SaaS zarządzania wizerunkiem w sieci pozyskał finansowanie

TrustMate, wrocławski startup oferujący narzędzia do zarządzania opiniami online, którego pomysłodawcą jest Jerzy Krawczyk, były CEO TETA, Travelplenet.pl oraz Opineo pozyskał w rundzie seed 2,1 miliona złotych od funduszu Next Road Ventures.

TrustMate to oprogramowanie SaaS do zbierania i zarządzania opiniami online skierowane do małych, średnich oraz dużych przedsiębiorstw z wielu branż. Wrocławski startup pomaga efektywnie budować pozytywny wizerunek firmy i produktów, zwiększać ruch, widoczność i pozycje w wynikach wyszukiwania oraz efektywnie zarządzać jakością poszczególnych kanałów sprzedaży.

Poprzez zastosowanie nowatorskich metod, firma stworzyła konkurencyjne narzędzie znacząco zwiększające zaangażowanie klientów, wyrażające się m.in. poprzez wysoką liczbę oraz jakość pozostawianych opinii- aspektów kluczowych przy budowaniu wartości marki w Internecie. Firma rozpoczęła sprzedaż na początku 2019 roku i już może pochwalić się współpracą z takimi znanymi markami jak m.in. DECATHLON, Wittchen, Insert, Votum czy 4F.

To, co wyróżnia TrustMate na tle polskiej i zagranicznej konkurencji to znacznie wyższy wskaźnik konwersji zaproszeń na opinie oraz jakość tych opinii. Dzięki spersonalizowanej formie oraz systemowi podpowiedzi słów i fraz, do firm trafiają jedynie komentarze o wysokim znaczeniu dla prowadzonego biznesu oraz SEO. Nasze narzędzie odpowiada też na potrzeby różnych branż, tj. nie ograniczamy się jedynie do e-commerce, ale personalizujemy nasz produkt również dla innych obszarów działalności, m.in. kancelarie prawne, hotelarstwo, czy usługi medyczne. TrustMate stanowi remedium na problem niskiej wiarygodności opinii internetowych oraz niewykorzystania potencjału marketingowego komentarzy w sieci” mówi Jerzy Krawczyk, pomysłodawca TrustMate.

Doświadczenie zespołu TrustMate, konkurencyjny produkt oraz globalne ambicje wyjścia na
rynki CEE i USA sprawiły, że na inwestycję zdecydował się Next Road Ventures, fundusz
ko-inwestujący z aniołami biznesu.

TrustMate idealnie wpisuje się w nasz profil inwestycyjny i spełnia wszystkie kryteria potrzebne do osiągnięcia globalnego sukcesu. Postawiliśmy przede wszystkim na mocny zespół, który z sukcesem rozwinął wiele komercyjnych internetowych przedsięwzięć, dopracowany produkt o wskaźnikach konwersji na opinie znacząco przewyższających międzynarodową konkurencję, duży potencjał rozwoju produktu oraz olbrzymi, dynamicznie rosnący rynek docelowy” – powiedziała Ewa Chronowska, partner funduszu Next Road Ventures.

Pozyskanie finansowania od Next Road Ventures to krok milowy w rozwoju spółki.

Zdecydowaliśmy się na inwestycję z Next Road Ventures z uwagi na posiadane przez
zespół funduszu kompetencje oraz międzynarodowy network, tak kluczowe dla aktywnego
wsparcia TrustMate w rozwoju, ekspansji międzynarodowej oraz pozyskaniu inwestorów w
ramach kolejnych rund finansowania. Od razu znaleźliśmy wspólny język i bardzo dobrze
nam się współpracuje, a jak wiadomo, inwestycja VC jest jak małżeństwo, więc znalezienie
odpowiedniej drugiej połówki działa bardzo motywująco” – dodaje Jerzy Krawczyk.

Next Road Ventures to fundusz venture capital koinwestujący z inwestorami prywatnymi
(aniołami biznesu) do 4 mln złotych w spółki technologiczne z regionu Europy Środkowo-
Wschodniej. Do ekosystemu funduszu, który aktywnie wspiera rozwój sceny startupowej w
Europie Środkowo-Wschodniej, należy również międzynarodowa sieć aniołów biznesu, CEE
Business Angels Network oraz wiodąca platforma matchingowa Vestbee, która łączy
globalne akceleratory, fundusze VC i korporacje ze startupami z CEE.