Centrum Techniczne Aptiv w Krakowie działa od 2000 roku. Pracuje w nim ponad 2000 inżynierów i 900 specjalistów korporacyjnych, w takich działach jak finanse, logistyka, zakupy czy HR. Jest to jeden z największych pracodawców w regionie oraz największy i najbardziej innowacyjny ośrodek badawczorozwojowy Aptiv na świecie. Powstały w nim m.in. pierwszy system sterowania gestami dla motoryzacji

Centrum Techniczne Aptiv współpracuje z największymi markami motoryzacyjnymi, takimi jak BMW, Volvo, Ferrari, Porsche, Ford, Peugeot, Renault, Buick, Hyundai, a także wieloma uczelniami w zakresie naukowo-badawczym i dydaktycznym. W przypadku prowadzonych projektów na specjalną uwagę zasługują:

  •  KRADAS (Krakow Driving Autonomously Systems) – projekt dofinansowany z funduszy rządowych oraz unijnych, obejmuje m.in. opracowanie algorytmów, które wykorzystując sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe będą w stanie interpretować dane otrzymane z otoczenia samochodu. Informacje te posłużą do stworzenia zawansowanych systemów wspierania kierowcy, a docelowo do wprowadzenia technologii autonomicznych do produkcji masowej.
  • SIMUSAFE (eng. SIMUlator of Behavioural Aspects for SAFEr Transport) – symulator, odwzorowujący realistyczne zachowania użytkowników ruchu drogowego. Wnioski z badania zostaną wykorzystane do poprawy metod kształcenia uczestników ruchu, a także w produkcji urządzeń zwiększających bezpieczeństwo na drogach.
  • Platforma Monitorowania Wnętrza (ang. Interior Sensing Platform) – kolejna odsłona systemu kontroli gestów. Głównym zadaniem projektu jest poprawa bezpieczeństwa drogowego, między innymi poprzez monitorowanie wnętrza pojazdu i wykrywanie spadku koncentracji kierowcy. Jest on realizowany przy wsparciu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.
  • Projekt podnoszący poziom cyberbezpieczeństwa w nowoczesnych pojazdach, zabezpieczający je przed włamaniami i atakami hakerskimi

Laboratoria środowiskowe — symulacja trudnych warunków środowiskowych

Misją laboratoriów Krakowskiego Centrum Technicznego jest zapewnienie, że produkty i rozwiązania Aptiv spełniają rygorystyczne wymagania motoryzacyjne. Te produkty powinny przetrwać przez ponad 15 lat eksploatacji pojazdu. Jeśli się nad tym zastanowić, pojazdy działają w bardzo trudnym środowisku; w temperaturze otoczenia od -40 do 85 stopni C, przy ciągłych wibracjach oraz narażeniu na kurz, sól, wnikanie wody i inne czynniki zewnętrzne.

Laboratorium Aptiv Centrum Techniczne Kraków

Oczekuje się, że elektronika samochodowa będzie działać niezawodnie w bardzo szerokim zakresie wymagających warunków środowiskowych. Komory testowe Aptiv pozwalają symulować te warunki w laboratorium. Aptiv wykorzystuje przyspieszone metody testowania, aby symulować 10-15-letnią żywotność produktu w zaledwie 3-5 miesięcy testów w laboratorium.

Laboratorium Aptiv Centrum Techniczne Kraków

Poza tym na terenie krakowskiego ośrodka przeprowadza się także symuluje wibracje i drgania, Testy kompatybilności elektromagnetycznej (zapewnienie, że produkty są odporne na zakłócenia fal radiowych) czy wykorzystuje się specjalną komorę Bezechowa do testów akustycznych (Pozwala to na poprawę projektu produktu i wyeliminowanie źródeł zakłóceń).

Laboratorium Aptiv Centrum Techniczne Kraków

Aptiv w Polsce

Aptiv Services Poland S.A. jest częścią globalnej firmy technologicznej, której systemy pomagają tworzyć bezpieczniejszą, bardziej ekologiczną i lepiej skomunikowaną przyszłość.

Aptiv w Polsce to dziś ponad 5500 pracowników zlokalizowanych w 3 polskich miastach – Jeleśni oraz Gdańsku, gdzie znajdują się zakłady produkcyjne oraz Krakowie. Centrum Techniczne Aptiv w Krakowie działa od 2000 roku i zatrudnia ponad 2000 inżynierów i 900 specjalistów korporacyjnych. Jest to jedno z największych i najbardziej innowacyjnych laboratoriów R&D firmy na świecie. Powstały w nim m.in. pierwszy system sterowania gestami dla motoryzacji oraz technologie aktywnego bezpieczeństwa.

Firma kładzie duży nacisk na produkty i systemy związane z aktywnym bezpieczeństwem. Takie systemy są już dzisiaj obecne na rynku i wpływają na zmniejszenie liczby wypadków. Dzięki technologii umożliwiającej jazdę zautomatyzowaną możemy wyobrazić sobie przyszłość z zerową liczbą wypadków oraz ofiar śmiertelnych.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments