Marcin Habzda o planach Philips TV i audio

TPV Technology, właściciel marki Philips, liczy że sytuacja z pandemią zacznie normalizować się od końca kwietnia co pozwoli uniknąć pogorszenia sytuacji na rynku. Ze względu na opóźnienia dostaw komponentów fabryk zakłada ok. dwumiesięczne opóźnienie premier nowych modeli telewizorów, poinformował ISBtech dyrektor generalny TPV Technology w Polsce Marcin Habzda.

Sytuacja jest aktualnie bardzo dynamiczna i dotyczy wszystkich branż. Wiele zależy od czasu trwania zamrożenia biznesu przez pandemię. Na obecną chwilę zakłada się, że stan zagrożenia potrwa do końca kwietnia, ale już można spodziewać się wyraźnego wpływu na wielkość rynku i funkcjonowanie firm w przyszłości. Jeżeli kryzys potrwa do końca kwietnia to prawdopodobna jest korekta rynku rzędu nawet 10% w I półroczu. Jak dojdzie do normalizacji w II półroczu to rok będzie negatywny, ale nie dramatyczny. Jak potrwa to dłużej to korekta rynkowa może być dużo większa” – powiedział ISBtech Habzda.

W ub.r. wolumen sprzedaży telewizorów w Polsce wyniósł 2,1 mln sztuk. W tym roku zakładaliśmy podobny wolumen, przy jednoczesnym wzroście wartościowym. Miały w tym pomóc wielkie wydarzenia sportowe – Euro 2020 czy Olimpiada. Mamy nadal nadzieję, że nie będzie dużo gorzej, ale to najbliższe tygodnie wskażą faktyczny kierunek,w którym pandemia i z nią rynek zmierzają w tym roku” – dodał dyrektor zarządzający TPV Technology w Polsce.

Podobnie jak w poprzednich latach TPV Technology ma zaplanowane w tym roku zmiany w portfolio produktowym.

Jak co roku wprowadzamy nowe linie modeli telewizorów, ale nie odbędzie się to w pierwotnych terminach ponieważ notujemy opóźnienie dostaw komponentów do naszej fabryki. Zakładamy, że premiery przełożone będą o ok. dwa miesiące zmiany w segmencie podstawowym i średnim zostaną wprowadzone w III kw. wobec pierwotnych planów zakładających ich premiery przed EURO 2020 w czerwcu. Następnie wprowadzimy nowości w segmencie premium, szczególnie w serii Performance” – dodał dyrektor TPV Technology w Polsce.

Jak zaznaczył odpowiadając na trendy wśród użytkowników marka Philips oferuje produkty z mocną specyfikacją (Smart TV, dźwięk od Bowers&Wilkins, mocne procesory), nowoczesnym designem i z technologią Ambilight oraz systemem Android. W segmencie premium TPV Technology szykuje również nowe modele w technologii OLED i LCD. Ponadto firma szykuje zdecydowaną wymianę portfolio w segmencie audio (słuchawki i soundbary), m.in. w związku z rynkowym powrotem marki Fidelio.

Ciekawym zjawiskiem na polskim rynku jest fakt, że niemal połowa rynku została opanowana przez duży format telewizorów. Modele 65-calowe są coraz częściej spotykane w prywatnych domach i mieszkaniach, popularność zyskują też modele ponad 70 cali.Wynika to częściowo z podaży dużych matryc podstawowy model telewizora ponad 70-calowego jest dostępny już za ok. 3,5 tys. zł, więc klienci wybierają je chętniej, zamiast np. 55-calowych. TV nadal są centrum rozrywki domowej, swoistym oknem na świat i służą również graczom. System Ambilight, który dostępny jest wyłącznie w telewizorach marki Philips,poprawia doznania użytkowników, a fakt że większość klientów jest gotowa kupić ponownie model z tą technologią przekonuje, że nasza oferta jest dostosowana do aktualnych oczekiwań” – podsumował Habzda.