Perspektywy branży gamingowej wg 7Levels

Krzysztof Król, wiceprezes 7Levels, w komentarzu dla ISBtech o aktualnej sytuacji i perspektywach branży gamingowej, a także planach spółki.

Z naszego punktu widzenia, nie odnotowaliśmy dużego wzrostu sprzedaży w podziale na poszczególne tytuły. Wyższe przychody wypracowane zostały przede wszystkim przez większą ilość oferowanych gier, czyli sukcesywne powiększanie naszego portfolio. Niemniej branża gier jest jedną z nielicznych, które były w stanie w większości przypadków oprzeć się negatywnym skutkom pandemii. Rzecz jasna obecna sytuacja może mieć negatywny wpływ na produkcję (praca z domu, wydłużone procesy certyfikacyjne, dłuższe terminy realizacji niektórych usług), co w konsekwencji może powodować opóźnienia w publikowaniu gier. Nie ma jednak negatywnego wpływu na samą sprzedaż (w przypadku wersji cyfrowych). Wydaje nam się, że w ciągu najbliższych miesięcy, nawet jeśli sytuacja związana z COVID-19 się ustabilizuje, ludzie dalej będą woleli sięgać po te bezpieczne rodzaje rozrywki. A gry komputerowe z pewnością do nich należą” – wskazuje Król.

Przy przychodach ze sprzedaży na poziomie 498 tys. zł (wzrost o 49% r/r), 7Levels wypracował w pierwszym kwartale bieżącego roku niespełna 184 tys. zł zysku na działalności operacyjnej (wzrost o 35% r/r).

Rozpoczęcie działalności jako wydawca było bardzo dobrym posunięciem. Zarządzanie sprzedażą naszych dwóch wcześniejszych autorskich gier plus wpływy z działalności wydawniczej ustabilizowały przychody spółki. Pozwala to skupić się na naszym trzecim dużym projekcie, ale również kolejnych grach w programie wydawniczym – komentuje wiceprezes 7Levels.

Przypomnijmy, że na początku roku 7Levels zaprezentowało zaktualizowaną strategię na kolejne kwartały. Największą nowością była zapowiedź wyjścia poza japońską konsolę i plan wydawania gier również na konsole Xbox i komputery PC.

Do końca roku krakowskie studio planuje łącznie nawet 6-7 premier, w tym Solitaire TriPeaks Rose – produkcję słowackiego dewelopera Inlogic Software. Na japońską konsolę zmierzają również trzy popularne tytuły katowickiego studia Incuvo: Easy Game Builder, Crowdy Farm oraz Crowdy Farm Puzzle.

Spółka w dalszym ciągu wspiera poprzednie projekty. Trwają prace związane z portami tytułu Jet Kave Adventure na konsolę Xbox One oraz komputery osobiste. Gra o przygodach
jaskiniowca z jet-pack’iem ma zadebiutować na docelowych platformach jeszcze w tym roku.

Ponadto w najbliższym czasie zaplanowana jest pokaźna aktualizacja do gry Warplanes: WWII Dogfight. Wśród dodatkowych treści znajdzie się nowa kampania.  W niedalekiej przyszłości spółka zdradzi również pierwsze szczegóły, trzeciego po Castle of Heart i Jet Kave Adventure, dużego tytułu własnej produkcji.

Rozpoczęliśmy prace nad kolejnym dużym projektem, którego premierę wstępnie planujemy na 2021 rok. Koncepcje zostały bardzo dobrze przyjęte przez potencjalnych wydawców, ale czekamy na konkretne opinie po zaprezentowaniu prototypu. Mam nadzieję, że będziemy mogli pochwalić się w tym roku jeszcze innymi, niezapowiedzianymi wydarzeniami – podsumowuje Król.