Sequel kultowej polskiej gry Cooking Simulator, której sprzedaż na całym świecie przekroczyła 4 mln kopii (wraz z dodatkami), w marcu 2026 będzie dostępny na PC. Z kolei w lutym Big Cheese Studio S.A. udostępni Cooking Simulatora 2: Prologue, aby gracze mogli zasmakować tej produkcji. Spółka rozwija również pierwszą część gry o nową wersję VR, a do jej zespołu dołączył Leszek Lisowski – ekspert branży gamingowej z ponad 20-letnim doświadczeniem i dawny współzałożyciel Big Cheese Studio S.A.
Premiera Cooking Simulatora 2: Better Together w marcu 2026 pozwoli nam dopracować quality of life oraz wprowadzić zmiany w systemie blueprint gry, który powinien znacząco podnieść jakość rozgrywki. Pojawią się również wzbogacone scenariusze zachowań gości, a także zostanie rozbudowany system platingu – od nakładania na talerz, po fine dining. Satysfakcja graczy jest dla nas priorytetem, a dodatkowo marzec zapewni lepsze okno wydawnicze dla premiery pełnej wersji gry na PC. Równocześnie prowadzimy już rozmowy o portach na konsole i inne platformy – mówi Łukasz Dębski, prezes Big Cheese Studio.
Druga odsłona Cooking Simulatora w liczbach to: ponad 200 składników, 80 przepisów, 30 specjalnych umiejętności i atutów oraz 11 grup klientów. Sequel kultowej gry zyska tryb kooperacyjny, jak i dodatkowe funkcjonalności – w tym Cooking Sense, czyli wizualizację zmysłów ze świata rzeczywistego – takich jak węch i smak.
Wraz z wprowadzeniem trybu kooperacyjnego, Cooking Simulator zapewni graczom zupełnie nowy wymiar rozrywki – także dzięki blueprintom, czyli systemowi przepisów nowej generacji. Kolejną zmianą będzie rozwinięcie systemu 30 specjalnych umiejętności i atutów o jeszcze bardziej angażujące funkcjonalności – mające większy wpływ na rozgrywkę.
Od listopada druga część Cooking Simulatora jest w ciągłych, zewnętrznych testach Q&A, playtestach i focusach – zapewniających feedback dla nowych funkcjonalności i zmian. Następnym krokiem będą szersze testy sieciowe w zewnętrznym Q&A, a wraz z udostępnieniem Prologu w lutym 2026 planowane są też dodatkowe działania marketingowe – dodaje Robert Chudala, który dołączył do zarządu Big Cheese Studio.
Długoterminowe wsparcie dla Cooking Simulatora
Fenomen Cooking Simulatora, który zyskał popularność na całym świecie – od USA, przez Europę, po Azję – ma wymiar gamingowy, ale również biznesowy. Gra jest stale rozwijana, a jej wersja VR zyskała pełny relaunch w 4K. Cooking Simulator VR: Next-Gen Edition (Enhanced), oparty na silniku Unreal Engine, będzie wyznaczał kierunek dla kolejnych gier.
W grudniu do zespołu Big Cheese Studio S.A. dołączył Leszek Lisowski, ekspert branży gamingowej z ponad 20-letnim doświadczeniem oraz dawny współzałożyciel spółki. Współtworzył wówczas działania kreatywne i produkcyjne, stojące za globalnym sukcesem Cooking Simulatora, natomiast teraz zajmie się rozwojem gry i jej produktów pochodnych.
Wracam, aby wzmocnić długoterminowe wsparcie dla Cooking Simulatora. Ponownie dołączam do zespołu – jako doradca zarządu – i będę odpowiedzialny za kierunek rozwoju pierwszej części gry na kolejne lata. Razem chcemy przyciągać nowych graczy do Cooking Simulatora i jego dodatków – zapewniając im nowe, niezapomniane doświadczenia. Priorytetem jest systematyczne wsparcie na wszystkich platformach, zapewnienie regularnych aktualizacji oraz utrzymanie wysokich standardów jakości dla całego ekosystemu Cooking Simulatora – obejmującego: DLC, konsole, VR oraz obecne i przyszłe projekty pochodne – mówi Leszek Lisowski.































































![Marcin Tuszkiewicz (Squaber): hossa wciąż trwa, w 2026 roku wzrośnie znaczenie surowców i spółek przemysłowych [Analiza]](https://www.isbtech.pl/wp-content/uploads/2025/11/maxresdefault-2-150x150.jpg)
