Huuuge Games przejmuje Playable Platform

Firma Huuuge Games, będąca międzynarodowym deweloperem i wydawcą gier działającym na szybko rozwijającym się rynku gier mobilnych, którego wartość szacowana jest na kilka miliardów dolarów, przejęła Playable Platform, holenderski start-up reklamowy, który rozwija interaktywne, grywalne reklamy wykorzystujące zaawansowaną technologię creative.

Anton Gauffin, Prezes Zarządu Huuuge Games mówi: „Cieszymy się z przejęcia Playable Platform, wiodącej na rynku, innowacyjnej firmy, która zajmuje się pozyskiwaniem użytkowników, łącząc kreatywność z technologią na wysokim poziomie. Samoucząca się, kreatywna technologia i grywalne reklamy oparte na danych znacznie wzmocnią nasze działania marketingowe dotyczące gier z portfolio Huuuge. Przejęcie to stanowi kolejny ważny krok w realizacji naszej strategii Build-and-Buy oraz rozwoju poprzez akwizycje. Cieszymy się również z obecności Huuuge w Holandii, dzięki czemu zwiększamy nasz zasięg w Europie.”

Playable Platform z siedzibą w Amsterdamie w Holandii jest pionierem w tworzeniu grywalnych reklam oraz wprowadzaniu na rynek technologii creative optimization z zaawansowanymi funkcjami analitycznymi.

Playable Platform opracowało pierwszą technologię opartą na sztucznej inteligencji, która automatycznie optymalizuje kreację marketingową,  jak np. grywalne reklamy, interaktywne filmy i karty końcowe, dostosowując je do preferencji użytkownika. Firma została oceniona jako jedna z wiodących platform do tworzenia reklam kreatywnych przez GameAnalytics, firmę doradczą w branży gier.

Jako jedna z najlepszych kreatywnych platform w branży, Playable Platform w ciągu ostatnich kilku lat wspierało dziesiątki znaczących firm w branży gier mobilnych w osiągnięciu ich pełnego potencjału dzięki grywalnym reklamom i technologii creative optimization.

Firma została założona przez weteranów tej branży – Johana Lofstroma, byłego wiceprezesa EMEA w Chartboost oraz Erika Duindama, który zajmował stanowiska zarządcze w wielu odnoszących sukcesy firmach technologicznych w Nowym Jorku, Dubaju i Amsterdamie.

Przejęcie oznacza, że Huuuge ma obecnie 11 biur na całym świecie zatrudniających łącznie ponad 600 osób.

Tal Shoham, Dyrektor ds. Marketingu w Huuuge Games mówi:

Marketing creatives stały się jednym z najważniejszych filarów silnej, wydajnej i skutecznej strategii marketingowej. W ostatnich latach, większość platform marketingowych, takich jak Google i Facebook, staje się coraz bardziej automatyczna, sterowana danymi i kontrolowana przez algorytmy, z coraz mniejszymi możliwościami ingerencji ze strony człowieka. Z tego powodu my, działający w marketingu, mamy bardzo niewiele opcji, aby faktycznie kontrolować i wpływać na skuteczność naszych kampanii. Sama kreacja stała się najważniejszym aspektem reklamy, który możemy kontrolować, zmieniać, testować i stale ulepszać. Dlatego wizja marketingowa Huuuge oraz podejście Playable Platform idealnie połączenie. Uznaliśmy, że razem możemy osiągnąć niesamowite wyniki i pobić nowe rekordy!

Erik Duindam, Współzałożyciel i Dyrektor ds. Technicznych w Playable Platform, obecnie Wiceprezes Creative Technology w Huuuge Games mówi:

Dobrze zoptymalizowane, grywalne reklamy są zazwyczaj najskuteczniejszym kreatywnym formatem reklam w grach mobilnych. Creatives są jednym z kluczowych czynników sukcesu UA (user agent), ponieważ mocno wpływają na kluczowe wskaźniki efektywności, takie jak IPM, eCPM i retencję. Jesteśmy dumni z naszego podejścia, które na pierwszym miejscu stawia dane. Kompleksowe podejście do cyklu życia formatów creative w połączeniu z naszymi technologiami śledzenia, optymalizacji i iteracji pomogło nam wyświetlać grywalne reklamy i inne odpowiednio dobrane formaty dla naszych klientów w ciągu ostatnich kilku lat.

Jesteśmy bardzo podekscytowani dołączeniem do Huuuge Games, firmy, która stworzyła  niezwykle silny zespół i jedną z najbardziej imponujących infrastruktur danych w branży. Połączenie sił z Huuuge pozwoli nam jeszcze wyżej podnieść poprzeczkę i zaoferować niezrównaną, kreatywną platformę dla wszystkich gier z portfolio Huuuge.

O Huuuge Games:

Huuuge Games to międzynarodowy deweloper i wydawca gier, działający na szybko rozwijającym się rynku gier mobilnych w którego wartość szacowana jest na kilka miliardów dolarów. Realizując ambicję stania się światowym liderem darmowych gier casual z kategorii free-to-play, Huuuge na nowo definiuje tę kategorię, oferując miliardom graczy na całym świecie unikalne doświadczenia, zapewniające maksimum radości i zabawy.