Gdy rosną sportowe emocje, rośnie też apetyt. Jak i co jedzą Polacy podczas EURO 2020? – podsumowanie etapu półfinałów.

  • Sportowe emocje napędzają apetyt. Od początku turnieju Polacy złożyli w serwisie Pyszne.pl o 28% więcej zamówień niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Po pierwszym meczu naszej reprezentacji Pyszne.pl odnotowało wzrost na poziomie niemal 40%.
  • Choć polscy kibice deklarują się jako wielbiciele pizzy, najczęściej zamawianym daniem w dniach meczów polskiej reprezentacji był cheeseburger.
  • W dniach meczów naszej reprezentacji godzinowy rozkład zamówień w ciągu dnia znacznie odbiegał od standardu – najwięcej zamówień składanych było godzinę przed meczem, czyli o 17:00 lub 20:00.
  • Po odpadnięciu Polski, najmocniej liczyliśmy na zwycięstwo Hiszpanii (15% wskazań), która ma jeszcze szansę na trzecie miejsce. Spośród dwóch drużyn, które nadal walczą o puchar, więcej Polaków kibicuje Włochom (9% wskazań).

  • W dniu półfinału Włochy – Hiszpania, Włosi złożyli aż o 82% więcej zamówień jedzenia niż w analogicznym dniu tygodnia poprzedniego roku, a Hiszpanie – o 54% więcej. Jedni i drudzy wybrali pizzę.
    1. miejsce dla Niemców, 2. dla Francuzów i 3. dla Hiszpanów – takie wyniki obstawiali przed turniejem Polacy. Włochów i Anglików, którzy zapewnili sobie miejsce w finale, w pierwszej trójce typowało odpowiednio około 28% i około 37% z nas. Największym zaskoczeniem była dla Polaków Dania, której szanse na miejsce w pierwszej trójce dawało tylko nieco ponad 1% ankietowanych.
  • W dniu półfinału Anglia – Dania – Duńczycy złożyli o 10% więcej zamówień niż w analogicznym dniu poprzedniego miesiąca, a daniem które najczęściej wybierali były frytki.
    Najpopularniejszą godziną składania zamówień w Danii była 17:00, czyli godzinę wcześniej niż w poprzednich dniach, gdy grała duńska reprezentacja.
  • Od początku turnieju Brytyjczycy złożyli o 54% więcej zamówień niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Dane pochodzą z raportu „Jedzenie a piłkarskie emocje” zrealizowany w maju 2021 na zlecenie Pyszne.pl przez Kantar, Profiles Divison.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments