampanii nakierowanych na pozyskanie leadów. Bardziej rozbudowana – Mini – umożliwia już przeprowadzanie konkursów, programów motywacyjnych czy MGM (member gets member). Można w niej ustawić dziesiątki opcji np. limit zebranych rejestracji, prowadzić ewidencję wydanych nagród czy skonfigurować klauzule prawne i dodawać do nich załączniki. Wariant Midi posiada dodatkowo funkcje konfiguracji bezpiecznego formularza pozyskiwania danych do przekazania nagród oraz automatycznego wydawania nagród – zarówno kodów elektronicznych, jak i przelewów gotówkowych przy zachowaniu podwójnej kontroli – mechanicznej i ludzkiej.
W wersji Maxi użytkownicy mają ponadto do dyspozycji automatyzację raportowania poprzez pełną integrację Promomanagera ze swoim systemem. Z kolei wśród opcji dodatkowych znajdują się m.in. przygotowanie treści regulaminu promocji i zgód marketingowych, zakup domen oraz certyfikatów czy zakodowanie prostej strony dedykowanej działaniu promocyjnemu.
Promomanager to cyfrowa odpowiedź na potrzeby rynku. Na bazie naszego doświadczenia zdiagnozowaliśmy kilka problemów, z którymi mierzą się klienci przy realizacji akcji promocyjnych. Przede wszystkim nie przeprowadzają tylu kampanii, ile by chcieli – czy to ze względów budżetowych, czy czasowych. Kolejnymi są m.in. bezpieczne zbieranie i przechowywanie danych, a także zależność od innych, kiedy np. potrzebują informacji o liczbie pozyskanych leadów. Przeanalizowaliśmy je i doszliśmy do wniosku, że w wielu przypadkach rozwiązaniem byłoby samodzielne przeprowadzanie akcji promocyjnych za pomocą dobrego i bezpiecznego narzędzia. Analogicznie, jak np. w przypadku tworzenia newsletterów za pomocą MailChimpa, GetResponse czy FreshMaila. Tak powstała koncepcja Promomanagera. – tłumaczy Grzegorz Gawin, założyciel i dyrektor generalny Agencji Hagen oraz współtwórca Promomanagera.
Tworzenie służących do zbierania danych formularzy w Promomanagerze jest bardzo intuicyjne i proste – wystarczy z podanych opcji wybrać pola, które będą potrzebne do realizacji danej promocji, a po zakończeniu skopiować wygenerowany automatycznie kod HTML i wkleić go do kodu swojej strony. Użytkownicy mogą również stworzyć prosty, dedykowany landing page dla danego projektu. Każdy wariant ma dostęp do dashboardu z podstawowymi raportami i pozwala na pobieranie baz danych. W razie potrzeby użytkownicy mogą również skontaktować się z działem pomocy, obsługiwanym przez konsultantów Agencji Hagen.
Rozwiązanie oparte na ponad 300 projektach
Twórcą Promomanagera jest marketingowa Agencja Hagen, która w ciągu ponad 11 lat rozwoju zrealizowała przeszło 300 różnego rodzaju promocji, konkursów, programów motywacyjnych, m.in. dla takich marek jak: Bank BNP Paribas, Mionetto, Minutka, T-Mobile Usługi Bankowe czy Unilink. Agencja posiada również wewnętrzny dział IT, tworzący aplikacje webowe i mobilne, strony www oraz systemy wspierające pracę zespołów.
Nowa platforma bazuje na systemie, którego używamy w Agencji Hagen do realizacji działań promocyjnych dla naszych klientów. Wersja, którą udostępniamy rynkowi, opiera się na tym samym silniku, jednak jej interfejs został dostosowany tak, aby w prosty sposób, krok po kroku przeprowadzać użytkownika przez proces tworzenia i realizacji promocji. W Promomanagerze umieściliśmy opcje i funkcje pozwalające zrealizować niemal każdą akcję promocyjną. Wprowadziliśmy też zabezpieczenia antyfraudowe np. jeśli będzie to konkurs paragonowy to numer danego paragonu, można zgłosić tylko raz. – mówi Aleksandra Plit, dyrektorka ds. obsługi klienta w Agencji Hagen, współtwórczyni Promomanagera.
Bezpieczeństwo danych na pierwszym miejscu
Dane zbierane za pomocą Promomanagera są przechowywane w jednym z najbezpieczniejszych centrów danych w Polsce, posiadającym certyfikaty ISO 27017 i ISO 27001. Korzystają z niego m.in. banki oraz firmy ubezpieczeniowe – zarówno polskie, jak i zagraniczne, a także niektóre jednostki publiczne. Platforma w każdej wersji posiada 3 poziomy uprawnień, co pozwala na szczegółową kontrolę dostępu do danych.
Jeśli zatem w danej firmie różne osoby będą przeprowadzały promocje, każda z nich będzie miała dostęp tylko do danych zebranych w ramach realizowanego przez siebie działania. Z kolei ich zwierzchnik zobaczy szczegółowe informacje o uczestnikach wszystkich akcji scalone w jednej bazie. Będą do niej też dodawane dane z każdej kolejnej akcji. Dzięki temu baza stanowi jedną całość, niezależnie od liczby przeprowadzonych promocji. W związku z tym później firma może wykorzystać zgromadzone informacje do precyzyjnego targetowania działań marketingowych, bez konieczności integracji danych.
Wiele firm, szczególnie tych o mniej rozbudowanej infrastrukturze informatycznej, obawia się przeprowadzania promocji na własną rękę w związku z RODO i obowiązkiem zapewnienia bezpieczeństwa przechowywania danych. Z tego samego względu, jeśli realizują działania we współpracy z zewnętrznymi podmiotami – nie chcą być właścicielami danych pozostawionych w ramach promocji. W efekcie albo w ogóle nie posiadają zebranych danych, albo mają je w kilku niemożliwych do połączenia bazach. W konsekwencji są one po prostu bezużyteczne. Dlatego też w naszym systemie zapewniamy klientom bezpieczeństwo przechowywania danych przy jednoczesnym zapewnieniu im pełnego dostępu do nich. – mówi Grzegorz Gawin.
2 x szybciej i o połowę taniej
Obecnie marketerzy czy właściciele firm przeprowadzają działania promocyjne na jeden z dwóch sposobów – robią wszystko sami we współpracy z wewnętrznym lub zewnętrznym działem IT lub zlecają całość agencji. W pierwszym przypadku muszą dysponować odpowiednią wiedzą, by taką akcję zaplanować oraz przeprowadzić, a także poświecić dużo czasu – zarówno, jeśli chodzi o sam proces tworzenia formularzy, zbierania oraz przepływu danych i uzgadniania wszystkich kwestii, jak i później – odpowiadanie na zapytania, wydawanie nagród itd.
W drugim przypadku – proces jest zdecydowanie dużo szybszy i wygodniejszy dla klientów, jednak również droższy. Dodatkowo klient nie ma bezpośredniego dostępu do przesłanych zgłoszeń, w związku z czym jeśli chce cokolwiek sprawdzić – musi prosić o to agencję. Dzięki prostemu interfejsowi Promomanager pozwala z kolei na samodzielną realizację akcji promocyjnych, nawet osobom bez dużej wiedzy eksperckiej w tym zakresie, w dodatku dwa razy szybciej niż w pierwszym przypadku i o połowę taniej niż w drugim.
W przypadku bardzo dużych akcji promocyjnych agencja praktycznie zawsze będzie potrzebna, chociażby ze względu na to, że dzięki swojej eksperckiej wiedzy jest w stanie szybko zareagować w razie jakichkolwiek kryzysów – nie musi niczego sprawdzać, zna odpowiedzi i właściwe rozwiązania. Jednak przy działaniach o mniejszej skali np. skierowanych do wyselekcjonowanych grup odbiorców – nasze rozwiązanie sprawdzi się doskonale. – dodaje Aleksandra Plit.
W planach zagraniczna ekspansja
Mamy już pierwszych użytkowników wdrażających działania promocyjne z wykorzystaniem Promomangera. Z naszych rozmów biznesowych wynika, że obecnie największe zainteresowanie produktem wyrażają firmy, które oferują towar lub usługę, ale nie dysponują własną siecią sprzedaży. Bazują na dystrybucji B2B2C lub B2B2B. Najczęściej rozważają one zakup wersji Mini lub Midi do działań promocyjnych dla dystrybutorów, np. wewnątrz jednej sieci – skierowanych do pracowników, handlowców lub właścicieli franczyz. Dzięki Promomanagerowi mogą zrealizować więcej akcji przy mniejszym zaangażowaniu ze swojej strony. Obecnie skupiamy się na pozyskiwaniu klientów na polskim rynku, ale w perspektywie najbliższego roku planujemy stworzyć anglojęzyczną wersję Promomanagera i wyjść z ofertą m.in. do krajów Unii Europejskiej. – mówi Grzegorz Gawin.