System od ITmagination ma prognozować zachowanie konsumenta „tu i teraz”

Podczas FinovateEurope w Londynie ITmagination zaprezentował platformę opartą o autorski silnik Behaviolytics® (system klasy CRM-online), który w czasie rzeczywistym analizuje aktywność i codzienne potrzeby konsumenta. Dostępne na platformie aplikacje MyTravel i MyHome przeprowadzają analizy predykcyjne i dostarczają do klienta odpowiednie treści w odpowiednim czasie: Next Best Action (NBA) i Next Best Offer (NBO) oraz proponują użytkownikowi indywidualnie dopasowany sposób ich finansowania. Podczas FinovateEurope 2019 w Londynie zespół ITmagination będzie reprezentowany przez Adama J. Kępę, VP, Head of Growth, Helenę Karaplios, Head of International Markets oraz Mateusza Młynarczyka, Software Division Director.  

Według TechCrunch, współczesny człowiek używa średnio 9 aplikacji mobilnych dziennie i 30 miesięcznie. Aby sfinalizować zakupy online często musi “przeklikać” przez kilka platform cyfrowych, zmieniając przy tym kanał z www na mobile i odwrotnie. Dotyczy to prostych operacji, jak i złożonych procesów, związanych z zarządzaniem potrzebami i planami klienta.

A co, gdyby planowaną podróż, na przykład do Londynu, można byłoby zorganizować używając tylko jednej aplikacji, kilkoma tapnięciami? Od zakupu biletów lotniczych, przez rezerwację hotelu o preferowanym przez klienta standardzie, po zaplanowanie czasu wolnego – np. dzięki podpowiedzi programu lokalnej opery czy teatru?

I to wszystko, w ramach budżetu, który pasuje do możliwości klienta i przy wykorzystaniu wiedzy aplikacji o jego indywidualnych preferencjach, stylu życia, zainteresowaniach i hobby. A co, gdyby dodatkowowo aplikacja podpowiadała klientowi najlepszy sposób sfinansowania takiej wycieczki? Albo elementów potrzebnych do remontu mieszkania, które może kupić korzystając z limitu w swojej karcie kredytowej lub na raty wzięte przez aplikację mobilną, bezpośrednio podczas obecności w sklepie. Dziś takie możliwości nie mieszczą się już w obszarze marzeń konsumenta o wygodzie codziennych finansów, ale są absolutnie osiągalne dzięki wykorzystaniu narzędzi analityki behavioralnej współpracujących z systemami banków.

Polska firma technologiczna ITmagination jest jednym z 65 innowatorów z Europy, specjalizujących się w technologiach dla branży finansowej, który zaprezentował demo swoich najnowszysch rozwiązań podczas FinovateEurope 2019. Aplikacje mobilne MyTravel i MyHome działają w oparciu o Behaviolytics® – autorski system analityki behavioralnej danych w czasie rzeczywistym, prognozujący zachowania konsumenta tu i teraz.

Dzięki Behaviolytics® aplikacje MyTravel i MyHome są w stanie przeanalizować potrzeby użytkownika i zaproponować mu następną najlepszą akcję (Next Best Action). Przykładowo, jeśli konsument płaci regularnie rachunki do 5 dnia miesiąca, a drugiego dnia inicjuje transakcję zakupu zegarka za całą kwotę dostępną na koncie, aplikacja mobilna wyśle mu przypomnienie o nadchodzących zobowiązaniach. Taki sposób zaadresowania indywidualnych potrzeb klienta, opieka nad nim, długofalowo zwiększa satysfakcję i jego lojalność wobec banku, jako przewodnika po finansach osobistych” – wyjaśnia Adam J. Kępa, VP, Head of Growth ITmagination.

Ponadto, jak dodaje Adam J. Kępa analiza zachowań konsumenta w czasie rzeczywistym umożliwia bankom i innym instytucjom finansowym przygotowanie najlepszej oferty (Next Best Offer) dopasowanej do realnych, aktualnych, indywidualnych potrzeb danego klienta. To z kolei odpowiada na stale rosnące wymagania i oczekiwania konsumenta, a instytucjom finansowym zapewnia zwiększenie efektywności i rentowności sprzedaży.