Bank Pocztowy wraz Pocztą Polską uruchomiły projekt Mobilny Bankowiec, z której korzysta 9,5 tysiąca listonoszy. Ma on ułatwić dostęp do oferty kredytowej banku.

Listonosze wyposażeni w tablety rejestrują dane kontaktowe osób potencjalnie zainteresowanych uzyskaniem dodatkowego finansowania. Dzięki specjalnie przygotowanej aplikacji na tablety, listonosze z całego kraju wstępnie przedstawiają ofertę Banku Pocztowego i zbierają dane kontaktowe osób zainteresowanych skorzystaniem z kredytu.

Imiona, nazwiska czy numery telefonów za zgodą klientów wpisywane są do elektronicznego formularza kontaktowego, który przesyłany jest bezpośrednio do doradców kredytowych. Ci kontaktują się następnie z klientami w celu umówienia spotkania w dogodnym dla klientów czasie w wybranej placówce Poczty Polskiej.   

W sierpniu w ramach projektu Mobilny Bankowiec, Bank Pocztowy zwiększył kwotę udzielonych kredytów o ponad 300 tysięcy złotych. Przedstawiciele Banku podkreślają, że ten projekt to przykład dobrej współpracy z Pocztą Polską i liczą na dynamiczny wzrost wpływów w przyszłości.

„Stawiamy na integrację usług grupy Poczty Polskiej, istotna jest dla nas ich cyfryzacja. Proste, wygodne dla klienta i dostępne rozwiązania, jak aplikacja Banku Pocztowego na tabletach listonoszy to kierunek, w którym chcemy podążać” – mówi Tomasz Zdzikot, prezes zarządu Poczty Polskiej.

„Nasza współpraca z Bankiem Pocztowym daje wymierne korzyści obu instytucjom. Oferowane w naszych placówkach kredyty czy ubezpieczenia Banku odgrywają coraz ważniejszą rolę, przyczyniając się do wzrostu zyskowności Poczty. Coraz więcej wspólnych projektów pozwala na integrację spółek działających w ramach Grupy i osiąganie efektu synergii” – dodaje Tomasz Zdzikot. 

Jak podkreślają przedstawiciele obu instytucji cały projekt został stworzony tak, by korzyści mogli z niego czerpać zarówno klienci, którzy w prosty sposób uzyskują dostęp do produktów kredytowych Banku Pocztowego, jaki i pracownicy zarówno banku, jak i Poczty.

Dla doradców Banku to sposób na pozyskanie tzw. leadów kredytowych. Z kolei dla listonoszy, szansa na otrzymanie dodatkowego wynagrodzenia – jeżeli po spotkaniu sprzedawcy z klientem dojdzie do zawarcia umowy kredytu, listonosz otrzyma prowizję za pozyskanie kontaktu.  

„Jako operator narodowy Poczta Polska ma obowiązek utrzymania odpowiedniej sieci sprzedaży – oferowanie w placówkach Poczty produktów finansowych Banku Pocztowego daje nam przewagę konkurencyjną szczególnie wobec zamykania przez banki komercyjne kolejnych placówek” – mówi Andrzej Bodziony, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej oraz przewodniczący Rady Nadzorczej Banku Pocztowego

„To szansa na dynamiczniejszy rozwój Banku Pocztowego w przyszłości. Projekt Mobilny Bankowiec traktujemy także jako szansę na dotarcie z ofertą usług finansowych do szerszego grona klientów, w tym tych wykluczonych cyfrowo, którzy nie mają dostępu do bankowości elektronicznej” – podkreśla Andrzej Bodziony.

W ubiegłym roku odnotowaliśmy znaczny wzrost sprzedaży kredytów konsumpcyjnych przez pracowników Poczty Polskiej. To był impuls do szukania nowych płaszczyzn, na których moglibyśmy oferować usługi finansowe i bankowe przez szeroko pojętą grupę Poczty Polskiej. To również potwierdzenie tego, że jako Bank możemy dostarczać proste, a zarazem nowoczesne rozwiązania – coś co jest elementem naszej długofalowej strategii rozwoju stawania się instytucją coraz bardziej cyfrową” – mówi Tomasz Dąbrowski, członek zarządu Banku Pocztowego.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments