Dorota Natalia Haller, dyrektorka marketingu, komunikacji i digitalu w Huawei CBG Polska w rozmowie z ISBtech o strategii marketingowej marki w czasie pandemii.

Jak wyglądają obecnie kluczowe trendy na rynku marketingowym?

Marki ostrożnie wracają do komunikacji marketingowej po tym, jak ograniczyły ją na początku pandemii – wiosenny lockdown był dla wszystkich, w tym marketerow zupełnie nowym doświadczeniem.

Niektórzy na pewien czas zupełnie wyłączyli swoją komunikację, teraz się do pandemii adaptują. Zmienił sie kompletnie media mix używany do komunikacji marketingowej – reklama w kinie czy na formatach zewnętrznych straciła na znaczeniu, bo nie ma tam konsumenta, do którego chciałoby się dotrzeć.

Widoczny jest też trend komunikacji wspierającej konsumentów w czasie pandemii, pojawiła się cała masa kampanii „covidowych”.

Jak Huawei pozycjonuje strategiczne produkty wobec tych trendów?

Inwestujemy więcej w komunikację poprzez telewizję i kanały digital, czyli kanały, gdzie konsumenci teraz są. Komunikujemy szerokie portfolio produktów adekwatnie do aktualnych potrzeb konsumentów wynikających ze zmian zachowan spowodowanych pandemia, mam na myśli pracę zdalną, naukę zdalną, dbanie o kondycję psychofizyczną.

Kontakt on-line służbowy czy prywatny, który dominuje w naszej codzienności, wymaga urządzeń elektronicznych, dlatego jesteśmy jako marka intensywni pod względem kampanii marketingowych, oraz premier nowych produktów.

Co zmieniła pandemia w podejściu marketingowym?

Trzeba zrozumieć nowe potrzeby konsumentów i każda marka musi odrobić tę lekcję. Zmieniło się wszystko, całe nasze życie, nasze priorytety, a więc i lista produktów czy usług, których potrzebujemy.

Jakie są główne wnioski z budowania nowej marki HMS w tak wyjątkowych okolicznościach?

Poprzez Huawei Mobile Services (HMS) tworzymy własny ekosystem usług mobilnych, a w nim najważniejsza jest konsumencka marka sklepu z aplikacjami, AppGallery. Pracujemy z zapałem nad jego rozbudową i komunikacją, a najlepszym dowodem jest to, że przybywa aplikacji oraz miejsc  gdzie logo AppGallery w sposób organiczny jest widoczne.

AppGallery po prostu zaczyna być elementem otaczającej nas rzeczywistości, oferuje już ponad 1000 polskich aplikacji, a wielu naszych partnerów, wprowadzając swoje aplikacje do sklepu i integrując je z HMS, oferuje naszym użytkownikom unikalne, atrakcyjne benefity – konsumenci bardzo to doceniają. Coraz częściej słyszę, że „Huawei robi dobrą robotę” i że „asortyment” w AppGallery jest już szeroki.

Jakie są oczekiwania co do przyszłych trendów w marketingu ?

Sądzę, że będziemy wszyscy komunikować jeszcze bardziej adekwatnie do ciągle się zmieniających potrzeb konsumenta, to będzie trend długoterminowy – zmiana. Te potrzeby są zupełnie inne i wiele marek musi odkryć, zbadać, jak konsumenci je teraz definiują – w czasach, gdy mniej myślą o swoich osobistych przyjemnościach, bo boją się o zdrowie i życie swoich bliskich.

Subscribe
Powiadom o
guest
1 Komentarz
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Adam
Adam
1 miesiąc temu

Haller? Przeciez ona nie ma zielonego pojęcia o biznesie. Duzo lansu i tylko tyle:)