Piątka najciekawszych polskich start-upów powalczy o udział w finale konkursu Chivas Venture.
Znamy pięciu finalistów, którzy 15 stycznia 2020 roku powalczą o tytuł zwycięzcy polskiej edycji i udział w globalnym finale w Kanadzie. Stawka jest niezwykle wysoka – udział w Chivas Venture to nie tylko szansa na nagrodę z puli wynoszącej milion dolarów, lecz także wiedza, doświadczenie i networking.
Marka Chivas od 2014 roku nieustannie wspiera zaangażowanie i pomysłowość społecznych
przedsiębiorców, organizując konkurs Chivas Venture. Podzielony jest on na dwa etapy: lokalny oraz międzynarodowy, a jego celem jest wyłonienie najciekawszych oraz najlepiej rokujących start-upów, które poprzez swoje działania zmieniają świat na lepsze.
Sukces znaczy więcej
Spośród wielu zgłoszeń, jury w pierwszym, lokalnym, etapie konkursu wyłoniło dziesięć
najlepszych start-upów. Półfinaliści mieli szansę uczestniczyć w specjalnie przygotowanych
szkoleniach poprowadzonych przez doświadczonych ekspertów pomagających przedsiębiorcom w świadomym budowaniu kompetencji.
Wśród nich znaleźli się m.in. Piotr Bucki i Kamil Kozieł, którzy wprowadzili uczestników w świat psychologii komunikacji, prezentacji i pitchu czy Bartosz Majewski, który odkrył przed nimi tajniki sprzedaży oraz zarządzania czasem poświęcanym pracy. Warsztaty zostały zorganizowane już po raz trzeci, nie wpisywały się w globalny harmonogram konkursu, lecz stanowiły dodatkową wartość dla uczestników polskiej edycji.
Wszystko po to, aby z benefitów, jakie daje konkurs mogło skorzystać więcej firm, niż
tylko zwycięzca. Udział w konkursie Chivas Venture to nie tylko szansa na pozyskanie wsparcia finansowego, lecz także bycie częścią wyjątkowej platformy wymiany myśli, gdzie uczestnicy mogą podyskutować o własnej interpretacji sukcesu, uczyć się od siebie i wymieniać doświadczenia związane z prowadzeniem startupu. Sukces według marki Chivas to wyjątkowa kompozycja wartości i talentów, które razem składają się na unikalną całość, a Chivas Venture jest odzwierciedleniem tego podejścia, dlatego marka wspiera ludzi, dla których sukces oznacza coś znacznie więcej niż tylko zyski – mówi Agnieszka Radziszewska, Senior Brand Manager Chivas Regal w Wyborowa Pernod Ricard.
Topowa piątka
Zwieńczeniem warsztatów zorganizowanych w ramach Chivas Venture był wybór 5 start up’ów wykazujących się najciekawszym pomysłem na rozwój oraz rozwiązywanie współczesnych problemów społecznych lub środowiskowych. Wśród nich znaleźli się:
Aether Biomedical – producent zaawansowanych protez ręki, skupiający się na
rozwiązaniu problemu konieczności wyboru między wysoką jakością i efektywnością
produktu, a niższymi kosztami zakupu (jedynie ok. 5% osób z amputowanymi górnymi
kończynami korzysta z protez). Protezy, wykorzystujące zdobycze sztucznej inteligencji
wyglądają i zachowują się jak prawdziwe, zapewniając użytkownikowi mocny chwyt,
dopasowujący się do kształtu trzymanego obiektu.
Handerek Technologies – firma adresująca globalny problem zanieczyszczenia planety
plastikiem. Dzięki opatentowanej technologii, rozbijającej strukturę molekularną
plastiku, umożliwia efektywny recykling plastikowych odpadów, przekształcając je w
substancję, która może posłużyć jako w pełni rafinowane paliwo alternatywne.
Technologia zapewnia możliwość recyklingu każdego rodzaju plastiku, również
zanieczyszczonego czy tego z domieszką aluminium, co wyróżnia Handerek Technologies
na rynku (obecnie jedynie niewielka część plastikowych odpadów uznawana jest za
możliwą do poddania obróbce wtórnej).
MakeGrowLab – projekt skupiający się na ograniczeniu produkcji plastikowych
opakowań poprzez zastąpienie ich biodegradowalnymi materiałami. Proponowana przez
start-up technologia opiera się na procesie, który nie tylko nie zanieczyszcza środowiska,
ale je wzbogaca (biomasa przekształcana jest w produkty i surowce przy udziale
mikroorganizmów). Materiał może być hodowany w niemal każdych warunkach,
zapewnia lepszą izolację tlenową niż papier i po wykorzystaniu może być rozkładany w
domowym kompostowniku, stanowiąc nawóz pod hodowlę kolejnych produktów
spożywczych.
SolHotAir – start-up, zajmujący się produkcją wysoce wydajnych powietrznych
kolektorów słonecznych – ich efektywność jest o 20% wyższa od najlepszych dostępnych
na rynku rozwiązań przy jednoczesnym ograniczeniu użycia paliw kopalnych. Panele
redukują koszty przeznaczone na ogrzewanie, a dzięki temu, że generują dużą ilość ciepła, znajdują zastosowanie także w obiektach przemysłowych oraz przy procesach
technologicznych, takich jak np. wysychanie biomasy.
VR Tier One – system wirtualnej rzeczywistości, pomagający ludziom po udarze mózgu,
zawałach, operacjach kardiologicznych i innych poważnych schorzeniach, obejmujący
rehabilitację, psychoterapię i trening poznawczy. Dzięki metodzie „total immersion”,
czyli w wolnym tłumaczeniu „totalnego zanurzenia się” w rzeczywistość Tier One,
system pomaga pacjentom odciąć się od szpitalnego otoczenia, dostarczając
pozytywnych bodźców, zwiększających motywację do aktywnego uczestnictwa w
procesie rekonwalescencji.