Producent gier planszowych z Grupy RLTY Investments, zawarł umowę o współpracy z Grupą MAC S.A. W skład konsorcjum wchodzi również studio developerskie, Sargon Games. Bored Games wspólnie z Sargon Games będzie odpowiadać za tworzenie dla grupy kapitałowej MAC gier planszowych oraz wspierać ją w zakresie doradztwa dotyczącego rynku gier planszowych i ich możliwego wykorzystania w edukacji.

Współpraca pomiędzy podmiotami rozpocznie się już w październiku br. Poza grami edukacyjnymi projekt przewiduje również aktywność komercyjną w obszarze gier rozrywkowych. Umowa przewiduje nie tylko opracowanie kilku niezależnych tytułów ale również wsparcie jakiego Bored Games wspólnie z Sargon Games udzielą Grupie MAC S.A. w zakresie wykorzystania gier planszowych oraz mechanizmów grywalizacyjnych w produktach edukacyjnych. Ich dystrybucja będzie odbywać się za pośrednictwem sklepów i hurtowni z grami planszowymi oraz tradycyjnymi kanałami sieci sprzedaży, do których dostęp umożliwi Grupa MAC S.A., obecna we wszystkich sieciach sprzedaży i sieciach księgarskich w Polsce.

„Rynkiem gier planszowych interesowaliśmy się już od dłuższego czasu. Ze względu na jego specyfikę, dynamiczne zmiany i szczególne kompetencje, jakich on wymaga, potrzebowaliśmy odpowiednich partnerów zewnętrznych, którzy pomogliby nam taki projekt zrealizować. Liczymy na to, że współpraca z Bored Games oraz Sargon Games przyniesie nam wiele obszarów synergii a planowane projekty komercyjne będą kolejnym elementem dywersyfikacji naszego biznesu” – mówi Grzegorz Kowalski, Prezes Zarządu Grupy MAC S.A.

Projekty komercyjne zawiązanego konsorcjum będą przygotowywane również z myślą o rynkach zagranicznych, na których operuje Grupa MAC S.A. Ich dystrybucja rozpocznie się w przyszłym roku. Premiera pierwszych produktów planowana jest na przełomie tego i przyszłego roku. 

„Łącząc odmienne specjalizacje i kompetencje uzyskujemy w tym tercecie wyjątkową synergię i potencjał, którego rynek gier planszowych zwyczajnie wymaga. Jesteśmy przekonani, że wypracujemy wspólnie wielowymiarową wartość, zamkniętą w przewidywalnej, fizycznej formie gier, ale definiującą się także na poziomie biznesu, tworzenia lokalnej, kieleckiej specjalizacji kreatywnej i wyróżnika wydawniczego, czy też utrwalonej klasy jakościowej. Samej spółce Sargon Games pozwoli to natomiast na poszerzenie zakresu tematycznego i koncepcyjnego realizowanych projektów” mówi Marcin Szmel, Prezes Zarządu Sargon Games 

„Nieco ponad pół roku temu pozyskaliśmy drugie strategiczne partnerstwo biznesowe. Traktujemy to m.in. jako jeden ze sposobów rynkowej weryfikacji naszej wiarygodności. Kooperacja z tak renomowanym partnerem jakim jest Grupą MAC jest dla nas nie tylko wyróżnieniem, ale również niezwykle ciekawym przedsięwzięciem. To dla nas możliwość wejścia na kolejny, bardzo interesujący obszar rynkowy o ogromnym potencjale. Pozwala nam to z dużą dozą optymizmu patrzeć na rozwój naszego biznesu” – mówi Sebastian Srebro, Prezes Zarządu Bored Games.

Współpraca z Grupą MAC Edukacja jest już drugim konsorcjum Bored Games. W grudniu ub. r. spółka rozpoczęła kooperację z producentem zabawek – COBI. Pierwszy wspólny projekt spółek, gra SMALL ARMY: TANK WARS miał premierę 12 września br.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments