Frender, Huawei: Polska z ogromnym potencjałem adopcji AI

Huawei widzi ogromny potencjał adopcji sztucznej inteligencji (AI) przez polskie firmy i sektor publiczny oraz tworzenia rozwiązań AI przez rodzimych specjalistów. Realizuje już w Polsce projekty w zakresie AI w branży medycznej, handlowej, systemów zabezpieczeń i fotowoltaiki, poinformował ISBnews IT Solution Sales Manager Huawei Polska Tomasz Frender. Uważa, że AI jest technologią przyszłości m.in. dla rolnictwa.

„Bardzo intensywnie analizujemy rynek polski i kondycję polskich przedsiębiorstw pod względem zastosowania sztucznej inteligencji. Potencjał jest bardzo duży, zarówno jeśli chodzi o adopcję AI przez firmy w celu zwiększanie efektywności biznesu, jak i w zakresie tworzenia aplikacji i rozwiązań sztucznej inteligencji” – powiedział ISBnews Frender.

„Jako dostawca infrastruktury mamy partnerstwa z firmami, które wdrażają AI. Jest zainteresowanie rynku, gdyż moc obliczeniowa jest nadal dość kosztowna, a my dajemy dobre warunki komercyjne. Realizujemy projekty AI w branży handlowej, medycynie, systemach zabezpieczeń, ostatnio fotowoltaiki” – dodał manager Huawei Polska.

Huawei podał wcześniej, że podpisał umowę sprzedaży falowników serii SUN2000 105KTL jednemu z liderów branży fotowoltaicznej w Polsce – firmie R.Power. Urządzenia zostaną wykorzystane w realizacji projektów o łącznej mocy 122 MWp, zakontraktowanych przez R.Power podczas ostatniej aukcji OZE. Falowniki Huawei to pierwsze produkty wspierające moduły bifacial i systemy śledzące słońce.

W obliczu gwałtownego rozwoju e-commerce w wyniku pandemii menedżer Huawei widzi dużą przestrzeń do poprawy doświadczenia klienta online właśnie dzięki algorytmom. Z kolei w bardziej tradycyjnych sektorach podkreślił, że AI jest technologią przyszłości szczególnie dla rolnictwa, gdzie może ona zdecydowanie usprawnić efektywność hodowli i upraw.

„AI jest technologią, która właściwie już niemal we wszystkich dziedzinach może odciążyć człowieka od powtarzalnych działań, wspomagać podejmowanie procesów decyzyjnych. Jesteśmy w momencie dziejowym, kiedy możliwości wsparcia przez AI ogranicza jedynie nasza wyobraźnia i potrzeby” – podsumował manager Huawei Polska.