Nokia z rozwiązaniem przewidywania awarii dla 5G

Nokia, by ułatwić operatorom wdrażanie technologii 5G, wprowadziła do swojej oferty kompleksową usługę Nokia AVA 5G Cognitive Operations. Poprzez zastosowanie sztucznej inteligencji, automatyzacji i skalowalności w chmurze umożliwia ono operatorom telekomunikacyjnym całkowite przedefiniowanie działalności sieciowej, usługowej oraz biznesowej.

Jest to więc kompleksowa usługa oparta na sztucznej inteligencji łącząca w sobie analitykę danych, uczenie maszynowe, a także wiedzę i doświadczenia z zakresu telekomunikacji i chmury obliczeniowej. Rozwiązanie Nokii jest w stanie z wyjątkową precyzją i dokładnością przewidzieć awarie lub zdarzenia wpływające na jakość usług nawet na tydzień przed ich zaistnieniem.

Nokia 5G Cognitive Operations pomoże rozwiązać problem nawet o 50 proc. szybciej, a także ocenić potencjalny wpływ na jakość usług oferowanych klientom. Oparatorzy, którzy korzystając z rozwiązania Nokii proaktywnie podejmowali wyprzedzające i zautomatyzowane działania odnotowali spadek liczby reklamacji klientów nawet o 20 proc. I zmniejszenie ilości kosztownych wizyt serwisowych o 10 proc.

Ponadto, ośrodki Nokia Cognitive Collaborations i ich wielofunkcyjne zespoły pomogą dostawcom usług na całym świecie efektywnie wprowadzać rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji. Digital Network Architecture zapewni natomiast wspólne narzędzia cyfrowe ułatwiające zbieranie danych, które umożliwiają dalszą automatyzację procedur. Pozwala to na inteligentną diagnozę błędów, lokalizowanie awarii i sprawną ich analizę.

W efekcie dostawcy usług będą mogli przejść do bardziej proaktywnego podejścia do obsługi technicznej opartej na analizie danych. Podejście do modelu sprzedaży sztucznej inteligencji jako usługi wpłynie na minimalizację kosztów początkowych, uzależniając płatności od faktycznego wykorzystania rozwiązania, a także osiągniętych wyników.