Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora TMT z okresu 3-7 listopada.
BIZNES I FINANSE: RYNEK
Black Week: Ponad połowa Polaków (58%) planuje wziąć udział w tegorocznym Black Week, wynika z badania przeprowadzonego przez Danae dla Allegro. Czekanie na promocje i wyprzedaże to najczęściej wybierana strategia oszczędzania wśród Polaków (61%), popularniejsza niż porównywanie cen w różnych sklepach (49%) i korzystanie z kuponów i kodów rabatowych (48%).
Cyberbezpieczeństwo: Polskie instytucje finansowe znalazły się w epicentrum globalnej fali cyberataków. W ostatnich tygodniach celem hakerów stały się firmy pożyczkowe, systemy płatności BLIK oraz największe banki, podał Check Point. Z jego Security Report 2025 wynika, że w 2024 roku liczba cyberataków na sektor finansowy wzrosła globalnie o 30%, osiągając średnio 1510 ataków tygodniowo. Polska znacząco przekracza ten poziom – 1850 ataków tygodniowo kierowanych jest wyłącznie w instytucje finansowe.
AWS ogłasza Fastnet, kabel transatlantycki o wysokiej przepustowości łączący USA i Europę
Smart home: Polski rynek AGD wchodzi w erę cyfrowej transformacji – coraz więcej urządzeń powstających w naszych fabrykach to sprzęt typu smart, łączący automatyzację, zdalne sterowanie i sztuczną inteligencję. Polska jako jedno z największych centrów produkcji AGD w Europie ma szansę stać się strategicznym graczem w europejskim ekosystemie Internetu Rzeczy (IoT). Z najnowszych danych wynika, że wartość rynku smart AGD w Polsce w 2025 roku osiągnie 283 mln USD, a jego średnioroczny wzrost do 2029 roku wyniesie niemal 12%. To sygnał, że inteligentne technologie stają się nowym standardem w branży. „W 2024 roku krajowe fabryki wyprodukowały blisko 26 milionów urządzeń AGD, co stanowi około 35% całej produkcji dużego AGD w Unii Europejskiej. Coraz większa jej część to urządzenia z funkcjami smart – wyposażone w moduły Wi-Fi, systemy zdalnego zarządzania i autodiagnostyki. Produkcją takiego sprzętu w Polsce zajmuje się ponad 30 fabryk, w których powstają najnowszej generacji lodówki, pralki, zmywarki, suszarki do ubrań, piekarniki oraz okapy. W kilku centrach R&D trwają równolegle badania nad wykorzystaniem innowacyjnych technologii w segmencie elektroniki użytkowej” – powiedział prezes APPLiA Polska, związku producentów AGD, Wojciech Konecki.
Legislacja: Pod koniec października rząd przyjął projekt nowelizacji ustawy o Krajowym Systemie Cyberbezpieczeństwa. Jak pokazują dane z najnowszego raportu „Cyberportret polskiego biznesu 2025”, 36% ekspertów do spraw cyberbezpieczeństwa nie wie, czy firma, w której pracują, jest objęta unijną dyrektywą NIS2. Ustawa o KSC ma być jej implementacją.
Cyberbezpieczeństwo: W ciągu ostatniego roku Palo Alto Networks współpracowało z 3000 czołowych europejskich liderów biznesu w zakresie cyberbezpieczeństwa. Wnioski są niepokojące – agenci AI już na starcie dostają zbyt szeroki zakres uprawnień i mają dostęp do wrażliwych danych. Jednocześnie brakuje skutecznych systemów weryfikacji w czasie rzeczywistym, który ograniczają nieautoryzowany dostęp. Na dodatek znaczna część przedsiębiorców nie planuje konkretnych zadań dla agentów AI, wydając tym samym pieniądze na nierentowne działania. Gartner przewiduje wzmożoną rezygnację firm z agentowej sztucznej inteligencji do 2027 r., a raport MIT pokazuje, że większość pilotażowych projektów GenAI w przedsiębiorstwach już zakończyła się niepowodzeniem. Sytuacja jest jeszcze gorsza z punktu widzenia cyberbezpieczeństwa, bowiem dane z Uniwersytetu Stanforda wskazują, że tylko 6% organizacji korzysta z zaawansowanych rozwiązań bezpieczeństwa dla sztucznej inteligencji.
Rynek TV: Wyniki oglądalności w październiku: Grupa Polsat 22,6% (-0,6 pkt proc. r/r), w tym kanał główny 7,8% (+0,3 pkt proc. r/r); Grupa Discovery 22,1% (-0,1 pkt proc.); Grupa TVP 15,6% (-0,7 pkt proc.); WP TV 0,48% (-0,31 pkt proc.).
E-commerce: Zgodnie z danymi z badania „Adyen Index: Retail Report” w 2020 roku 44% Polaków przestawiło się z gotówki na rzecz płatności bezdotykowych, a 39% zaczęło częściej kupować online. Priorytetem dla firm było błyskawiczne uruchomienie sprzedaży w nowych kanałach cyfrowych i dopilnowanie, aby transakcje przebiegały sprawnie. Dla wielu z nich był to prawdziwy moment prawdy – test technologii i zaufania klientów. Ci z kolei stawiali na wygodę – 72% uznawało prostotę zakupów online za równie ważną jak jakość produktu. Z biegiem lat punkt ciężkości przesuwał się na jakość doświadczenia w jej kluczowym momencie – przy płatności. Tegoroczna edycja badania pokazuje, że już sam brak preferowanej metody płatności to dla ponad połowy konsumentów (58%) wystarczający powód, aby zrezygnować z zakupu. Polacy są dość niecierpliwi – 42% porzuca koszyk, jeśli proces finalizacji transakcji trwa zbyt długo, a 59% oczekuje, że odbędzie się automatycznie i w tle.
Telekomunikacja: Prywatność, bezpieczeństwo i zaufanie, w tym odpowiedzialna sztuczna inteligencja, jest największym ryzykiem dla operatorów telekomunikacyjnych. Nieskuteczna transformacja z powodu nowych technologii znalazła się na drugim miejscu na liście 10 najważniejszych rodzajów ryzyka, aż 32% globalnych prezesów firm telekomunikacyjnych wstrzymuje inwestycje w AI, wynika z badania EY.
DataWalk oferuje klientom kontrolę nad ich danymi w lokalnej infrastrukturze
Internet: Z badania „Internet marzeń” przeprowadzonego na zlecenie World w październiku 2025 wynika, że zdaniem polskich internautów najpilniejszej poprawy w sieci wymaga obecnie jakość i wiarygodność informacji, na którą narzeka 38% respondentów badania. Polacy poczuliby się pewniej online, gdyby firmy działające w internecie wprowadziły skuteczniejsze zabezpieczenia przed nadużyciami i cyberatakami (46%), oraz systemy weryfikacji tożsamości użytkowników w celu wyeliminowania fałszywych kont i botów podszywających się pod ludzi (40%).
E-commerce: Wśród polskich twórców online: 55% zarabia na swojej działalności w sieci, dla 38% jednym z głównych źródeł dochodów jest sprzedaż kursów, szkoleń i konsultacji, połowa uznaje zarobki za najważniejsze kryterium oceny efektywności swoich działań online, blisko co 3. planuje zwiększyć swoje przychody w nadchodzącym roku, podał ClickMeeting w „Jak zarabiać online w 2026 roku”.
IT: Zaktualizowany projekt ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa zakłada wydatki w okresie 10 lat na poziomie 2,9 mld zł, zamiast poprzednio planowanych 4,1 mld, podał telko.in.
Milion promptów – tak pracownicy PZU korzystają z asystenta AI
Legislacja: Ministerstwo Cyfryzacji rozpoczyna ponowne konsultacje projektu Strategii Cyfryzacji Państwa. To pierwszy tak kompleksowy dokument w historii naszego kraju – ma wyznaczać kierunki rozwoju informatyzacji państwa. Strategia jest współtworzona przez obywateli, którzy zgłosili dotąd blisko 1400 uwag.
Biznes: Raport Salesforce State of Data 2025 odsłania rosnącą lukę między ambicjami biznesu a rzeczywistą dojrzałością danych w organizacjach. 84% liderów IT przyznaje, że ich strategie danych wymagają gruntownej przebudowy, zanim będą mogli w pełni wykorzystać potencjał AI. 76% liderów biznesowych czuje coraz większą presję, by przekładać dane na wymierną wartość biznesową – jednak w praktyce napotykają na bariery jakości, integracji i dostępu. Ponad połowa firm przyznaje, że marnuje zasoby na trenowanie modeli AI na wadliwych danych. Jak pokazuje raport, firmy, które stawiają dziś na spójne, godne zaufania i kontekstowe dane, mają największe szanse, by stać się tzw. przedsiębiorstwami agentycznymi – organizacjami, w których ludzie i inteligentni agenci AI współpracują ze sobą dla osiągnięcia wzrostu i innowacji.
Cyfryzacja: Z raportu „Barometr cyfrowej transformacji polskiego biznesu 2025-2026”, opracowanego przez Polcom, wynika, że 93% firm inwestuje dziś w rozwiązania z zakresu infrastruktury IT, bezpieczeństwa i zapewnienia ciągłości działania. Dla większości organizacji bezpieczeństwo cyfrowe stało się fundamentem zarządzania. 81% firm planuje zwiększyć wydatki na cyberbezpieczeństwo i ciągłość działania. Takie decyzje mają wymiar nie tylko technologiczny, lecz przede wszystkim biznesowy – 69% badanych podkreśla znaczenie ochrony danych w procesach finansowo-księgowych, a 72% wskazuje na niezawodność komunikacji z klientem jako kluczowy efekt inwestycji w IT. 79% organizacji uważa, że nowoczesne technologie pozwalają skutecznie identyfikować i neutralizować zagrożenia. Jednocześnie 88% respondentów oczekuje od dostawców usług chmurowych gwarancji bardzo wysokiego poziomu bezpieczeństwa. Nowym impulsem do wzmocnienia cyfrowej odporności jest dyrektywa NIS2. 86% firm przyznaje, że jej wdrożenie pozytywnie wpływa na tempo implementacji nowych technologii i poprawę procedur bezpieczeństwa.
e-Doręczenia: W systemie e-Doręczeń funkcjonuje ponad 2 mln skrzynek odbiorczych, a 75% z nich zostało założonych w tym roku, podała Poczta Polska. Do tej pory polskie instytucje, firmy i osoby prywatne nadały za pośrednictwem systemu 38,7 mln przesyłek, z czego cyfrowych listów poleconych było 12 mln sztuk, a przesyłek hybrydowych – 26,7 mln szt. Ok. 92% z tych przesyłek – ponad 35,6 mln sztuk – w tym 11,9 mln całkowicie cyfrowych – zostało nadanych w 2025 r.
Halloween: Dane platformy ERLI z Halloween pokazują, że okres staje się jednym z najbardziej dynamicznych momentów w jesiennym handlu online. W ostatnim tygodniu października liczba transakcji na platformie wzrosła o 307% r/r, a liczba aktywnych sprzedawców oferujących asortyment halloweenowy – o 40%.
e-commerce: InPost spodziewa się, że rynek e-commerce w Polsce wzrośnie o maksymalnie 5% r/r w IV kwartale br., choć zastrzega, że prognozowanie jest bardzo trudne, poinformował prezes Rafał Brzoska. „Jest bardzo duży miks kompletnie rozbieżnych sygnałów. […] Październik u nas był powyżej naszych oczekiwań. Z danych pierwszych listopada […] wynika, że jest poniżej oczekiwań – zwłaszcza sklepów internetowych” – powiedział Brzoska podczas konferencji prasowej, pytany o oczekiwania co do rynku e-commerce w IV kw. w Polsce i za granicą. „My założyliśmy w naszych prognozach [wewnętrznych], że rynek [polski] w IV kwartale nie wzrośnie o więcej niż 5% rok do roku. Zobaczymy, to się zawsze okazuje dopiero w styczniu, jak mamy podsumowanie całego kwartału. Ale nie liczyłbym tutaj na jakieś fajerwerki w stylu 'polski rynek wzrośnie o 20% albo 15%’. To na pewno się nie wydarzy i już przyzwyczailiśmy się do tego. Polski rynek stabilizuje się na poziomie około 8-8,5% udziału [e-commerce w handlu ogółem] i teraz musi pokonać jakąś barierę. Ja ciągle wierzę, że tą barierą będzie sztuczna inteligencja zaprzęgnięta w e-commerce, która obniży przede wszystkim koszt produktów e-commerce, co może spowodować, że zaczniemy gonić Wielką Brytanię. W Wielkiej Brytanii jest to ponad 20% [udziału], dlatego właśnie dla nas Wielka Brytania strategicznie jest kompletnym 'no-brainerem'” – dodał.
Bukmacherzy Razem: Potrzebna demonopolizacja rynku hazardu online
BIZNES I FINANSE: SPÓŁKI
Finax: Liczy na pozyskanie 1 mld euro aktywów w Polsce w ciągu 5 lat, poinformował ISBnews szef Finax na Polskę Przemysław Barankiewicz. „Od startu działalności w Polsce pozyskaliśmy już 150 mln euro aktywów i 15 tys. klientów. Na naszym macierzystym rynku Słowacji mamy już blisko miliard euro aktywów. W Polsce chcemy dojść do poziomów osiągniętych u naszych południowych sąsiadów w ciągu 5 lat” – powiedział Barankiewicz w rozmowie z ISBnews.
Robodoradca Finax liczy na 1 mld euro aktywów w Polsce w 5 lat
InPost: Spodziewa się wzrostu wolumenu przesyłek o „wysokie 20-kilka procent” w ujęciu rok do roku w IV kw. br., w tym w Polsce o „wysokie” kilka procent, podała spółka. Skorygowana EBITDA Grupy powinna wzrosnąć o kilkanaście procent w całym 2025 r.
Vercom: Patrzy z dużym optymizmem na zrealizowanie celu 135 mln zł skorygowanej EBITDA na koniec roku i oczekuje trwałego efektu w obszarze utrzymywania wysokiej dynamiki pozyskiwania klientów w dłuższym okresie, poinformował prezes Krzysztof Szyszka.
cyber_Folks: Mocno inwestuje w rozwój technologii, w szczególności w autorskie rozwiązania oparte o sztuczną inteligencję, i w 2025 r. przeznaczy na inwestycje w tym obszarze ok. 40 mln zł, a w przyszłym roku można spodziewać się dalszego wzrostu inwestycji, poinformowali przedstawiciele spółki.
Asbis: Dostrzega, że pozytywne tendencje rynkowe z III kwartału – z popytem pobudzanym przez rewolucję AI na czele – utrzymują się także w ostatnich trzech miesiącach bieżącego roku. W efekcie oczekuje wysokiego zamknięcia 2025 r., poinformował dyrektor ds. finansowych Marios Christou.
Asbis: Odnotował 11,85 mln USD skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2025 r. wobec 9,67 mln USD zysku rok wcześniej, podała spółka.
Vercom: Odnotował 19,92 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2025 r. wobec 19,4 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Shoper: Odnotował 10,42 mln zł skonsolidowanego zysku netto w III kw. 2025 r. wobec 7,84 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka. Skorygowany skonsolidowany zysk netto wyniósł 11,26 mln zł wobec 9,04 mln zł rok wcześniej.
cyber_Folks: Odnotowało 13,42 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2025 r. wobec 62,29 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
The Farm 51: Podpisało list intencyjny z firmą Best Driver. Celem potencjalnej współpracy jest wspólne przygotowanie i realizacja projektu dotyczącego opracowania i rozwoju skalowalnego systemu szkoleniowo-badawczego bezzałogowych pojazdów lądowych sterowanych z wykorzystaniem systemów wspomaganych AI, podała spółka. Partnerstwo stanowi kolejny krok w realizacji zaktualizowanej strategii The Farm 51, zakładającej rozwój technologii bezzałogowych jako drugiego, strategicznego filaru działalności spółki.
Asseco Enterprise Solutions (AES): Może wypracować w tym roku 245 mln euro przychodów i 49 mln euro zysku EBIT, poinformował ISBtech prezes Rafał Kozłowski. Ambicją spółki jest dalszy wzrost w obszarze ERP w przyszłym roku. Z kolei koncepcja wprowadzenia AES na giełdę została w tym momencie „odłożona na półkę”.
BLIK: Strategia „BLIK x2”, której założeniem jest podwojenie liczby transakcji, przychodów i zysku netto BLIKa na przestrzeni lat 2024-2027, jest realizowana zgodnie z założeniami, poinformowała członkini zarządu Polskiego Standardu Płatności (PSP – operatora systemu) Katarzyna Matuszczyk. Spodziewa się, że spółka zamknie br. wynikiem transakcyjnym wyraźnie lepszym niż za 2024 r.
Do Rzeczy: Celem Do Rzeczy jest cyfryzacja swojego biznesu, rozwój własnych produktów oraz osiągnięcie trwałej rentowności opartej na przychodach z subskrypcji, reklamy i wydarzeń, poinformował ISBtech wiceprezes Paweł Lisicki.
ELQ: Zawarło memorandum o współpracy z producentem bezzałogowych systemów powietrznych (UAV), posiadającym doświadczenie, skuteczność operacyjną oraz potwierdzone osiągnięcia w sektorze obronnym Ukrainy, podała spółka. Dokument zakłada pogłębienie współpracy stron w zakresie rozwoju, certyfikacji i produkcji technologii obronnych oraz rozwiązań dual-use.
Ari10: Liczy na przekroczenie 1 mld USD przychodów w 2026 roku, dzięki wzrostowi organicznemu i dwóm finalizowanym transakcjom M&A, poinformował CEO platformy krypto-finansowej Mateusz Kara. Spółka rozważa debiut na jednej z zagranicznych giełd z celem pozyskania finansowania na kolejne akwizycje w Europie.
eGabinet: Wśród najważniejszych projektów rozwojowych wskazuje rozszerzanie funkcjonalności poprzez wprowadzenie modułu rozliczeń NFZ, obejmującego POZ, Ambulatoryjną Opiekę Specjalistyczną i szpitale jednego dnia, planowane do wdrożenia w III kw. przyszłego roku, poinformował ISBzdrowie CEO Piotr Strychalski. Z jego słów wynika również, że spółka zamierza zwiększać zatrudnienie.
Immersion Games: Pracuje nad kompleksową strategią zakupową kryptowalut, a także budową potencjału przychodowego w obszarze blockchain, poinformował ISBtech członek zarządu Piotr Sobiś.
Sygnity: Miało ok. 48,6 mln zł skonsolidowanego zysku netto w okresie I-III kw. 2025 r., podała spółka, prezentując wstępne dane. Zysk EBITDA sięgnął ok. 69,1 mln zł, a przychody ok. 243 mln zł.
Noctiluca: Podpisała umowę typu MTA (ang. Material Transfer Agreement) z jednym z największych na świecie producentów paneli OLED, mającym siedzibę w Chinach, podała spółka. Celem współpracy jest sprawdzenie możliwości wdrożenia materiału Noctiluca w nowoczesnych ekranach OLED.
Polkomtel: Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) postawił zarzuty spółce Polkomtel za naruszanie zbiorowych interesów konsumentów i stosowanie niedozwolonych postanowień umownych, podał Urząd. Kwestionuje praktyki polegające na nieuprawnionym pobieraniu opłat za utrzymanie numeru w sieci, podwyższaniu cen bez podstawy prawnej i przekazywaniu na starterze niepełnej informacji o warunkach usług.
XTB: Pozyskało – zgodnie z zapowiedziami – ponad 100 tys. nowych klientów w październiku, najwięcej w historii firmy w ciągu miesiąca, podał broker.
Digitree Group: Miała 1,28 mln zł skonsolidowanego zysku netto w III kw. br. przy 1,93 mln zł EBITDA, podała spółka, powołując się na wstępne dane.
Cisco: Przemysław Kania, dotychczasowy dyrektor generalny Cisco w Polsce, awansował na stanowisko wiceprezesa (Vice President) odpowiedzialnego za rynek Service Provider w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA), podała firma. W nowej roli Kania dołączy do zespołu kierowniczego Cisco EMEA i będzie raportował bezpośrednio do Gordona Thomsona, prezesa Cisco EMEA. Obejmując nowe obowiązki, pokieruje regionalną strategią rynkową Cisco w segmencie Service Provider, koncentrując się na wzroście, ekspansji rynkowej oraz rozwijaniu współpracy z klientami w oparciu o rozwiązania i usługi generujące długofalową wartość i cykliczne przychody.
Wyniki Zalando za III kwartał 2025 r. pokazują silny wzrost i ponad 61 mln klientów
OVHcloud: Grzegorz Soczewka objął z początkiem listopada 2025 roku stanowisko szefa sprzedaży odpowiedzialnego za działania handlowe w regionie Europy Wschodniej. Firma jest globalnym graczem na rynku chmury obliczeniowej i europejskim liderem w tej dziedzinie.
Cellnex Poland: Ogłosił, że rozpoczyna współpracę z Telecom Infrastructure Partners. Nowe porozumienie ma uporządkować kwestie dotyczące nieruchomości wykorzystywanych na potrzeby stacji bazowych i ograniczyć rolę podmiotów, które sztucznie zawyżają koszty najmu.
Wonderful: Wchodząca na polski rynek firma, oferująca zintegrowaną platformę agentów AI, powołała Marcina Motela na stanowisko general managera na Polskę. Wonderful uzupełnia lokalny zespół w Warszawie i poszukuje największych talentów z branży IT.
Rex Concepts CEE: Franczyzobiorca marek Burger King i Popeyes w regionie Europy Środkowo-Wschodniej nawiązał współpracę z ChargeEuropa, aby przekształcić restauracje szybkiej obsługi (QSR) w huby ładowania pojazdów elektrycznych i wspierać rozwój czystego transportu.
Amazon.pl: Sklep Polskie Marki na platformie świętuje swoje pierwsze urodziny. Liczba rodzimych brandów dostępnych w sklepie Polskie Marki wzrosła względem zeszłego roku o 20%. W sklepie Polskie Marki dostępnych jest ponad 1,2 tys. rodzimych brandów. Klienci mają do wyboru produkty od tych już dobrze znanych, jak i lokalnych rzemieślników oraz małych i średnich przedsiębiorców z całej Polski. Nowi sprzedawcy na Amazon.pl mogą również skorzystać z dodatkowych zachęt na start oraz możliwości łatwego skalowania biznesu łącznie w 10 europejskich sklepach Amazon.
Korea Creative Content Agency (KOCCA): Otworzyła swoje Centrum Biznesowe w Polsce. Biuro ma być kolejnym filarem współpracy między Polską i Koreą, tym razem w obszarze kultury i treści kreatywnych. „Choć KOCCA Poland jest koreańską agencją rządową, obiecujemy, że stanie się wspólnym zasobem wszystkich partnerów łączących Azję i Europę w branży kreatywnej” – zapowiedział dyrektor Yoosang Eum.
GIEŁDA, EMISJE, M&A
Jet Investment uruchamia czwarty fundusz private equity na przejęcia spółek w Europie Środkowej
cyber_Folks: Rozpoczął skup do 50 tys. akcji własnych, które stanowią 0,33% kapitału, po cenie 200 zł za jedną akcję, podała spółka. Wartość skupu wyniesie maksymalnie 10 mln zł. Działanie to jest związane z rekordowymi wynikami finansowymi oraz pozytywnymi perspektywami dalszego rozwoju spółki, podkreślono. Jednocześnie skup jest elementem dystrybucji zysku do akcjonariuszy – wcześniej spółka wypłaciła 28,3 mln zł dywidendy.
CStore: Producent oprogramowania do automatycznego przyjmowania zamówień online od klientów hurtowych zadebiutował na rynku NewConnect w środę, 5 listopada, podała spółka.
JRH ASI: Sfinalizowała transakcję nabycia pakietu kontrolnego w Farada Group – polskiej firmie z sektora bezzałogowych statków powietrznych (UAV), podała spółka. Po dokonaniu pełnej płatności i przeniesieniu udziałów JRH stała się głównym akcjonariuszem spółki. Jest to zamknięcie pierwszego, najważniejszego, etapu transakcji, w kolejnych planowane jest podwyższenie kapitału Farada Group, w wyniku którego JRH obejmie pakiet kontrolny sięgający łącznie 58% udziałów.
Asseco Poland: NWZ uchwaliło zmiany w statucie umożliwiające wypłatę zaliczki na poczet dywidendy oraz wprowadziło trzech przedstawicieli największego akcjonariusza do rady nadzorczej.
JRH ASI: Podpisała aneks do przedwstępnej umowy nabycia akcji spółki DistrictORG. Na podstawie aneksu przedłużono termin zawarcia umowy przyrzeczonej do 28 listopada 2025 roku.
Agencja Rozwoju Przemysłu, Bank Pekao: Podpisały porozumienie, którego celem jest wspieranie przedsiębiorstw oraz rozwój inwestycji w kluczowych sektorach polskiej gospodarki. Partnerstwo obejmuje wspólne finansowanie przedsięwzięć inwestycyjnych, działania na rzecz rozwoju relacji biznesowych oraz organizację programów szkoleniowych dla pracowników obu instytucji.
Agencja Rozwoju Przemysłu: Rozpoczęła nabór wniosków w ramach projektu „Dig.IT Transformacja Cyfrowa” – nowego programu grantowego wspieranego przez Unię Europejską (FENG 2021-2027). To szansa dla mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw na uzyskanie dofinansowania do 850 tys. zł na projekty związane z cyfryzacją, automatyzacją i wdrażaniem nowoczesnych technologii.
dk Executive Search: Dołącza do globalnej sieci Amrop – jednej z największych organizacji executive search na świecie – stając się Amrop dk Polska. Partnerstwo wzmacnia pozycję warszawskiego biura jako kluczowego ośrodka Amrop w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. „Widzimy coraz więcej projektów, w których klienci poszukują liderów z doświadczeniem w integracji AI z biznesem. W Europie Zachodniej funkcja Chief AI Officer staje się już standardem” – wskazała partnerka zarządzająca Amrop dk Polska Dorota Kolecka.
Nexera: Jeszcze w tym roku ma mieć nowego inwestora. W przyszłym nowego inwestora ma pozyskać Fiberhost, wynika z nieoficjalnych informacji Rzeczpospolitej.
GrantBot.AI: Startup z Trójmiasta, który stworzył narzędzie oparte na sztucznej inteligencji automatyzujące proces tworzenia wniosków o dofinansowanie od mikrograntów po duże projekty badawcze, pozyskał 1 mln zł finansowania i przygotowuje się do premiery swojego pierwszego modułu SaaS w 2026 roku. GrantBot.AI pozwala w kilka minut wygenerować kompletny wniosek o dotację, analizując regulaminy konkursów i sugerując najlepsze ścieżki aplikacji. Celem startupu jest uproszczenie i upowszechnienie dostępu do funduszy w taki sposób, by pozyskiwanie grantów było możliwe dla każdego, nie tylko dla tych, którzy mogą pozwolić sobie na drogie doradztwo.
Hypersonix Launch Systems: R+, europejskie multi-family office inwestujące w deep-tech i dual-use, dołączyło do rundy A o wartości 46 mln USD australijsko-amerykańskiej spółki rozwijającej hipersoniczne rakiety wielokrotnego użytku, napędzane wodorem. Rundzie przewodził High Tor Capital. Wśród inwestorów znalazły się m.in. Saab oraz australijskie fundusze państwowe National Reconstruction Fund Corporation (NRFC) i Queensland Investment Corporation (QIC). W rundzie uczestniczył również nieujawniony z nazwy jeden z największych europejskich inwestorów strategicznych, specjalizujący się w systemach rakietowych dalekiego zasięgu.
Centurion Finance ASI: Poinformował o finalizacji inwestycji kapitałowej w akcje SimKol – producenta zaawansowanych symulatorów szkoleniowych i oprogramowania szkoleniowego, której wartość transakcyjna wyniosła 3,8 mln zł. W efekcie Centurion Finance ASI S.A. został 12,42% akcjonariuszem spółki SimKol, co stanowi kolejny krok na ścieżce zacieśniania dotychczasowej współpracy inwestycyjnej obu stron.
Modue: Firma założona przez Huberta Adamczewskiego, absolwenta Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, to startup technologiczny tworzący modułowe kontrolery i przełączniki dla twórców, profesjonalistów i graczy. Projekt zdobył wsparcie w kampanii crowdfundingowej na platformie Kickstarter, gdzie zebrano ponad 1 mln zł od ponad 700 osób. Dzięki tym środkom zespół uruchomił pierwszą produkcję i rozpoczął sprzedaż globalną, a dziś rozwija kolejne wersje produktu w oparciu o opinie użytkowników. Modue tworzy modułowe urządzenie do interakcji z komputerem, które pozwala budować własne, spersonalizowane centrum sterowania, a jego celem jest dalszy rozwój produktu jako platformy z otwartym API i społecznością użytkowników, wspólnie tworzącą nowe integracje i rozwiązania.
Balnord ogłasza fundusz o wartości 300 mln zł dla technologii przełomowych
Balnord: Wystartował Balnord Fund I o kapitalizacji 300 mln zł, który koncentruje się na technologiach budujących podstawy reindustrializacji Europy, ze szczególnym naciskiem na sektor kosmiczny, technologie medyczne i odporność przemysłową. To jeden z największych funduszy VC w regionie Morza Bałtyckiego dedykowany technologiom przełomowym i podwójnego zastosowania. Fundusz ma już 10 spółek w portfolio, w tym firmy współpracujące z NATO oraz kluczowymi operatorami satelitarnymi. Wśród inwestorów znajdują się Europejski Fundusz Inwestycyjny i PFR Ventures, które zaalokowało do Balnord 100 mln zł.
PRODUKTY, WDROŻENIA, INNE
Allegro: Udostępniło wszystkim użytkownikom nową odsłonę aplikacji mobilnej. Platforma wprowadziła nowe funkcjonalności służące zakupowym inspiracjom, odświeżyła wygląd strony głównej, a także udostępniła asystenta wyszukiwania opartego na AI. Test funkcjonalności jest obecnie dostępny dla wybranych użytkowników. „Asystent AI to nasza odpowiedź na rosnącą rolę generatywnej sztucznej inteligencji w procesie zakupowym. Rozpoczynamy strategiczną ewolucję platformy Allegro. Ogłoszone właśnie zmiany to dopiero pierwszy krok, który wyznacza kierunek rozwoju platformy w nadchodzących miesiącach. Kluczowe jest dla nas jednak stopniowe wdrażanie zmian, tak aby zachodziły one w tle codziennych doświadczeń użytkowników. Dzięki temu możemy zapewnić im naturalne przyzwyczajanie się do nowości” – powiedział VP Technology w Allegro Piotr Szatybełko.
Baseig: Start sprzedaży przez Baseig platformy AI dla e-commerce planowany jest na pierwszą połowę 2026 roku, a w najbliższych miesiącach dostępna będzie wersja trial, podała spółka. Jeszcze w listopadzie br. Baseig publicznie zaprezentuje pierwszą wersję platformy.
Targi Evertiq Expo: Jedenasta edycja Evertiq Expo – jednodniowych targów typu table-top, które odbyły się 23 października br. na Stadionie Narodowym w Warszawie – potwierdziła, że Polska staje się jednym z kluczowych punktów na mapie europejskiego przemysłu elektronicznego i budzi rosnące zainteresowanie wśród zagranicznych partnerów, podał organizator. Kolejne międzynarodowe spotkanie branży elektronicznej w przestrzeniach Stadionu Narodowego odbędzie się 22 października 2026 r.
Grupa InPost: Wprowadza urządzenia Paczkomat do nowego typu lokalizacji: w ramach współpracy z BNP Paribas maszyny Paczkomat zostaną zainstalowane w strefach całodobowych Centrów Klienta banku, podał InPost. Początkowo maszyny trafią do placówek w sześciu miastach: Warszawie, Krakowie, Białymstoku, Gdyni, Opolu i Kutnie.
Baseig: Uruchomił nowy brand własny pod nazwą Geschäft, podała spółka. Marka obejmuje odzież z kategorii casual i streetwear, a jej produkcja, sprzedaż i wysyłka odbywa się w całości wewnątrz spółki.
Scanway: Zakończył wstępną fazę A („0/A”) projektu Mani w ramach Małej Misji Księżycowej z Europejską Agencją Kosmiczną (ESA), podała spółka. Prace realizowane przez Scanway wykonywane były na podstawie kontraktu z Uniwersytetem Kopenhaskim.
Riffsec: Rozwiązanie startupu Riffsec, ostrzegające przed cyberatakami, zostanie wykorzystane przez PZU, podała spółka. PZU wdroży system wczesnego wykrywania zagrożeń, który analizuje dane z internetu, deep webu i darknetu. Rozwiązanie wesprze zespoły cyberbezpieczeństwa w szybszym identyfikowaniu i reagowaniu na incydenty.
XTPL: Przyjęło zamówienie na dostawę urządzenia Delta Printing System (DPS) do Centrum Nanotechnologii i Inteligentnych Materiałów (Centre for Nanotechnology and Smart Materials CeNTI) w Portugali. Urządzenie DPS będzie wykorzystywane do prowadzenia prac badawczo-rozwojowych w obszarze procesów mikrofabrykacji dla inteligentnych materiałów funkcjonalnych. Przychody uzyskane z realizacji zamówionego urządzenia DPS będą miały pozytywny wpływ na wyniki finansowe XTPL S.A. osiągnięte w 2025 r.
CFA IRC/cyber_Folks: 20. edycja konkursu CFA Institute Research Challenge wystartowała w Polsce. W tym roku uczestnicy zmierzą się z analizą spółki cyber_Folks. „Podczas oficjalnego spotkania otwierającego konkurs ogłoszono, że to właśnie cyber_Folks została wybrana tegoroczną spółką przedmiotową (subject company), którą analizować będą zespoły studentów z najlepszych uczelni ekonomicznych w kraju. To wyróżnienie jest wyrazem zaufania do spółki i potwierdzeniem jej pozycji jako istotnego gracza w segmencie nowoczesnych usług technologicznych” – czytamy w komunikacie.
BYD: W Gdańsku powstał pierwszy w Polsce zaprojektowany i zbudowany od podstaw salon producenta aut elektrycznych i hybryd plug-in. Obiekt należący do Grupy Plichta jest zgodny z najnowszym globalnym standardem architektonicznym BYD CI 7, łącząc technologię, naturę i emocje w spójne doświadczenie przestrzenne.
CampusAI: Znalazł się w dwudziestce najlepszych startupów na świecie, prezentując się w ścisłym finale TechCrunch Disrupt 2025 w San Francisco. Podczas wydarzenia, uważanego za światową kuźnię innowacji, CampusAI spotkał się z ogromnym zainteresowaniem inwestorów i mediów, potwierdzając globalny potencjał swojej technologii AI.
Vectra: Wprowadza do swojej oferty Disney+, jedną z wiodących platform streamingowych na świecie. Vectra jako pierwszy operator w Polsce udostępnia swoim klientom dostęp do pakietu dodatkowego „Kanały TV i Sport” w HBO Max.
Check Point: Zwraca uwagę na poważne luki bezpieczeństwa w aplikacji Microsoft Teams. Podatności odkryte przez Check Point Research umożliwiały cyberprzestępcom m.in. modyfikowanie wysłanych wiadomości bez śladu edycji, fałszowanie powiadomień i nazw rozmówców oraz podszywanie się pod członków zespołu. Zdaniem specjalistów luki te zapowiadają zupełnie nowy typ zagrożeń dla firm korzystających z tego typu komunikatorów.
eToro: Wprowadza subskrypcję Club, odblokowując korzyści poziomu Platinum. eToro, platforma do handlu i inwestowania, ogłosiła uruchomienie subskrypcji eToro Club Subscription, która daje użytkownikom dostęp do poziomu Platinum w eToro Club za 4,99 euro miesięcznie lub 49,99 euro rocznie (z 7-dniowym bezpłatnym okresem próbnym).
Amazon Web Services, OpenAI: Ogłosiły wieloletnią współpracę strategiczną, w ramach której OpenAI otrzyma dostęp do infrastruktury AWS do obsługi i skalowania podstawowych zadań sztucznej inteligencji. Na mocy tej nowej umowy o wartości 38 mld USD, która będzie systematycznie rozwijana przez najbliższe siedem lat, OpenAI uzyska dostęp do mocy obliczeniowej AWS obejmującej setki tysięcy najnowocześniejszych procesorów graficznych NVIDIA, z możliwością rozszerzenia do dziesiątek milionów procesorów CPU.
Comarch: Udostępnił najnowszą wersję swojego flagowego systemu dla sektora MŚP i biur rachunkowych – Comarch ERP Optima. W tym roku Comarch ERP Optima wybrało blisko 3500 nowych klientów, a sprzedaż po dziewięciu miesiącach wzrosła o ponad 14%. Nowa odsłona systemu to ponad 130 nowości i zmian funkcjonalnych, które dodatkowo usprawniają codzienną pracę. Aktualizacja wprowadza kluczowe zmiany związane z przepisami prawnymi, w tym pełną integrację ze środowiskiem KSeF 2.0 oraz obsługę systemu kaucyjnego.
Lime: Ogłosił, że e-hulajnogi będą dostępne także w sezonie jesienno-zimowym we wszystkich polskich miastach, w których firma dostarcza swoją usługę. Użytkownicy będą mogli też skorzystać z pełnej oferty karnetów. Hulajnogi Lime są dostępne w Warszawie i okolicach, Poznaniu, Wrocławiu, Krakowie, Łodzi i w Zamościu. Firma będzie monitorowała warunki atmosferyczne i w zależności od nich oraz zapotrzebowania na usługę strefa będzie zmniejszona, natomiast dostępność hulajnóg w jej obrębie będzie mogła być zwiększana.
Honeywell: Ogłosił globalne partnerstwo z LS ELECTRIC, którego celem jest dostarczanie zintegrowanych rozwiązań dla centrów danych i budynków komercyjnych. Dzięki temu operatorzy centrów danych będą mogli łatwiej zintegrować krytyczną dystrybucję energii z funkcjami zarządzania obiektem (BMS). W praktyce oznacza to lepsze dopasowanie obciążeń do dostępnej mocy, a w efekcie bardziej stabilną pracę infrastruktury. Firmy pracują też nad nowym systemem magazynowania energii (BESS) dla obiektów biznesowych i przemysłowych.
LINK4: Nawiązał współpracę z PayPo, liderem płatności odroczonych w Polsce. Dzięki partnerstwu klienci kupujący ubezpieczenia mogą skorzystać z opcji odroczenia płatności w ramach bramki płatniczej PayU. To kolejny krok fintechu PayPo w kierunku udostępniania modelu BNPL („buy now, pay later”) w nowych kategoriach produktów i usług, nie tylko w tradycyjnym e-commerce.
Cisco, NVIDIA: Ogłaszają nowe wspólne innowacje, które przyspieszają rozwój bezpiecznej i skalowalnej infrastruktury sztucznej inteligencji (AI) dla chmur, przedsiębiorstw i sektora telekomunikacyjnego. Dzięki tej współpracy klienci zyskują maksymalną elastyczność w budowie kluczowej infrastruktury AI, umożliwiającej wydajne, bezpieczne i interoperacyjne wdrażanie rozwiązań nowej generacji.
Orange: Najszybsza opcja Orange Światłowodu o prędkości do 8 Gb/s jest dostępna w kolejnych 11 miastach. Łącznie dociera już do mieszkańców 50 miast w kraju. Mogą z niego korzystać także mieszkańcy Olsztyna, Zabrza, Koszalina, Konina, Siedlec, Chełma, Przemyśla, Grudziądza, Ostródy, Ostrowca Świętokrzyskiego i Kutna.
Jabra: Ogłosiła wprowadzenie na rynek Jabra Scheduler, panelu dotykowego do planowania spotkań, który wyświetla dostępność sal konferencyjnych i umożliwia użytkownikom rezerwację miejsc bezpośrednio przy sali lub za pośrednictwem kalendarzy cyfrowych. Panel upraszcza proces planowania, ułatwiając wyszukiwanie dostępnych przestrzeni, zapobiegając podwójnym rezerwacjom i zapewniając płynne działanie wszystkich rozwiązań Jabra do sal konferencyjnych. Urządzenie wykonano w ponad 50% z materiałów pochodzących z recyklingu, wspierając tym samym bardziej zrównoważone procesy produkcyjne. Jabra Scheduler będzie dostępny globalnie od 17 listopada 2025 r.
Microsoft: Ogłosił, że od 2026 roku klienci korzystający z usługi Microsoft 365 Copilot w Polsce będą mogli przetwarzać dane w granicach kraju. To kluczowy krok w kierunku zapewnienia cyfrowej suwerenności, zgodności z lokalnymi regulacjami oraz pełnej kontroli nad danymi i operacjami. Ogłoszenie jest częścią globalnej inicjatywy Microsoft na rzecz suwerennej chmury, która odpowiada na rosnące potrzeby organizacji w zakresie bezpieczeństwa, odporności i zgodności. Polska dołącza do grona 15 krajów, w których Microsoft wdraża krajowe przetwarzanie danych w ramach programu EU Data Boundary. Program ten gwarantuje, że dane klientów z Unii Europejskiej pozostają w jej granicach, chyba że klient zdecyduje inaczej. Ponadto Microsoft ogłosił również nowe możliwości w ramach oferty suwerennej chmury.
Snowflake: Podczas BUILD, corocznej konferencji dla programistów i społeczności data & AI, Snowflake zaprezentował nową generację swoich rozwiązań dla agentowej sztucznej inteligencji. Wśród nowości znalazł się Snowflake Intelligence – agent AI, który pozwala użytkownikom zadawać pytania w języku naturalnym i natychmiast uzyskiwać odpowiedzi prosto z danych, bez pośrednich narzędzi i barier technicznych. Snowflake stawia kolejny krok w kierunku upowszechnienia rozwiązań AI. Nowe funkcje platformy – Horizon Catalog i Openflow umożliwiają organizacjom bezpieczne udostępnianie danych agentom AI i szybsze budowanie inteligentnych aplikacji.
Skeleton Technologies: Spółka z portfela InnoEnergy, będąca europejskim producentem systemów magazynowania energii o wysokiej mocy, ogłosiła oficjalne otwarcie swojej fabryki SuperBattery w Varkaus w Finlandii oraz całkowitą inwestycję w wysokości 50 mln euro. Nowy zakład jest pierwszym w Europie obiektem produkującym baterie wysokiej mocy dla centrów danych na potrzeby rozwoju AI, a także pierwszym na świecie, który wprowadza na skalę przemysłową systemy zasilania awaryjnego dla obliczeń o znaczeniu krytycznym oraz dla rozwijających się sektorów, takich jak energia z fuzji jądrowej.
Amazon Filters: Firma wynajęła 2776 m2 powierzchni w podwarszawskim kompleksie CTPark Warsaw Nowy Konik, zostając pierwszym najemcą obiektu. Nowa lokalizacja obejmuje część produkcyjną, magazynową oraz biurową i będzie wspierać firmę w dalszej ekspansji na rynkach europejskich oraz globalnych. W transakcji pośredniczyła agencja doradcza AXI IMMO.
HONOR: Marka prezentuje model HONOR 400 Smart – smartfon wyposażony w największą baterię w swojej klasie (6500 mAh), certyfikowaną przez SGS ochronę przed upadkami klasy premium, wodoodporność w standardzie IP54 oraz Natychmiastowy przycisk AI ułatwiający codzienne zadania.
Canon: Rozszerza swoją linię kamer PTZ o dwa nowe, zaawansowane modele, zaprojektowane z myślą o podniesieniu jakości produkcji zdalnych w środowiskach takich jak: telewizja, korporacje i edukacja. Modele CR-N400 i CR-N350 wyznaczają nowe standardy w zakresie jakości obrazu, łączności i sterowania, zapewniając twórcom, studiom i realizatorom wydarzeń wszechstronność oraz filmową jakość obrazu w kompaktowym, zdalnie sterowanym systemie PTZ.
Bank Millennium: Klienci mogą płacić zbliżeniowo za pomocą jeszcze szerszej gamy urządzeń ubieralnych – zegarków różnych marek, inteligentnych obrączek czy breloków. Stało się to możliwe dzięki wdrożeniu sześciu nowych usług płatniczych: Xiaomi Pay, Zepp Pay (Amazfit), Swatch Pay, Fidesmo Pay, Digiseq Pay i Tappy Pay.
Motorola: Zaprezentowała smartfon motorola edge 70, wyróżniający się pojemną baterią, wytrzymałą konstrukcją i potrójnym systemem aparatów 50 Mpx. Urządzenie w wariancie 12/512 GB debiutuje w Polsce w cenie 3499 zł, a na start sprzedaży producent przygotował promocję z zestawem akcesoriów o wartości 1100 zł.
Fundacja K.I.D.S. Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali: Uruchomiła platformę informacyjno-edukacyjną szpitaledladzieci.pl, miejsce online, które tłumaczy jak przygotować siebie i dziecko do pobytu w placówce medycznej.
Cisco: Rozszerza swoje portfolio rozwiązań dla sztucznej inteligencji o nową platformę Cisco Unified Edge. To rozwiązanie umożliwia przetwarzanie i inferencję AI w czasie rzeczywistym bezpośrednio tam, gdzie powstają dane – na urządzeniach brzegowych. Dzięki temu sztuczna inteligencja może stać się integralną częścią codziennego działania przedsiębiorstw, niezależnie od ich lokalizacji.
Allegro, L’Oréal Polska: Rozszerzają współpracę, uruchamiając oficjalne sklepy marek w modelu Direct-to-Consumer. Nowe rozwiązanie pozwala na budowanie bezpośrednich relacji z konsumentami oraz oferowanie bardziej spersonalizowanych doświadczeń zakupowych. Dzięki temu L’Oréal Polska zyskuje pełną kontrolę nad procesem zakupowym – od prezentacji produktów po obsługę posprzedażową. To także krok wzmacniający strategię rozwoju e-commerce obu partnerów, odpowiadający na rosnące potrzeby i oczekiwania klientów.
Balcia Insurance: Wprowadziła w swojej aplikacji mobilnej funkcję geolokalizacji, by podpowiadać, kiedy warto się ubezpieczyć. Rozwiązanie powstało we współpracy z amerykańską firmą technologiczną BlueDot i pozwala na personalizację ofert oraz przypomnień w oparciu o lokalizację użytkownika.
HONOR: Marka ujawnia szczegóły dotyczące najnowszej wersji systemu – MagicOS 10 – oraz ogłasza rozpoczęcie procesu aktualizacji dla wybranych modeli. Nowa odsłona oprogramowania została zaprojektowana z myślą o zapewnieniu płynniejszej pracy urządzeń, inteligentniejszych funkcji oraz zwiększonego bezpieczeństwa.
Scalo partnerem technologicznym PKO BP w rozwoju innowacyjności systemów bankowych
Scalo: Polski dostawca usług IT nawiązał strategiczną współpracę z PKO Bankiem Polskim. Największy bank w Polsce wzmocni swoje zespoły technologiczne specjalistami Scalo, firmy od 18 lat realizującej projekty dla sektora bankowego i finansowego. Trzyletnia umowa obejmuje możliwość przedłużenia. Dzięki tej współpracy PKO Bank Polski zyskuje dostęp do zespołu specjalistów IT z wieloletnim doświadczeniem w sektorze finansowym. Efekty partnerstwa ze Scalo mają przełożyć się na szybsze wdrażanie nowych funkcjonalności dla klientów banku.
NSS Labs: Opublikowało wyniki najnowszego testu Enterprise Firewall. Analizy zabezpieczeń wskazały rozwiązania rekomendowane, a także te, które wymagają dopracowania i w chwili obecnej należy na nie uważać. Najlepszą zaporą ogniową klasy enterprise okazało się w tym roku rozwiązanie firmy Check Point Software, które osiągnęło niemal 100-proc. skuteczność, wyprzedzając takich konkurentów jak Juniper Networks, Fortinet i Cisco.
ZEN.COM, Binance: Wprowadzają w Polsce funkcję BLIK One-Click. To pierwsze takie rozwiązanie na rynku, które pozwala użytkownikom kupować kryptowaluty jednym kliknięciem, bez konieczności każdorazowego wpisywania kodu BLIK. W tym projekcie ZEN.COM dostarcza technologię i infrastrukturę płatniczą, łącząc świat tradycyjnych finansów z aktywami cyfrowymi. To kolejny krok w kierunku jeszcze łatwiejszego i bezpieczniejszego dostępu do kryptowalut w Polsce.
Google: Ogłasza wprowadzenie Gemini w Mapach. Dzięki integracji Map Google z Gemini nawigacja stanie się łatwiejsza i bardziej intuicyjna. Gemini w nawigacji zostanie wkrótce udostępnione na urządzeniach Android i iOS wszędzie tam, gdzie działa Gemini, a wdrożenie w Android Auto jest w drodze.
Play: Świąteczna oferta usług domowych obejmuje „superszybki” światłowód oraz telewizję z Netflixem na rok w prezencie.

vivo: Seria fotograficznych smartfonów X300 cieszy się ogromnym zainteresowaniem w całej Europie – a szczególnie w Polsce. W ciągu pierwszych 48 godzin od startu sprzedaży nowe modele odnotowały ponad 500% wzrost sprzedaży w porównaniu z serią X200. To wynik, który potwierdza rosnącą pozycję marki vivo w segmencie premium na polskim rynku.
Husqvarna: Zaprezentowała na konferencji Living City w Barcelonie cztery nowe roboty koszące dla właścicieli średnich ogrodów: modele 405VE, 410VE, 430V i 450V. To pierwsze roboty koszące Husqvarna wyposażone we wbudowaną technologię AI Vision. Technologia AI Vision pomaga unikać obiektów na trawniku, zmniejszając ryzyko nieplanowanych zatrzymań. Kamera na podczerwień umożliwia działanie tej technologii także nocą.
Palo Alto Networks: Wprowadza na rynek trzy nowe rozwiązania. Najnowsze wersje produktów Cortex i Prisma zapewniają kompleksową ochronę w całym cyklu życia aplikacji AI, zabezpieczając wszystko, od autonomicznych agentów po same modele. Produkty te są bezpośrednią odpowiedzią na kluczowe wyzwanie stojące przed przedsiębiorstwami. 78% organizacji przechodzi transformację dzięki sztucznej inteligencji, ale tylko 6% z nich posiada zabezpieczenia umożliwiające bezpieczne przeprowadzenie tego procesu.
Źródła: depesze ISBnews, serwis ISBtech.pl, informacje ze spółek i organizacji
(ISBnews/ISBtech)






























































