Infobip chce odmienić rynek transakcji mobilnych

Wraz z postępującą cyfryzacją gospodarki i rosnącym udziałem urządzeń mobilnych pilną kwestią staje się odpowiednie zabezpieczenie transakcji online dla aplikacji i witryn mobilnych. Infobip kończy prace nad Mobile Identity – autorskim rozwiązaniem tej kwestii.

To nowoczesna metoda weryfikacji, uwierzytelniania, zapobiegania oszustwom i oceny ryzyka, która automatycznie umożliwi firmom sprawdzenie tożsamości abonenta mobilnego lub klienta internetowego oraz potwierdzenie jego autentyczności w ciągu kilku sekund.

Mobile Identity to rozwiązanie działające „za kulisami”, zapewniające bezproblemową obsługę klienta, eliminujące przy tym potrzebę ręcznego wprowadzania informacji weryfikujących tożsamość, jak jeszcze ma to miejsce do tej pory.

Nasze autorskie rozwiązanie Mobile Identity wpisuje się w trend postępującej cyfryzacji gospodarki i rosnącego wraz z wolumenem znaczenia urządzeń mobilnych w decyzjach zakupowych. To rozwiązanie podnoszące poziom bezpieczeństwa, transparentność procesu i znacznie przyspieszające proces zakupowy, co pozwoli biznesowi stać się realnym beneficjentem cyfryzacji gospodarki. Na Mobile Identity zyskuje każda ze stron – operator, biznes i użytkownik sieci. W porównaniu z obecnymi rozwiązaniami jest to zdecydowany krok naprzód pod względem bezpieczeństwa dokonywanych transakcji – sprawy kluczowej jeśli mowa o transferach finansowych i fundamentem dalszego dynamicznego rozwoju sektora e-commerce” – wyjaśnia Magdalena Dudek, Senior Sales Manager w firmie Infobip.

Mobile Identity to potężne i dyskretne rozwiązanie weryfikacyjne, które automatycznie umożliwia firmom uwierzytelnienie tożsamości abonenta sieci komórkowej lub klienta internetowego i potwierdzenie w ciągu kilku sekund, że ta osoba jest tym, za kogo się podaje.

Do tej pory najpowszechniejszym sposobem potwierdzania informacji o użytkowniku i zapobiegania oszustwom jest kod dostępu lub jednorazowy kod PIN, który użytkownik otrzymuje w wiadomości SMS lub e-mail. Mobile Identity eliminuje potrzebę wykonywania tego kroku i zamiast niego automatycznie potwierdza dane klienta za pomocą informacji dostarczonych przez operatora telefonii komórkowej, na które użytkownik wcześniej wyraził zgodę.

Dzięki temu natychmiastowo potwierdzana jest tożsamość użytkownika, bez konieczności wykonywania przez niego dodatkowych działań poza skorzystaniem z usługi. To znacznie ułatwia i skraca proces zakupu. Przykładowo, przetwarzanie standardu branżowego 2FA zajmuje do 50 sekund, podczas gdy identyfikator Mobile ID potrzebuje mniej niż 5, aby zweryfikować i uwierzytelnić identyfikator użytkownika.

Rozwiązanie opracowane przez Infobip wykorzystuje najdokładniejsze ze wszystkich identyfikatorów i najtrudniejsze do „sfałszowania” informacje (np. informacje rozliczeniowe MNO) do uwierzytelniania zarówno pierwszych, jak i powracających użytkowników.

Mobile Identity znajduje się obecnie w końcowej fazie rozwoju. W tym roku rozwiązanie będzie finalnie testowane w regionie Ameryki Łacińskiej, Azji i Pacyfiku oraz Indiach. Oprogramowanie Infobip umożliwi operatorom szybkie wdrażanie usługi Mobile Identity dla abonentów i klientów, przy niewielkich wymaganiach dotyczących zasobów i inwestycji.