Snowflake – firma oferująca zintegrowaną platformę zarządzania danymi działającą w oparciu o najnowocześniejszą architekturę chmury obliczeniowej (Data Cloud) – uruchomiła w Warszawie centrum inżynieryjne, stanowiące technologiczne zaplecze dla całej Europy Środkowo-Wschodniej. To druga tego typu jednostka firmy na kontynencie i piąta na świecie. W gronie ponad 4 tys. globalnych klientów Snowflake znajdują się Żabka, Western Union, Kraft Heinz, Adobe oraz Allianz Benelux.

Warszawa została wybrana jako kolejna – po Berlinie – lokalizacja dla biura inżynieryjnego Snowflake w Europie. Na czele polskiego oddziału stoi Grzegorz Kapusta. Obecnie trwają procesy rekrutacyjne na ponad 20 stanowisk. Poszukiwani są m.in. programiści, specjaliści cyberbezpieczeństwa i ds. rozwiązań chmurowych oraz menedżerowie produktu.

Cyfrowa kultura pracy

Polskie firmy coraz chętniej zwracają się ku przetwarzaniu danych w chmurze. Choć według szacunków Eurostatu, w 2020 roku w Polsce z technologii cloud computing korzystało zaledwie co czwarteprzedsiębiorstwo (24%), to liczba ta uległa podwojeniu w porównaniu z rokiem 2018. Pandemia COVID-19 przyspieszyła transformację cyfrową. Aż 26% firm w kraju w ciągu najbliższych 12-18 miesięcy planuje wdrożyć w swoich organizacjach rozwiązania chmurowe.

Te, które już przeprowadziły migrację do chmury publicznej, zwracają uwagę na szereg benefitów, ze skalowalnością i elastycznością infrastruktury na czele. Odpowiedzią na wyzwania wynikające z zarządzania w oparciu o dane jest oferta Snowflake – firmy,
która stworzyła Chmurę Danych. Snowflake Data Cloud oznacza globalną sieć, w ramach której organizacje mogą w bezpieczny sposób gromadzić, przetwarzać i udostępniać dane w niemal nieograniczonej skali.

Grzegorz Kapusta, dyrektor ds inżynierii i szef warszawskiego biura Snowflake

Dane to złoto cyfrowego świata. Stanowią obecnie jedno z kluczowych aktywów każdego przedsiębiorstwa. Sprawne wykorzystanie mocy danych dotyczących preferencji klientów, działalności operacyjnej i szeregu procesów biznesowych pozwala budować przewagę we wszystkich branżach. Snowflake wykorzystał moc chmury obliczeniowej do stworzenia Data Cloud – platformy, któraaktywizuje dane, przekształcając je w realne wskazania dla osób podejmujących decyzje. – wyjaśnia Grzegorz Kapusta, dyrektor ds. inżynierii i szef warszawskiego biura Snowflake.

 

Unikatowy charakter rozwiązania oferowanego przez Snowflake polega na likwidacji silosów danych i zastąpieniu ich znajdującą się na pojedynczej platformie chmurą publiczną, w której mogą być przechowywane wszystkie, zarówno ustrukturyzowane, jak i częściowo ustrukturyzowane dane z całej organizacji. W efekcie są one łatwo dostępne dla szerokiego grona odbiorców w ramach firmy, a także poza nią – o ile organizacja zdecyduje się na udostępnienie ich osobom trzecim w ramach jednego wielkiego ekosystemu Chmury Danych.

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Snowflake: Wdrażanie chmury w Polsce wciąż powolne

Tworzymy w Polsce rozbudowane centrum badań i rozwoju. Już dziś mamy na pokładzie ponad sześćdziesięcioro specjalistów, lecz wciąż poszukujemy nowych osób. Naszym celem jest ambitny rozwój w regionie poprzez rozpowszechnianie inteligentnych technologii chmurowych. Chcemy, aby Polska znalazła się w gronie liderów rozwiązań z tego zakresu. – opowiada Kapusta.

Pomysł na chmurę i droga na szczyt

Historia Snowflake sięga roku 2012, kiedy Thierry Cruanes i Benoit Dageville założyli działalność. Ich celem było stworzenie platformy umożliwiającej łatwe ujednolicanie, integrowanie i analizowanie danych oraz ich bezpieczne udostępnianie na masową skalę. W tej historii możemy również znaleźć polski akcent. To za sprawą Marcina Żukowskiego, który dołączył do grona współzałożycieli Snowflake, będąc jednocześnie twórcą innowacyjnych technologii z zakresu baz danych.

Snowflake, w ramach jednej platformy, oferuje klientom usługi z zakresu inżynierii danych, jezior danych, hurtowni danych, nauki o danych, udostępniania danych oraz aplikacji opartych na danych. Z firmą współpracują setki partnerów technologicznych, którzy integrują swoje rozwiązania ze Snowflake, oraz setki dostawców, tworzących jeden ekosystem Chmury Danych. Snowflake działa w trzech najważniejszych chmurach publicznych, a klienci mają możliwość wyboru dostawcy spośród Google Cloud Platform, Amazon Web Services oraz Microsoft Azure. O wyjątkowych walorach Chmury Danych Snowflake przekonały się tysiące firm na świecie, takich jak Western Union, Kraft Heinz, Allianz Benelux, Adobe czy Instacart. Jednym z polskich klientów Snowflake jest Żabka.

Dzięki współpracy ze Snowflake lider branży retail stworzył innowacyjny system zarządzania siecią, w stu procentach opierając na danych swoją politykę dotyczącą nowych lokalizacji, wyboru produktów, które pojawiają się na półkach sklepowych czy ustalania ich cen. W efekcie firmie udało się zwiększyć sprzedaż oraz lepiej zoptymalizować promocje, efektywnie współpracując z grupą ponad 6 tysięcy franczyzobiorców.

Współpraca z Żabką pierwotnie zaplanowana była jako krótkoterminowy projekt, jednak firma przekonana o korzyściach płynących z Chmury Danych, podjęła decyzję o stworzeniu centralnego repozytorium danych na naszej platformie – zdradza Kapusta.

Jak wynika z badania Total Economic Impact, przeprowadzonego przez firmę Forrester, klienci Snowflake w ciągu trzech lat korzystania z Chmury Danych mogą uzyskać całkowite korzyści wynoszące średnio 21 milionów dolarów. Jak wynika z niezależnego badania, 100% klientów Snowflake już czwarty rok z rzędu poleciłoby firmę innym organizacjom.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments