O biznesie produkcji video i planach Abstra opowiada Olek Wandzel

O biznesie produkcji video, planach Abstra i o tym żeby być ‘wszędzie’ gdzie video w internecie dociera do odbiorców 13-34 opowiada VP sales and marketing Abstra Olek Wandzel.

Jesteśmy największym producentem video na YouTube w Polsce. W naszym portfolio posiadamy 14 kanałów tematycznych w różnych segmentach, przede wszystkim rozrywkowym i edukacyjnym. W zeszłym roku wygenerowaliśmy na naszych treściach 587 mln wyświetleń. Zrealizowaliśmy ponad 100 kampanii, które przełożyły się na ponad 8,2 mln zł przychodów. Jest to praktycznie 3-krotny wzrost r/r, z czego jesteśmy bardzo dumni” – mówi Wandzel.

W jego ocenie, rok 2018 był jednak przede wszystkim dla Abstra okresem ugruntowania organizacji i sprawdzenia wszystkich aspektów związanych z jej zarządzaniem.

Pierwsze 6 miesięcy poświeciliśmy na uporządkowanie wszystkich kwestii administracyjnych, formalno-prawnych, zatrudnienie kluczowych ludzi, zbudowanie poszczególnych działów, które z perspektywy strategii były dla nas bardzo istotne. Drugą połowę roku skupiliśmy się maksymalnie na produkowaniu treści, co zaawansowało 5-cioma nowymi kanałami otwartymi w 2018 r. oraz 2 otwartymi w 2019 r. Jednym głównych naszych celów było doprowadzenie kanałów stworzonych przed 2018 r. do rentowności i udało nam się to osiągnąć na naszych 5-ciu najlepiej oglądanych kanałach” – wskazał przedstawiciel spółki.

Zaznacza, że Abstra chce produkować coraz więcej treści ciekawych z perspektywy użytkownika.

Abstra nie jest siecią, nie jest pośrednikiem, brokerem, agencją. Jesteśmy producentem. Chcemy produkować coraz więcej treści i naszym celem jest bycie puntem docelowym dla grupy 13-34, jeżeli chodzi o oglądanie video w internecie, niezależnie od platformy. Jeżeli będzie 13-latek, który będzie chciał ‘googlać’ video na Tik-Tok to my tam będziemy. Jeżeli będzie 18-latek, będzie chciał obejrzeć swojego ulubionego youtubera na YouTube to my tam będziemy. Jeżeli ktoś będzie chciał obejrzeć 90- sekundowe video na YT bądź Instagramie, to my też tam będziemy i będziemy dostarczać tam treści” – wymienia Wandzel.

Dodaje, że Abstra ma 4 filary biznesowe i aktualnie „nie do końca” celem jest osiągnięcie rentowności.

Naszym głównym celem jest rozwój Abstra. Jeżeli w tym roku nie uda nam się osiągnąć rentowności ale uda nam się urosnąć 2, 3-krotnie to będziemy z tego zadowoleni. Nie będziemy szli w kierunku ograniczenia rozwoju w zamian za pozytywną EBITDA. Ale na pewno mamy to [rentowność biznesu – red.] dużo bardziej z tyłu głowy i będziemy o to dbać, ponieważ chcemy pokazać ze na tym biznesie można generować pozytywny cash flow. Chcemy dalej produkować własne kanały, chcemy zacząć produkować kanały partnerskie, czyli kanały we współpracy z markami, gdzie będziemy tworzyć treść dla naszych użytkowników oraz chcemy produkować dużo więcej treści na rzecz zewnętrznych platform” – podsumowuje Wandzel.