Play oprócz usług mobilnych czy telewizyjnych od ponad roku udostępnia i intensywnie rozwija także ofertę internetu stacjonarnego. Wprowadzając to rozwiązanie, operator miał na celu przede wszystkim umożliwienie swoim klientom korzystania ze stabilnego łącza w domowych warunkach, w najniższej cenie na rynku.

Gwarancją najlepszej jakości usług jest odpowiadanie na aktualne potrzeby użytkowników. W tym celu Play zlecił niezależnej firmie przeprowadzenie badania na temat najważniejszych czynników decydujących o wyborze internetu domowego przez Polaków.

O badaniu

Badanie miało zasięg ogólnopolski, przeprowadzono je na próbie 816 respondentów — reprezentatywnej grupie osób podejmujących decyzję przy wyborze mediów w gospodarstwie domowym oraz korzystających z internetu na co dzień. Aspekty, które poddane były próbie to między innymi cena, szybkość połączenia, preferowani dostawcy czy możliwość skorzystania z ofert łączonych.

Badanie przeprowadzone zostało wśród odpowiednio zdefiniowanej grupy docelowej w formie kwestionariusza oraz zebrane przy użyciu metody CAWI przy pomocy panelu badawczego ARC. W kwestionariuszu zostały również użyte metody pozwalające zbadać stopień akceptacji ceny produktu przez konsumentów – Price Sensitivity Meter i Direct Price Acceptance.

Połączenie

Aż 97% użytkowników łączy się z internetem domowym bezprzewodowo za pośrednictwem Wi-Fi. To pokazuje, jak ważnym elementem usługi jest odpowiedni i niezawodny router, służący do połączenia wszystkich urządzeń z siecią. Co więcej, bardzo ważne jest, aby zapewniał on dostęp dla wielu urządzeń jednocześnie, ponieważ aż 66% badanych korzysta z internetu na 4 i więcej urządzeniach. Ten odsetek będzie się tylko i wyłącznie zwiększał, między innymi za sprawą popularyzacji urządzeń typu smart home.

Stabilność

Dla 98% respondentów ważne jest stabilne połączenie, które zapewnia internet stacjonarny. Okres pandemii pokazał, jak istotny jest dostęp do szybkiej i niezawodnej sieci, co potwierdził także opublikowany na początku września bieżącego roku Raport PLAY: „Jak pandemia COVID-19 wpłynęła na zachowania konsumentów oraz rozwój sieci”. Wynika z niego, że od marca 2020 r. zmieniły się potrzeby klientów i sposób, w jaki korzystają z usług telekomunikacyjnych.

Operatorzy z dnia na dzień musieli nie tylko przystosować się do realiów zdalnej pracy we własnych firmach, ale też umożliwić ją milionom Polaków, rodzin i przedsiębiorców. W większości gospodarstw domowych w Polsce internet jest wykorzystywany do rozrywki, nauki, pracy oraz mediów społecznościowych. 29% osób korzysta z internetu wyłącznie w celach rozrywkowych, natomiast aż 71% do pracy oraz nauki.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments