Big Data z Żabką – projekt dla studentów

Sieć sklepów Żabka, należąca do funduszu CVC Capital Partners, od lat wspiera studentów uczelni na terenie całego kraju. Tym razem przygotowała specjalny projekt dla studentów  ekonometrii, matematyki oraz informatyki. W pierwszym kwartale 2019 roku ruszy konkurs Big Data z Żabką. Najlepszy innowacyjny pomysł stworzony przez studentów zostanie nagrodzony wyjazdem do amerykańskiego centrum technologicznego.

Głównym założeniem projektu jest opracowanie przez studentów ciekawych i praktycznych rozwiązań wykorzystania danych. Przy ich przygotowaniu młodzi ludzie będą pracować z Big Data, które udostępni im firma Żabka Polska, przy wykorzystaniu metod  Artificial Intelligence oraz Machine Learning.

Studenci, których pomysł zostanie uznany za najbardziej innowacyjny, rentowny oraz funkcjonalny w nagrodę będą mogli odwiedzić  centrum amerykańskiego przemysłu nowych technologii, czyli Dolinę Krzemową. W jej pobliżu znajdują się uniwersytety i rządowe centra badawcze, ale co szczególnie do niej przyciąga to fakt, że swoje siedziby mają tam światowe korporacje z branży technologicznej, takie jak Apple, Google czy Facebook. To marzenie wielu młodych ludzi z całego świata, które dzięki projektowi Żabki będzie dla polskich studentów praktycznie na wyciągnięcie ręki.

Handel detaliczny w erze cyfryzacji

Żabka aktywnie współpracuje na wielu płaszczyznach z uczelniami wyższymi w całej Polsce. Z jednej strony, bardzo mocno docenia umiejętności młodych, zdolnych Polaków, których pragnie wspierać w dalszym rozwoju. Z drugiej, zdaje sobie sprawę, że pojawił się nowy konsument, do którego także stara się dotrzeć oraz odpowiedzieć na jego potrzeby i oczekiwania. To konsument bardziej wymagający i świadomy, który korzysta z nowoczesnych rozwiązań na co dzień.

„Nie od dziś polscy studenci kierunków technicznych uważani są za bardzo zdolnych i kreatywnych, a ich prace i wkład intelektualny znajdują uznanie na całym świecie. To młodzi ludzie najlepiej znają i codziennie korzystają z bardzo zróżnicowanych narzędzi technologicznych. Dlatego w czasach, w których świat online coraz bardziej zaciera się ze światem offline, to oni będą mieć ogromny wpływ na rozwój wszystkich branż, w tym także i handlu detalicznego – komentuje Biuro Prasowe sieci Żabka.

Innowacje wpisane w DNA Żabki

Sieć od lat inwestuje w nowoczesne rozwiązania technologiczne i digitalowe. W obszarze infrastruktury IT była jednym z pierwszych użytkowników oprogramowania SAP w Polsce. Obecnie działa intensywnie w kierunku uruchomienia nowej aplikacji mobilnej dla klientów, która umożliwi personalizację oferty i komunikacji.

W zeszłym roku pokazała wizję „sklepu jutra”, w którym znajdą się m.in. inteligentne półki i kasy rozpoznające produkty. Żabka jest w fazie transformacji cyfrowej, w ramach której współpracuje m.in. z Microsoft, polskimi startupami, a także z AiFi, firmą, będącą jedną z najbardziej zaawansowanych technologicznie firm na świecie, specjalizującą się w systemach automatyzacji sklepów. Cyfryzacja to przyszłość, która zapewni dalszy intensywny rozwój firmy i wesprze w funkcjonowaniu na co dzień wszystkich franczyzobiorców sieci.