Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora gamingowego z okresu 4-8 października br.

Madmind Studio: Spółka liczy, że w najbliższym czasie będzie mogło oficjalnie zakomunikować pełen zwrot kosztów produkcji (ok. 3,8 mln zł) gry „Succubus”, której sprzedaż (po debiucie we wtorek) jest niemal trzy razy wyższa (Steam) niż w przypadku poprzedniej produkcji studia – „Agony”, poinformował prezes Tomasz Dutkiewicz. Zapewnił, że studio nie musi również poświęcać dodatkowych miesięcy pracy nad tworzeniem łatek naprawiających grę. Źródło: ISBnews

Gaming Factory: Spółka planuje debiut gry „Jousting VR” w II kwartale 2022 r. Będzie ona dostępna na urządzeniach Oculus Quest, Oculust Rift i HTC Vive, poinformował prezes Mateusz Adamkiewicz. Źródło: ISBnews

4Knights: Spółka zależna The Dust zawarła z inwestorem umowę ramową dotyczącą współfinansowania 9 projektów gier. „Umowa zakłada, że finansowaniem objętych będzie 9 projektów, w których publikacja zapowiedzi i rozpoczęcie produkcji właściwej mają nastąpić w latach 2021-2023. Wkład producencki wnoszony przez inwestora jest bezzwrotny, przy czym inwestor będzie partycypował w przychodach z komercjalizacji gier (revenue share)” – podała spółka. Źródło: ISBnews

Bloober Team: Dystrybucja gry „Blair Witch” na platformie Amazon Luna rozpoczęła się w czwartek, 7 października br. .”W ocenie emitenta, sprzedaż gry na wyżej wskazanej platformie będzie mieć wpływ na wyniki finansowe grupy kapitałowej emitenta” – podała spółka. Źródło: ISBnews

Huuuge Inc.: Spółka poinformował o awansie trzech członków kadry zarządzającej: Jon Bellamy awansował na stanowisko wiceprezesa wykonawczego ds. strategii i inwestycji, Wojciech Wronowski na stanowisko wiceprezesa wykonawczego ds. produktu i działalności operacyjnej, a Amir Kwiat na stanowisko starszego wiceprezesa ds. marketingu.  Źródło: ISBnews

Feardemic: Spółka-córka Bloober Team i wydawca gier z gatunku horror – poszerza swoje portfolio wydawnicze, aby trafić do większej grupy odbiorców, poinformował CEO Scott Millard. Spółka opublikowała reveal trailer gry „Cosmic” oraz podpisała umowę z Unfold Games na wydanie niezapowiedzianego jeszcze tytułu. „Chcemy, aby gry, które zostaną wydane przez Feardemic w przyszłym roku, były atrakcyjniejsze dla szerszej publiczności. Horror, w odróżnieniu od innych gatunków, jest identyfikowany na bazie narracji. Chowa się on tam, gdzie użytkownicy się go najmniej spodziewają. Naszym celem w Feardemic jest zbudowanie silnego portfolio gier, które spodobają się graczom z każdej grupy wiekowej” – powiedział Millard. Źródło: ISBnews

Huuuge: Spółka miała wstępnie 92,2 mln USD skonsolidowanych przychodów, bez uwzględnienia wpływu rozpoznawania przychodów w czasie (płatności), w III kwartale 2021 r., co oznacza wzrost o ok. 17% w skali roku. „Przychody ze sprzedaży (bez efektu rozliczania przychodów w czasie) wyniosły 92,2 mln USD, co stanowi ok. 17% wzrost w porównaniu rok do roku, tj. w porównaniu do trzeciego kwartału 2020 r. oraz ok. 5% spadek w porównaniu do drugiego kwartału 2021 r..” – podała spółka. Źródło: ISBnews

BoomBit: Łączne przychody Grupy BoomBit z gier wyniosły we wrześniu 21,14 mln zł (+13% m/m). Łączna liczba pobrań gier grupy wyniosła w ostatnim miesiącu 22,4 mln. Koszty marketingu wyniosły 12,63 mln zł (+24% m/m), z powodu skalowania nowych gier wydanych w sierpniu i wrześniu, a koszty prowizji platform 1,13 mln zł (-9% m/m). Przychody pomniejszone o user acquisition (UA, pozyskiwanie graczy) i prowizje platform wyniosły we wrześniu 7,38 mln zł (+1%). Źródło: ISBnews

Ten Square Games: Spółka osiągnęła wstępnie 158,9 mln zł skonsolidowanych przychodów w III kw. 2021 r. (bez uwzględnienia przychodu odroczonego w czasie). Wcześniej spółka podawała, że jej przychody w III kw. 2020 r. wyniosły 177,8 mln zł. Źródło: ISBnews

Creepy Jar: Spółka planuje prezentację pierwszych materiałów projektu pod roboczym tytułem „Chimera” jeszcze w tym roku, poinformował prezes prezes Krzysztof Kwiatek.”Planujemy do końca roku prezentację key art-ów „Chimery”, co pokaże, w którym kierunku idzie ten projekt. Aktualnie powstają kod, obiekty, grywalność. Przed nami rozbudowa backlogu produkcyjnego. „Chimera” nabrała kształtu i idziemy w dobrym kierunku” – powiedział Kwiatek. Źródło: ISBnews

Creepy Jar: Spółka zamierza przed końcem roku zamknąć produkcję dodatku Spirits of Amazonia 3 i ogłosić roadmapę dla Green Hell na 2022 rok, poinformował prezes Krzysztof Kwiatek. W rozmowie z ISBtech dodał, że deweloper planuje w przyszłym roku min. 3 dodatki z nastawieniem na nowe mechaniki jak np. budowanie. Źródło: ISBnews

The Dust: Spółka zależna Game Island zawarła z inwestorem umowę, zgodnie z którą inwestor sfinansuje częściowy koszt opracowania i wydania gry o roboczym tytule „Projekt No. 5”. Producentem gry będzie Game Island., a wydawcą The Dust. Gra będzie realizowana na platformy stacjonarne (PC), przy czym nie wyklucza się jej późniejszego portowania na kolejne urządzenia. Źródło: spółka

Vixa Games: Niezależny producent gier, specjalizujący się w produktach Indie Premium, zawarł umowę wydawniczą z globalnym wydawcą – firmą Ravenage. Współpraca dotyczy największej gry studia – The Crackpet Show. Tytuł będzie dostępny w wersji na Nintendo Switch, PC, Microsoft Xbox i Sony PlayStation. Wstępna wartość umowy opiewa na 1,4 mln zł. Środki zostaną przeznaczone na ukończenie i działania promocyjne gry. Źródło: spółka

Asmodev: Studio specjalizujące się w produkcji gier klasy indie premium o mrocznej i romantycznej tematyce udostępniło w ramach jesiennej edycji festiwalu Steam Next wersję demonstracyjną gry „Priest Simulator”. Źródło: spółka

Gamivo: Właściciel platformy transakcyjnej dla gier i towarów cyfrowych poszerza asortyment oferowanych produktów. Od 1 października br. na platformie pojawiły się akcesoria gamingowe i gry w wersji fizycznej. Poszerzenie oferty produktowej ma na celu uatrakcyjnienie oferty, aby gracze mogli znaleźć na platformie wszystko, czego potrzebują. Źródło: spółka

Ultimate Games: Producent gier i GamePlanet z grupy PlayWay, wspierają nowy trend na rynku edukacyjnym w Polsce. Spółki otworzą klasę o profilu gamingowym. Jest to możliwe dzięki zawartej umowie intencyjnej z Zespołem Szkół Nr 5 w Płocku. Docelowo inicjatywa ta ma na celu efektywne rozwijanie polskiego rynku gamingowego. Źródło: spółka

No Gravity Games: Data wprowadzenia do sprzedaży gry „Creepy Tale 2” na platformie Nintendo Switch ustalona na 7 października 2021 r. Źródło: spółka

ECC Games: Spółka trzymała informację od wydawcy gry „Drift21” – 505 Games o uzyskaniu płatnej niewyłącznej licencji na wykorzystanie w grze znaku towarowego Toyota. Z tytułu korzystania ze znaku towarowego zarówno w formie słownej jak i graficznej ustalono wynagrodzenie na zasadach rynkowych.  Źródło: spółka

Iron VR: Gra „Lust for Darkness VR” zadebiutuje 26 października na platformie Steam. To najnowsza odsłona cenionego przez graczy tytułu, inspirowanego dziełami H. P. Lovecraft’a i Zdzisława Beksińskiego. Za przeniesienie gry do świata wirtualnej rzeczywistości odpowiada Iron VR. Twórcą gry w podstawowej wersji na PC, jest notowane na NewConnect studio Movie Games. Źródło: spółka

Ditix: Spółka zależna Ditix Games powzięła informację od wykonawcy (DreamStorm Studio) o zakończeniu kluczowego, istotnego etapu zaawansowania prac w wysokości 35% nad zawartością gry „Kajko i Kokosz Buduj i Rządź”. Zakończony etap prac pozwolił m.in. na uruchomienie prototypu gry. Źródło: spółka

Vodoo: Francuska firma gamingowa przejęła izraelską firmę gamingową Beach Bum za ok. 250-300 mln USD, informuje „Globes”, powołując się na źródła bliskie transakcji. Beach Bum opracowała cyfrowe gry planszowe backgammon, remik i pik. Voodoo to wiodąca francuska firma zajmująca się grami mobilnymi, której wycena wynosi 1,4 mld USD, a której udziałowcami są Tencent i Goldman Sachs. Beach Bum ma wkrótce wprowadzić na rynek produkt, który umożliwi grę w backgammona lub remika przeciwko partnerom za pomocą programów wideo, takich jak Zoom. Źródło: Globes

EA Sports: Gra NHL 22 ukaże się 15 października na PlayStation5, Xbox Series X|S, PlayStation4 i Xbox One. Jednocześnie Cam Weber, Group GM, poinformował o rekordowych wynikach FIFA 22 – od momentu premiery do gry dołączyło już 9,1 mln graczy, stworzono 7,6 mln składów Ultimate Team i rozegrano 460 mln meczów. Weber podkreślił, że EA Sports cały czas pracuje nad dalszym rozwojem piłki nożnej. Źródło: spółka

(ISBnews/ISBtech)

 

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments