Mindspace, globalny dostawca elastycznych przestrzeni biurowych, pozyskał finansowanie w wysokości 72 milionów dolarów. Celem rundy inwestycyjnej jest wsparcie dalszego rozwoju spółki i jej ekspansji na rynkach w Europie, Stanach Zjednoczonych i Izraelu. Runda została przeprowadzona przez Harel Insurance Investments and Financial Services Ltd., More Provident Funds, Arkin Holdings oraz dotychczasowych inwestorów. Wśród nich są: Yoav Harlap, Kobi Rogovin oraz Globalworth.

Mindspace, spółka założona w 2014 roku przez Dana Zakai i Yotama Alroy, posiada obecnie 32 oddziały w 17 miastach w 7 krajach, rozmieszczone na powierzchni 100 000 metrów kwadratowych (ponad 1 mln stóp kwadratowych). Tylko w ciągu ostatniego roku Mindspace otworzył nowe oddziały w Londynie, Tel Awiwie, Filadelfii oraz nową lokalizację w modelu Hub and Spoke poza Tel Awiwem, w Yakum. Mindspace obsługuje firmy o zróżnicowanym profilu działalności; około 41% to duże przedsiębiorstwa i korporacje, a 38% to małe i średnie firmy. Klienci Mindspace to głównie firmy z sektora technologicznego, finansowego i usługowego. Wśród byłych i obecnych klientów Mindspace znajdują się m.in. takie firmy jak Microsoft, Samsung, Playtika, Taboola, Yahoo!, Expedia czy GoPro.

W sytuacji kryzysowej, jaka dotknęła większość branż związanych z nieruchomościami komercyjnymi w wyniku pandemii COVID-19, rynek powierzchni biurowych typu flex nadal się rozwijał. Wszystkie prognozy przewidują przyspieszony rozwój tej branży — do 2030 r. jej udział w rynku nieruchomości komercyjnych przekroczy 30%, przy czym obecnie wynosi 5%. Jak wynika z ostatnich badań przeprowadzonych przez CBRE, w ciągu dwóch lat 43% najemców przeznaczy od 10 do 50% swojego portfela na powierzchnie elastyczne, a17% najemców — ponad 50%.

”Mindspace odnotowuje imponującą dynamikę wzrostu i wysoki popyt we wszystkich lokalizacjach. Z powodzeniem stawiliśmy czoła wielu wyzwaniom związanym z pandemią COVID-19. Aktualnie nasze lokalizacje są niemal całkowicie wynajęte, a obecnie realizowana inwestycja przez Harel Insurance i More Provident Funds ma na celu zaspokojenie rosnącego popytu na rynku oraz otwarcie nowych lokalizacji w oparciu o umowy o zarządzanie z właścicielami nieruchomości na całym świecie. Mindspace nie jest kolejną firmą z branży nieruchomości, która wynajmuje wyłącznie biura. Stawiamy na silne relacje z klientami i strategiczne partnerstwo z właścicielami nieruchomości. Zauważyliśmy, że przy wyborze przestrzeni biurowych nasi klienci zwracają dużą uwagę na takie zalety jak: centralna lokalizacja, unikalny design i obsługa na najwyższym poziomie. Oczekujemy dalszego przyspieszonego wzrostu w 2022 roku, a jednocześnie będziemy kontynuowali tworzenie znaczącej wartości dodanej dla naszych licznych klientów. — powiedział Dan Zakai, współzałożyciel i prezes Mindspace.

Mindspace oferuje biura zaprojektowane w bardzo przemyślany sposób — są to pomieszczenia luksusowe, pięknie zaaranżowane, z w pełni wyposażonymi kuchniami i salami konferencyjnymi, a także unikalną społecznością wiodących przedsiębiorców, ludzi biznesu i firm o ugruntowanej pozycji. Mindspace pozwala na większą elastyczność, oferuje umowy krótkoterminowe, a co za tym idzie – niższe ryzyko finansowe, czyli optymalne rozwiązanie w czasach spowolnienia gospodarczego. Te właśnie korzyści tłumaczą globalny wzrost popytu na powierzchnie typu flex i wynikające z niego optymistyczne prognozy analityków branżowych.

W 2021 roku Mindspace zanotował znaczące ożywienie — poziom obłożenia sprzed pandemii COVID-19, tj. z początku 2020 roku, a nawet go przekroczył, osiągając ponad 95% obłożenia w Izraelu i Niemczech. Tak wysoki poziom obłożenia nie jest jednak wynikiem obniżenia cen, które pozostały na poziomie sprzed pandemii.

W ciągu ostatnich dwóch lat Mindspace podpisał sześć umów o zarządzanie z właścicielami nieruchomości w Europie, Izraelu i Stanach Zjednoczonych, w tym w związku z niedawnymi otwarciami przestrzeni w Izraelu i Filadelfii. Umowa o zarządzanie, inspirowana branżą hotelarską, jest modelem, który na całym świecie zyskuje coraz większą popularność i uznanie. Ta innowacyjna koncepcja zakłada partnerstwo pomiędzy wynajmującym a operatorem powierzchni typu flex, co pozwala na zwiększenie rentowności i elastyczności dla wynajmującego, a jednocześnie stanowi właściwą odpowiedź na obecną sytuację na rynku.

Wcześniej, w marcu 2021 roku, Mindspace wprowadził na rynek model „Hybrid”, nową ofertę rozwiązań biurowych na żądanie dla firm i osób pracujących w modelu hybrydowym, łączącym pracę w domu i w biurze. Od kilku lat obserwuje się wzrost zainteresowania rozwiązaniami hybrydowymi, a wybuch pandemii tylko przyspieszył ten proces. W Mindspace zauważalny jest wzrost trendu hybrydowego. Liczba tymczasowych umów na żądanie wzrosła prawie trzykrotnie w ciągu ostatnich sześciu miesięcy w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym, przed pandemią COVID-19.

W ramach innowacyjnego modelu rozwoju Mindspace oraz aktualnego trendu na powierzchnie typu flex centralne miejsce zajmuje doświadczenie najemcy. Doświadczenie to obejmuje wrażenia klienta od jego pierwszego spotkania z przestrzenią biurową, poprzez korzystanie z niej i różnych usług, które oferuje, aż do zakończenia dnia pracy w biurze. Doświadczeniu najemcy towarzyszą innowacje technologiczne, takie jak aplikacje, spostrzeżenia oparte na danych i spersonalizowane działania, które umożliwiają rozszerzenie usług i korzyści na kolejnych najemców w budynkach.

Sami Babkov, zastępca prezesa i dyrektor ds. technologii informacyjnych w Harel Insurance Investments and Financial Services, Ltd. komentuje: Jesteśmy dumni, że możemy przewodzić obecnej rundzie inwestycyjnej z łącznym finansowaniem w wysokości 30 milionów dolarów. Inwestycja ta jest wyrazem zaufania do modelu elastycznych przestrzeni do pracy w kontekście wpływu pandemii COVID-19 na rynek biurowy, a także dowodem zaufania do doświadczonego i profesjonalnego zespołu zarządzającego Mindspace. Dzięki temu jesteśmy w stanie zdywersyfikować i udoskonalić nasze inwestycje w nieruchomości oraz spełniać oczekiwania klientów korzystających z usług działu inwestycyjnego Harel.

Naszym zdaniem Mindspace wprowadza na rynek ciekawy model – zarówno pod względem ekonomicznym, jak i wartości, którą wnosi dla swoich klientów. W krótkim czasie firma zdołała stworzyć nowe standardy na rynku, zbudować wysoki poziom lojalności wśród swoich klientów i odnotowuje stały wzrost. – mówi Ori Keren, dyrektor ds. technologii informacyjnych w More Provident Funds.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments