„Branża turystyczna potrzebuje cyfrowych narzędzi”

Poziom wykorzystania danych i technologii cyfrowych do celów analitycznych i marketingowych przez polskie przedsiębiorstwa turystyczne należy do jednego z najniższych w Europie. Tymczasem turystyka jak nigdy wcześniej potrzebuje dziś cyfrowych narzędzi, by efektywniej i skuteczniej docierać do klientów, wskazuje Łukasz Neska, wiceprezes eSky.pl, w komentarzu dla ISBtech.

W eSky.pl na bieżąco wdrażamy różne rozwiązania technologiczne dostępne na rynku, dlatego podzieliłbym je na kilka obszarów. Pierwszy to tzw. content lotniczy, czyli oferta linii lotniczych. W eSky wdrażamy takie rozwiązania jak np. NDC – protokoły które pozwalają na bezpośrednie “podpięcie się” do oferty poszczególnych linii lotniczych.

Jest to nowoczesne rozwiązanie dla firm działających w obszarze tech travel, a wdrażane jest w rzeczywistości w niewielu z nich. Kolejnym obszarem jest mobile. Rozwój sieci komórkowej “narzuca” odpowiednie tempo działań, dlatego nasza aplikacja mobilna jest aktualizowana i rozbudowywana o nowe funkcjonalności na bieżąco, by ułatwić użytkownikom planowanie podróży.

Warto wspomnieć, że nasza aplikacja pobrana została przez ponad 3,6 mln użytkowników na całym świecie, a także zdobyła szereg prestiżowych nagród, m.in.: Mobile Trends Awards M–commerce. Następnym obszarem jest AI.

Na chwilę obecną dzięki współpracy z Google oraz Huawei nasze usługi są dostępne w ramach Google Assistant oraz Huawei Assistant, które bazują na technologii AI i ułatwiają użytkownikom smartfonów planowanie podróży.

W przypadku Asystenta Google, stworzyliśmy specjalną “odnogę” w postaci głosowego asystenta podróży – Ewę, która znajdzie informacje na temat interesujących kierunków, wyszuka najtańsze loty i zaproponuje najwygodniejsze opcje podróży użytkownikom. Wystarczy, że posiadacz smartfonu z systemem Android powie: „OK Google. Porozmawiaj z eSky!”.

Od strony operacyjnej, korzystamy także z usług Google Cloud, które bezpośrednio przełożą się na doświadczenia klientów, którzy będą otrzymywali trafniejsze rekomendacje dotyczące destynacji, lotów, czy hoteli.

To tylko kilka z przykładów rozwiązań innowacyjnych, które wprowadziliśmy. Generalnie uważam, że branża turystyczna musi być gotowa na elastyczność i bieżące dostosowywanie się do potrzeb klientów, zwłaszcza w dzisiejszych czasach i tzw. “nowej normalności”.