Infobip: prognozy dla branży telekomunikacyjnej i e-commerce

Magdalena Dudek, Enterprise Team Leader w Infobip w wypowiedzi na temat prognoz dla branży telekomunikacyjnej i e-commerce. 

Miniony rok minął pod znakiem pandemii koronawirusa – firmy, w wielu przypadkach w celu utrzymania biznesu, inwestowały i wzmacniały kanały e-commerce by móc efektywnie funkcjonować na rynku. Trendy do cyfrowej transformacji jeszcze się wzmocnią w 2021 r., ponieważ widać, że ruch ten się opłacał ze względu na preferencje coraz większej rzeszy klientów, ale również jako rodzaj bezpiecznika w przypadku utrzymanie ograniczeń w funkcjonowaniu tradycyjnego biznesu. W takim środowisku zyskują przede wszystkim kompleksowe rozwiązania do zarządzania komunikacją omnichanell oraz udoskonalone formaty technologiczne jak choćby RCS czy rozwiązania zabezpieczające transakcje online jak Mobile Identity.

Przyszłość stoi przede wszystki przed rozwiązaniami, które zwiększą potencjał w zakresie komunikacji omnichannel i pozwolą integrować i zbierać rozproszone po różnych kanałach – od SMS i social mediów po maile i komunikatory internetowe – doświadczenia klientów i nimi  efektywnie zarządzać zarówno pod kątem sprzedażowym, jak i obsługi klienta.

Ponieważ wiele ruchu, o typowo konsumenckim charakterze, w naturalny sposób przeszło do kanału zdalnego, realnie wzrosła ranga rozwiązań zabezpieczających transakcje online dla aplikacji i witryn mobilnych takich jak np. Mobile Identity. To metoda weryfikacji, uwierzytelniania, zapobiegania oszustwom i oceny ryzyka, która daje firmom możliwość 

potwierdzenia tożsamości abonenta mobilnego lub klienta internetowego w ciągu kilku sekund. Wielką zaleta tego rozwiązania jest automatyzacja – w obecnej fazie rozwoju wyeliminowano bowiem w tym przypadku potrzebę ręcznego wprowadzania informacji takich jak 2FA lub OTP co nie tylko poprawia szybkość obsługi klienta, ale również minimalizuje ryzyko błędów ludzkich.

Postepująca cyfryzacja i wzmożone zainteresowanie kanałem zdalnym to również presja formaty telekomunikacyjne – by spełniały aspiracje zarówno nadawców jak i odbiorców. Dobrym przykładem jest RCS (Rich Communication Services), który rozszerza funkcjonalność tradycyjnego SMS-a i MMS-a o szereg funkcji multimedialnych. Format z powodzeniem działa już w 55 krajach, od niedawna jest również dostępny w Polsce dzięki ofercie Play. RCS pozwala między innymi na pisanie znacznie dłuższych wiadomości niż w przypadku standardowego SMS-a, załaczac do nich pliki do 100 mb, prowadzić konwersację grupową oraz na biężaco widzieć czy wiadomości dotarły i ktoś nam odpisuje. Co ważne, jeśli posiadamy odpowiedni nowy telefon telefon z aktywnym czatem RCS, działa on bez dodatkowych opłat, ani konieczności instalowania dodatkowego oprogramowania.

Warto również zwrócić uwagę, że coraz więcej popularnych aplikacji komunikacyjnych otwiera się na komunikację biznesową, dając możliwość wykorzystania swojej infrastuktury do komunikacji z końcowym klientem, co zwłaszcza w obecnych okolicznościach może być wartością dodaną. Dokonały tego m.in. WhatsAPP czy popularny w naszym regionie Viber, własciwie z miejsca stając się kanałami do efektywnej komunikacji z klientem, tak polskim jak i zagranicznym – ponieważ obie firmy mają zasięg globalny. Dodatkowo, komunikacja poprzez WhatsApp czy Viber w pełni wykorzystuje format rich media, dając szerokie możliwości załączania nie tylko tekstu, ale także plików multimedialnych, kodów QR czy obrazów w wysokiej rozdzielczości.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments