Operator cateringu ditetycznego Pomelo rozpoczął bieżący rok 50% dynamiką wzrostu. Firma planuje ekspansję i rozszerzenie obszar swoich dostaw o kolejne 50 miast.
„2021 rok zaczęliśmy z bardzo optymistycznymi wynikami finansowymi. Zanotowaliśmy
wzrost zrealizowanych pakietów oraz 50% wzrost przychodów w stosunku do I kwartału 2020 roku. W marcu 2020 roku przychód wynosił 2,1 mln złotych, a w tym roku jest to 3,1 mln zł” – podsumowuje Bartłomiej Foszer, inwestor i doradca strategiczny cateringu
Pomelo.
Rynek cateringu dietetycznego to jeden z najszybciej rozwijających się obszarów biznesu w Polsce. W 2017 roku jego wartość wynosiła 650 mln złotych, zaś w 2020 wzrosła do około 1 miliarda złotych. Okres od stycznia do końca czerwca był zwykle okresem najwyższego zapotrzebowania na diety pudełkowe. Tendencja ta nadal się utrzymuje, a potwierdzeniem jej są wyniki finansowe, które osiągnął catering dietetyczny Pomelo w pierwszym kwartale roku 2021.
Rozwój działalności
Na rynku działa prawo podaży i popytu – rynek rośnie, rozwija się, więc równocześnie rośnie konkurencja. Klient ma coraz większą wiedzę i coraz wyższe wymagania. Wiele firm próbuje otwierać catering jako dodatkowe źródło dochodu. Szybko jednak z tego rezygnują. To biznes, któremu trzeba poświęcić się w 100%. Chcąc się utrzymać na rynku należy sprostać wymaganiom, jakie stawiane są przed tą branżą i wprowadzać rozwiązania, które będą odpowiedzią na potrzeby konsumentów.
„W marcu otworzyliśmy się na 50 nowych miejscowości w tym: Szczecin, Koszalin, Słupsk, Kołobrzeg, Elbląg, Olsztyn, Bydgoszcz, Toruń, Białystok. Przez I kwartał oceniono prawie 30 000 naszych posiłków, dzięki czemu jesteśmy w stanie stale udoskonalać nasze menu, a średnia ocena naszych potraw przez ich użytkowników wzrosła z 4.4 do 4.6. Coraz większą popularnością cieszą się również diety wykluczające spożycie mięsa, wybiera je 25% naszych klientów – mówi Anna Foszer, właścicielka cateringu Pomelo.
Nowe formy komunikacji marki z klientem
Branża się rozwija, a wraz z nią rośnie również zainteresowanie konsumentów szeroko rozumianym zdrowym stylem życia. Informacji dotyczących zagadnień z nim związanych najczęściej poszukują w internecie. Wychodząc naprzeciw tym potrzebom Catering Pomelo uruchomił własny format podcastów – Pomelo Health Podcast. Jego celem jest dostarczenie użytkownikom unikalnych treści z zakresu diety, aktywności fizycznej i zdrowia, popartych wiedzą i doświadczeniem zapraszanych do dyskusji ekspertów.
„Jako firma, która od lat wpływa na poprawę nawyków żywieniowych swoich Klientów obserwujemy ciągły wzrost zainteresowania zdrowym stylem życia. Z drugiej strony rynek podcastów również rośnie w zaskakującym tempie. Polska znajduje się w pierwszej dziesiątce najszybciej rozwijających się rynków dla tego formatu. Jak wynika z danych Spotify w okresie od stycznia do czerwca 2020 roku wzrost ilości odtworzeń podcastów wyniósł 300% w porównaniu do analogicznego okresu w 2019 r. Nasza nowa formułą łączy więc te dwa umacniające się wśród konsumentów trendy i dostarcza im dużo praktycznej wiedzy w coraz częściej wybieranej przez nich formule – mówi Bartłomiej Foszer.
Jakie plany na kolejny kwartał?
Catering Pomelo nie zamierza zwalniać tempa, a wręcz je zwiększyć. Firma planuje ekspansję do kolejnych miast i rozszerzenie obszar swoich dostaw o kolejne 50 miast. Zamierzają również rozszerzyć ofertę o 2 lub 3 nowe diety, które będą odpowiedzią na najnowsze trendy panujące na rynku dietetycznym. Zmianom ma również ulec system obsługi klienta, który będzie umożliwiał modyfikacje dziennego menu i wymianę dań. Wszystkie te zmiany mają przyczynić się do utrzymania lub nawet zwiększenia tempa wzrostu z I kwartału.