Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora TMT z okresu 8-12 września.
BIZNES I FINANSE: RYNEK
Hazard online: Szara strefa w hazardzie online generuje nawet 65 mld zł wpływów rocznie, co stanowi około 40% całego rynku. Utrzymywany w Polsce monopol państwowy na kasyna internetowe sprzyja rozwojowi nielegalnych operatorów, którzy działają bez nadzoru fiskusa i bez zasad odpowiedzialnej gry. Problemem Polski jest ponadto lokalny charakter regulacji przy globalnym zasięgu rynku, wskazują eksperci.
E-commerce: Sprzedaż międzynarodową przez własny sklep internetowy prowadzi 34% polskich firm e-commerce, podczas gdy 20% wybiera marketplace’y, wynika z badania zleconego przez Fulfilio. Najchętniej na własny sklep decydują się sklepy motoryzacyjne (43%) i odzieżowe (38%), podczas gdy w przypadku kosmetyków, żywności i prasy/książek bardziej popularne okazują się platformy sprzedażowe.
EdTech: Sektor technologii edukacyjnych (EdTech) w Polsce rośnie w tempie 18-20% rocznie, wynika z raportu Konfederacji Lewiatan. Jego wartość w 2023 roku wyniosła ok. 1,2 mld zł, a w ciągu czterech lat może przekroczyć 2,5 mld zł.
E-commerce: Zakupy online „na dobre zadomowiły się w Polsce” – już niemal połowa wszystkich transakcji dokonywana jest w internecie, a ponad połowa konsumentów (55,1%) wskazuje marketplace’y jako główny kanał zakupowy. To kluczowe wnioski z najnowszego badania przeprowadzonego na zlecenie AliExpress. Najwyższą adopcję marketplace’ów obserwujemy w grupie wiekowej 35-44 lata (62,3%). E-commerce najpopularniejszy jest w Krakowie (57,7%) i Warszawie (57,4%). Polacy spędzają średnio 5 godzin tygodniowo na poszukiwaniu produktów online, a wśród 18-24-latków to ponad 6 godzin.
Cyberbezpieczeństwo: Badacze z Carnegie Mellon University ujawnili, że duże modele językowe (LLM), które dziś generują teksty, obrazy czy kod, mogą – po odpowiednim przeszkoleniu – samodzielnie przeprowadzać wieloetapowe cyberataki.
IT: Jak wynika z raportu „Cyfrowe wyzwania polskiego biznesu”, przygotowanego przez PMR na zlecenie Asseco Cloud, 31% firm deklaruje, że korzysta z systemów sztucznej inteligencji lub uczenia maszynowego. Niemal 6 na 10 firm deklaruje korzystanie z rozwiązań z zakresu cyberbezpieczeństwa oraz zapewnienia ciągłości działania. Jedynie 12% polskich przedsiębiorstw wskazało, że stara się być w czołówce cyfrowego wyścigu, wcześniej eksperymentując i wdrażając nowe technologie. 65% firm zatrudniających 250 osób i więcej deklaruje zwiększenie budżetu na cyberbezpieczeństwo i monitorowanie sieci.
IT: Niemal połowa marketerów ma trudność z jednoznaczną oceną rentowności swoich działań w kontekście narzędzi MarTech, a korzystanie z AI dla zdecydowanej większości badanych nie przekłada się na razie na lepszą realizację celów; co więcej, 15% uważa ją obecnie za „pusty buzzword”, wynika z raportu „State of MarTech Poland H1 2025”. Raport jest wynikiem współpracy agencji Altavia Kamikaze + K2 i Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania (WSIiZ) w Rzeszowie.
AI: Ponad połowa liderów sektora ubezpieczeniowego widzi w sztucznej inteligencji klucz do rozwoju nowych produktów i usług, a 67% firm planuje zwiększenie udziału AI w budżecie w nadchodzącym okresie. Z raportu KPMG „Inteligentne rozwiązania w sektorze ubezpieczeń” wynika, że 85% traktuje ją jako źródło przewagi konkurencyjnej. Mimo rosnącego potencjału sztucznej inteligencji firmy ubezpieczeniowe wciąż zmagają się z szeregiem barier utrudniających skalowanie tej technologii. Wyzwania dotyczą zarówno aspektów strategicznych, jak i operacyjnych – od braku spójnej wizji rozwoju po niedostateczne przygotowanie danych.
AI: Sztuczna inteligencja zrewolucjonizuje produkcję kreatywną do końca dekady, ale adaptacja sprzętu i masowe zmiany w zachowaniach konsumentów zajmą więcej czasu. Równolegle ewoluować będzie struktura zatrudnienia w reklamie – AI przekształci role zawodowe i wymusi rozwój nowych umiejętności. Jeśli chodzi o priorytety konsumentów, to tu ponownie na znaczeniu zyskuje cena kosztem kwestii środowiskowych, co stanowi wyraźne odwrócenie wcześniejszego trendu – to kilka kluczowych wniosków z raportu „Advertising in 2030”, przygotowanego przez WPP Media.
AI: Nowa publikacja Deloitte i Creatio „Era AI: Przewodnik po No-Code” pokazuje, jak technologia no-code może przyspieszyć cyfrową transformację firm i rozwój kompetencji pracowników. Jak wskazuje raport Deloitte „2025 Global Human Capital Trends”, ponad 70% liderów i pracowników uważa rozwój umiejętności – zarówno miękkich, jak i technicznych, np. zdolności do tworzenia oprogramowania – za kluczowy dla funkcjonowania w świecie zdominowanym przez AI. Rozwiązaniem są narzędzia no-code, które umożliwiają tworzenie aplikacji bez konieczności pisania kodu. Istotną zaletą jest także tempo powstawania aplikacji, co według 71% respondentów badania Nucleus Research było głównym kryterium wyboru strategii no code. Pozwala ona również na zaangażowanie pracowników nietechnicznych w prace nad oprogramowaniem, co z kolei korzystanie wpływa na rozwój ich kompetencji cyfrowych.
Cyberbezpieczeństwo: Już 36% cyberataków opiera się na inżynierii społecznej, a najskuteczniejsi cyberprzestępcy są w stanie pozyskać kontrolę nad firmowymi danymi zaledwie w 40 minut. Pomaga w tym generatywna sztuczna inteligencja, dzięki której można sklonować głos dowolnego pracownika, a potem skontaktować się ze wsparciem technicznym IT pod pretekstem zgłoszenia utraty hasła. Badania Unit 42 – jednostki w Palo Alto Networks zajmującej się analizą trendów w zagrożeniach i działaniami cyberprzestępców – wskazują, że od maja 2024 do maja 2025 roku przestępcy najczęściej atakowali sektor zaawansowanych technologii. Jednak po wyodrębnieniu ataków socjotechnicznych najbardziej narażona okazała się branża produkcyjna. Podobnie wyglądają statystyki dotyczące phishingu, który stanowi 23% wszystkich włamań, ale koncentrując się wyłącznie na działaniach socjotechnicznych, udział procentowy phishingu wzrasta do 65%.
IT: „Rynek pracy w IT przesuwa się wyraźnie w kierunku ról, które łączą kompetencje technologiczne z wiedzą domenową i umożliwiają szybkie skalowanie oraz adaptację do zmiennych realiów biznesowych. Na znaczeniu zyskują stanowiska wymagające szerokiego spektrum umiejętności – zwłaszcza na styku AI, bezpieczeństwa, danych i nowoczesnej inżynierii oprogramowania. Równocześnie zanikają role skoncentrowane na powtarzalnych czynnościach lub ograniczone do jednej warstwy technologicznej. Elastyczność, automatyzacja i gotowość do ciągłego rozwoju – to dziś kluczowe waluty na rynku pracy IT” – tłumaczy Karol Boczkowski, Manager, rekruter w obszarze IT w Grafton Recruitment.
BIZNES I FINANSE: SPÓŁKI
Grupa AB: Prezes Grupy AB Andrzej Przybyło, po ogłoszeniu rezygnacji z ubiegania się o dotychczas zajmowaną funkcję w nowej kadencji zarządu i sprzedaży posiadanego pakietu akcji spółki w ABB, rekomenduje obecnego wiceprezesa Zbigniewa Mądrego na szefa nowej kadencji zarządu, poinformował Przybyło.
Woodpecker.co: Widzi pozytywne sygnały działań podejmowanych w celu odbudowy przychodów i zysków – takich jak optymalizacja kosztów, zwiększenie sprzedaży bezpośredniej czy rozwój działań marketingowych – oraz ocenia, że efekty będą widoczne w wynikach za III kwartał br., poinformowała prezes Małgorzata Sikora.
Trade Republic: Platforma oszczędnościowa, która weszła dziś na polski rynek, zamierza z czasem wzbogacać ofertę o kolejne rozwiązania, tak jak działo się to we Francji, Hiszpanii czy Włoszech, poinformował ISBnews country manager Polska Kamil Szymański. Polska jest pierwszym rynkiem banku poza strefą euro.
Digital Network: Miał 12,16 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypadającego jednostce dominującej w I poł. 2025 r., co oznacza wzrost o 47% r/r, podała spółka, powołując się na wstępne dane. EBITDA sięgnęła 21,48 mln zł (wzrost o 37% r/r).
Agora: AMS z grupy Agora ocenia, że nabycie Synergic to wzmocnienie oferty produktowej, zwiększenie efektywności operacyjnej i potencjału rozwoju w segmencie cyfrowym, poinformował prezes AMS Marek Kuzaka.
Agora: Spółka zależna Agory – AMS – ma przedwstępną umowę nabycia 100% udziałów w Synergic, działającej w obszarze reklamy out-of-home, podała Agora.
MCI Capital: Odnotowało 19,45 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2025 r. wobec 15,01 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Medicalgorithmics: W związku z planowanym uruchomieniem na przełomie września i października br. kolejnych funkcjonalności w oprogramowaniu DRP Medicalgorithmics wierzy, że istnieje potencjał do zwiększenia łącznych przychodów z tytułu kontraktów z klientami w USA, w tym u jednego z największych (pod względem sesji) amerykańskich IDTF, podała spółka. Przychody spółki w sierpniu wzrosły o 30% r/r.
Veeam: Powołał Doriane Groene na stanowisko senior director, Microsoft alliance, EMEA. Nominacja ta pozwoli wzmocnić strategiczne partnerstwo firmy w ramach ekosystemu Microsoft w kontekście chmury, AI i odporności danych.
Huawei globalnym liderem dostaw na rynku wearables w II kwartale 2025 r.
Huawei: Według najnowszego raportu IDC w II kwartale 2025 r. Huawei odnotował 11,7-proc. wzrost dostaw na rynku urządzeń noszonych (wearables) w porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej. Jest to drugi kwartał z rzędu, gdy firma zajmuje w tym zestawieniu pozycję globalnego lidera.
XTB: W ciągu roku pozyskało 334,96 tys. rachunków maklerskich, podał KDPW. Na koniec sierpnia 2025 roku liczba rachunków papierów wartościowych oraz rachunków zbiorczych wyniosła 614,96 tys. W ciągu miesiąca w XTB otwarto 34,495 tys. rachunków.
eSky Group: Do zarządu internetowego biura podróży dołącza Ryan Cotton, obejmując stanowisko chief marketing officer. Dotychczas pełnił funkcję digital marketing director w Thomas Cook, a teraz będzie odpowiadał za rozwój i komunikację całej Grupy.
Polski Światłowód Otwarty: W sierpniu w zasięgu sieci optycznej znalazło się ponad 19 tys. nowych gospodarstw domowych z 46 miejscowości. Najwięcej nowych adresów zostało dodanych w Warszawie (1258), Wrocławiu (1232) i Polkowicach (998). Operator przeprowadził też modernizację sieci HFC do standardu FTTH w ponad 27 tys. gospodarstw domowych. Tym samym Polski Światłowód Otwarty zwiększył zasięg swojej sieci światłowodowej o ponad 46 tys. gospodarstw domowych. W zasięgu grupy znajduje się ponad 4,1 mln gospodarstw domowych, z czego ponad 1,1 mln to sieć światłowodowa.
Nord Security i Surfshark z nowym centrum cyberbezpieczeństwa w Warszawie
Nord Security, Surfshark: Firmy stojące za usługami NordVPN, Surfshark VPN, Saily i innymi produktami cyberbezpieczeństwa oficjalnie otworzyły nowe centrum cyberbezpieczeństwa w dawnym biurze Google w Warszawie. Firmy zatrudniły ponad 300 specjalistów i planują zatrudnić 200 kolejnych w tym roku i ponad 300 w 2026 roku. Warszawski hub zostanie kluczową lokalizacją, w której będą tworzone i rozwijane produkty o zasięgu globalnym, wykorzystywane przez miliony ludzi na całym świecie. Grupa aktywnie poszukuje specjalistów z obszaru technologii i innych dziedzin, oferując pracę w trybie elastycznym, w której głównym priorytetem jest wprowadzanie pozytywnych zmian, mających wpływ na światowe rynki.
Creotech Instruments: Prof. Grzegorz Wrochna dołączył do spółki jako global affairs director.
GIEŁDA, EMISJE, M&A
Grupa AB: Zakończył się proces przyspieszonej budowy księgi popytu (ABB) Grupy AB, w ramach którego Andrzej Przybyło sprzeda 1 316 200 akcji stanowiących 8,13% udziału w kapitale zakładowym oraz w ogólnej liczbie głosów w spółce, a Iwona Przybyło sprzeda 1 749 052 akcji stanowiących 10,8% udziału w kapitale zakładowym oraz w ogólnej liczbie głosów w spółce (łącznie 3 065 252 akcji, stanowiących 18,94% udziału), podała spółka. Cena sprzedaży jednej akcji została ustalona na 87 zł. Po rozliczeniu transakcji sprzedający nie będą posiadali żadnych akcji spółki.
Grupa cyber_Folks: Zakończyła budowę księgi popytu na 1 134,4 tys. akcji serii E, pozyskując 204,19 mln zł (48 mln euro). Inwestorzy objęli wszystkie akcje po cenie emisyjnej 180 zł za sztukę, podała spółka. Pozyskane środki zostaną przeznaczone na realizację strategii przejęć, wzmacniając pozycję Grupy na europejskim rynku hostingu, usług cyfrowych i e-commerce. Spółka analizuje obecnie pięć potencjalnych celów akwizycyjnych, których wartość jednostkowa mieści się w przedziale 15-150 mln euro.
InPost: Ogłosił zamiar emisji, w zależności od warunków rynkowych, senioralnych euroobligacji z terminem wykupu w 2031 r. o łącznej wartości nominalnej 750 mln euro, podała spółka.
HearMe: Polski startup łączy się z czeską grupą Hedepy. W efekcie fuzji powstanie największa w regionie CEE platforma oferująca usługi z obszaru wellbeingu. Platforma będzie działała zarówno w modelu B2B, jak i B2C i współpracuje z 1000 ekspertów z całego regionu, którzy mogą prowadzić terapię w ponad 10 językach.
Recoveris: Firma pod kierownictwem CEO Marcina Zarakowskiego ogłasza pozyskanie strategicznego finansowania w wysokości 1 mln CHF z wiodącym udziałem VerifyVASP, singapurskiego lidera w dziedzinie compliance dla aktywów cyfrowych. Recoveris zajmuje się śledztwami blockchain i odzyskiwaniem aktywów cyfrowych i wykorzysta pozyskane środki do przyspieszenia rozwoju narzędzia opartego o AI służącego do profesjonalnych śledztw blockchain, zaprojektowanego do automatyzacji złożonych analiz multi-chain dla giełd, banków, firm ubezpieczeniowych oraz kancelarii prawnych.
MCI Capital: Grupa planuje w latach 2026-2028 wyjść m.in. ze spółek Morele, Netrisk i Profitroom. W ciągu najbliższych kwartałów grupa planuje dwie nowe inwestycje. Docelowo w portfolio ma być 8-10 spółek.
SatRev: January Ciszewski zwiększył swoje zaangażowanie w SatRev, przejmując kontrolę nad 42% akcji spółki. W ten sposób buduje wokół niej ekosystem spółek z branży kosmicznej, technologicznej i AI, mający realizować ambitne projekty space. SatRev – dzięki własnym suwerennym zdolnościom kosmicznym i ostatnim sukcesom, takim jak opracowany, zbudowany i wyniesiony skutecznie satelita BlueBON czy zrealizowana stacja naziemna w Omanie – staje się kluczowym graczem na rynku spacetech w Polsce i w Europie.
F5: Globalny lider w dostarczaniu i zabezpieczaniu aplikacji i API ogłasza plan przejęcia CalypsoAI – pioniera w dziedzinie bezpieczeństwa AI dla przedsiębiorstw. Nagradzana platforma CalypsoAI zapewnia ochronę przed zagrożeniami w czasie rzeczywistym, szeroko zakrojone testy typu red teaming 1 oraz bezpieczeństwo danych organizacjom intensywnie wdrażającym Gen AI i Agentic AI. Rozwiązania te zostaną zintegrowane z F5 Application Delivery and Security Platform (ADSP), tworząc jeszcze pełniejszą ofertę zabezpieczającą wnioskowanie AI. „AI zmienia architekturę przedsiębiorstw i poszerza obszar ataku, który firmy muszą chronić. Tradycyjne zapory i rozwiązania punktowe nie nadążają za tempem zmian. Dzięki CalypsoAI firmy zyskają możliwość szybszego wdrażania innowacji i pełniejszej ochrony kluczowych danych, wspieranej przez F5 w obszarze dostarczania i zabezpieczania aplikacji, API i modeli AI” – podkreśla François Locoh-Donou, CEO F5.
PRODUKTY, WDROŻENIA, INNE
SDS Optic: Rozpoczęła współpracę z MedApp i Accrea Medical Robotics w celu oceny kompatybilności technologii spółek oraz ich potencjalnego połączenia w ramach nowego, robotycznego narzędzia do biopsji tkanki wraz z jej badaniem molekularnym, podało SDS Optic. Na podstawie zawartych umów, jeśli wyniki eksperymentu potwierdzą możliwość integracji rozwiązań, SDS Optic planuje rozpocząć prace nad opracowaniem i wdrożeniem nowego wyrobu medycznego.
Narodowy Bank Polski: Uruchomił nowy system płatności wysokokwotowych – SORBNET3, który zastąpił działający od 2013 r. system SORBNET2, podał bank. Nowy format komunikatów zapewnia większą elastyczność, bogatsze dane transakcyjne oraz lepszą interoperacyjność pomiędzy różnymi systemami płatności, podkreślił NBP.
Orange Polska: Ma dużą grupę klientów zainteresowanych sieciami kampusowymi i prywatnymi, poinformował ISBtech członek zarządu Piotr Jaworski. Spodziewa się wzrostu zainteresowania szczególnie dla zastosowań 5G Standalone.
Orange Polska: Zakończy wyłączanie sieci w technologii 3G w listopadzie, poinformował ISBtech członek zarządu ds. sieci i technologii Piotr Jaworski.
Orange Polska: Rozpoczął testy podstawowych funkcjonalności sieci 5G Standalone (SA), związanych z transmisją danych, i spodziewa się, że potrwają one kilka miesięcy, poinformował ISBtech członek zarządu ds. sieci i technologii Piotr Jaworski.
Ministerstwo Finansów: Udostępniło kolejną wersję aplikacji mobilnej e-Paragony, podał resort. Nowa wersja umożliwia udostępnianie i import paragonu, a także współdzielenie karty e-Paragony. Dzięki temu można gromadzić paragony elektroniczne na kilku urządzeniach.
Grupa Planet B2B: Ogłosiła podpisanie przez spółkę zależną I-Dotcom LLC umowy dotyczącej współpracy z firmą Evolv, wiodącym procesorem płatności z ponad 27-letnim doświadczeniem we współpracy z agencjami rządowymi. Dotychczas Planet B2B zapewniało jedynie infrastrukturę technologiczną dla wykonawców obsługujących duże wolumeny płatności B2B, w tym dla wykonawców i dostawców dla rynku rządowego USA. Dzięki nowemu partnerstwu I-Dotcom LLC oferuje teraz kompleksowe usługi przetwarzania płatności – w tym integrację z systemami ERP, uzgadnianie płatności i bezpieczne zarządzanie transakcjami. „Umowa z Evolv umożliwia Grupie Planet B2B zaoferowanie wykonawcom i dostawcom rządowym w Stanach Zjednoczonych nie tylko zaawansowanej infrastruktury, ale również najbardziej konkurencyjnych i zgodnych z przepisami usług przetwarzania płatności. Łącząc platformę technologiczną Planet B2B z udokumentowanym doświadczeniem Evolv w obsłudze płatności rządowych, wykonawcy zyskują usprawnione, opłacalne i w pełni zintegrowane rozwiązanie płatnicze, dostosowane do unikalnych potrzeb sektora publicznego USA” – powiedział prezes Planet B2B Paweł Wieliczko.
GAC: Otworzył salon pokazowy w Warszawie. Dwa piętra prezentują auta, które będą dostępne na polskim rynku już pod koniec trzeciego kwartału. Na tyłach salonu znajduje się duża część serwisowa.
OVHcloud: Udostępnił innowacyjne rozwiązanie Public VCF as a Service w oparciu o platformę Vmware. Celem jest wsparcie małych i średnich przedsiębiorstw oraz dostawców usług zarządzanych w procesie modernizacji wdrożeń VMware przy zapewnieniu kontroli kosztów. Public VCF as a Service to w pełni zarządzane rozwiązanie oferujące wspólną infrastrukturę w modelu chmury publicznej, oparte na VMware Cloud Director (VCD) w platformie VMware Cloud Foundation (VCF). VCF jest zaś modułową platformą, która umożliwia organizacjom wybór wersji najlepiej odpowiadającej ich potrzebom i budżetowi. VCF as a Service oferuje uproszczenie procesów, zapewniając użytkownikom dostęp tylko do niezbędnych komponentów, bez konieczności korzystania z pełnego pakietu VMware.
ICEYE: Podpisał z Fińskimi Siłami Zbrojnymi oficjalnie kontrakt na zakup satelitów SAR. Decyzja o zakupie jest następstwem podpisanego w czerwcu listu intencyjnego z fińskim Ministerstwem Obrony i znacząco wzmocni zdolności rozpoznawcze Fińskich Sił Zbrojnych w domenie kosmicznej.
ICEYE: Ogłosił komercyjną dostępność swoich satelitów czwartej generacji „Gen4”. Najnowsza generacja dostarcza komercyjne obrazy SAR o najwyższej na świecie szczegółowości – o rozdzielczości do 16 cm – rozszerza pole widzenia wysokiej rozdzielczości do 400 km oraz umożliwia uzyskanie większej liczby obrazów podczas jednego przelotu, co przyspiesza uzyskanie zdjęć z priorytetowych obszarów zainteresowania (AOI – Area of Interest).
ICEYE: Ogłosił wprowadzenie systemu ISR Cell (Mobilnego Centrum Operacji Satelitarnych) – kompletnej, skonteneryzowanej jednostki, która daje siłom zbrojnym bezpośredni dostęp do pochodzących z kosmosu danych ISR w czasie niemal rzeczywistym, zwiększając skuteczność procesów decyzyjnych, oraz szybkość samego podejmowania kluczowych decyzji.
Allegro: Oficjalny sklep marki Samsonite jest już dostępny na Allegro – klienci znajdą w nim eleganckie i trwałe walizki, torby, plecaki oraz akcesoria podróżne. Dzięki obecności na Allegro klienci zyskują wygodny dostęp do pełnej oferty Samsonite, szybkich dostaw w ramach Allegro Smart! i gwarancji bezpiecznych zakupów.
Sony: Wraz z działem badań i rozwoju BBC rozwijają współpracę mającą na celu rozwiązanie problemów związanych z rosnącymi obawami dotyczącymi danych syntetycznych i ich wpływu na wiarygodność treści związanych wiadomościami. Jest to część szerszej inicjatywy z udziałem kluczowych podmiotów branżowych, realizowanej w ramach komitetu Coalition for Content Provenance and Authenticity (C2PA). Celem jest ustanowienie solidnych procedur dotyczących pochodzenia obrazów i filmów oraz podpisów cyfrowych w celu zapewnienia autentyczności treści cyfrowych.
Inter Cars: Wspólnie z firmą TEXA – światowym liderem w diagnostyce pojazdów – wprowadza przełomowe rozwiązanie: integrację katalogu części Inter Cars e-Catalog z oprogramowaniem diagnostycznym TEXA IDC6. Funkcjonalność dostępna jest dla klientów Inter Cars posiadających aktualne oprogramowanie TEXA IDC6 w wersji 2025.7 z licencją CAR.
Trend Micro: Został oficjalnym partnerem zespołu McLaren Formula 1 na resztę sezonu 2025 oraz kolejne lata.
Brainly: W ramach inicjatywy Białego Domu „Pledge to America’s Youth: Investing in AI Education” polska firma zapewni amerykańskim uczniom biorącym udział w programie bezpłatny dostęp do narzędzi edukacyjnych opartych na sztucznej inteligencji. CEO Brainly Michał Borkowski liczy na wdrożenie podobnego programu w Polsce oraz w innych europejskich krajach.
Techmark: Firma z Aleksandrowa Łódzkiego zakończyła wdrożenie do produkcji opatentowanych rozwiązań implementujących technologię RFID do szaf metalowych – TechCode RFID S3. Rozwiązania umożliwiają automatyczną identyfikację i monitoring zasobów w metalowych szafach. System pozwala kontrolować w czasie rzeczywistym kilkaset przedmiotów przy użyciu jednej anteny RFID UHF. Rozwiązanie znajduje zastosowanie w branżach wymagających pełnej kontroli nad obiegiem sprzętu, m.in. w przemyśle, logistyce i lotnictwie. Projekt powstał przy współfinansowaniu ze środków funduszy europejskich. Rozwój tego produktu doprowadził do zgłoszenia przez firmę 3 patentów i 6 wzorów użytkowych.
BYD: Ogłosiło podczas IAA Mobility 2025 w Monachium szereg nowości, które podkreślają rozwój marki na europejskim rynku i jej ambicje w obszarze elektromobilności. Wśród premier znalazł się zarówno nowy model SEAL 6 DM-i TOURING, BYD Dolphin Surf otrzymał 5 gwiazdek w teście Euro NCAP i ma być pierwszym modelem produkowanym w Europie. Przedstawiono również plany dotyczące Flash Charging w Europie, a także program stworzony dla klientów szukających aut używanych. Ogłoszenie programu „BYD Certified Pre-Owned” – nowej inicjatywy stworzonej po to, by zakup używanego auta był równie przejrzysty i bezpieczny jak zakup nowego. Pierwsze instalacje ruszą w 2026 roku, a do II kwartału planowanych jest 200-300 stacji ładowania. Rozwiązanie zostanie powiązane z marką premium DENZA.
Euroelectronics: Po dołączeniu na platformę Temu polski dystrybutor elektroniki odnotował znaczący skok sprzedaży. Z tego powodu planuje budowę nowego magazynu i zatrudnienie dodatkowego personelu. Temu umożliwiło firmie z Tarnowskich Gór dostęp do 18 europejskich rynków w ciągu zaledwie kilku tygodni – w tym do Grecji, Bułgarii i Finlandii, gdzie Euroelectronics nigdy wcześniej nie było obecne.
Universal Robots: Zaprezentował właśnie swój najnowszy model: UR8 Long. To cobot o wydłużonym zasięgu 1750 mm, zaprojektowany z myślą o najbardziej wymagających zadaniach automatyzacji w ograniczonej przestrzeni. Nowy robot pozwala skrócić czas cyklu nawet o 30% w porównaniu do wcześniejszych generacji cobotów, zapewniając jednocześnie większy zasięg i precyzję pracy.
Toyota Motor Corporation: Wraz z Mazda Motor Corporation (Mazda) rozpoczął testy wieloskalowego systemu magazynowania energii Sweep. Nowoczesna technologia pozwala w pełni wykorzystywać pojemność zużytych baterii, niezależnie od ich mocy czy stopnia wyeksploatowania, co ogranicza straty energii i emisję CO2.
Cisco: Ogłosiło wprowadzenie Cisco Data Fabric, przełomowej architektury danych maszynowych, która pozwoli organizacjom w pełni wykorzystać potencjał ich danych przy wsparciu sztucznej inteligencji. Rozwiązanie zostało zaprezentowane podczas konferencji SPLUNK .CONF w Bostonie. Oparte na platformie Splunk, Cisco Data Fabric znacząco obniża koszty i złożoność przetwarzania danych maszynowych na dużą skalę. Umożliwia ich wykorzystanie w aplikacjach AI, takich jak: tworzenie własnych modeli AI, automatyzacja procesów, korelacja wielu strumieni danych maszynowych i biznesowych w celu uzyskania wglądu i podejmowania lepszych decyzji.
DXC Technology: Wraz z 7AI ogłosiły właśnie strategiczne partnerstwo. W ramach współpracy firmy uruchamiają DXC Agentic Security Operations Center (SOC), specjalizujące się we wdrażaniu rozwiązań opartych na autonomicznych agentach AI w obszarach związanych z cyberbezpieczeństwem – od wykrywania i analizy po skuteczne neutralizowanie ataków. Nowa usługa obniża koszty operacyjne, zapewnia szybszą reakcję i zwiększa skalę ochrony.
DHL, Comarch: Globalny lider branży logistycznej wdrożył rozwiązanie do e-fakturowania od Comarch. Wdrożenie zostało zrealizowane w oddziale w Jordanii, gdzie obowiązuje nowy krajowy system JoFotara. Projekt nie tylko zapewnił dostosowanie procesów do lokalnych regulacji, ale także przyczynił się do zwiększenia wydajności operacyjnej. „Ten projekt to doskonały przykład na to, jak nasze skalowalne rozwiązania i strategiczne partnerstwa pozwalają błyskawicznie dostosować się do zmieniających się przepisów prawa” – skomentował Adam Beldzik, dyrektor subsektora e-Invoicing w Comarch.
Nothing: Premiera słuchawek Ear (3) zaplanowana na 18 września.
TCL otwiera nowy rozdział w rozwoju inteligentnego domu przyszłości
TCL: Globalny lider w produkcji elektroniki użytkowej i urządzeń AGD pokazał na tegorocznych targach IFA najnowsze urządzenia gospodarstwa domowego. To m.in. klimatyzacja sterowana głosem, chłodziarki o dużej pojemności, pralki z obsługą Wi-Fi.
Revolut: Otrzymał wstępną zgodę na licencję, która pozwala oferować płatności detaliczne i przechowywać aktywa (kategorii II) od Banku Centralnego Zjednoczonych Emiratów Arabskich (CBUAE). To istotny krok w kierunku wejścia na rynek z kompleksowymi usługami Revolut dla klientów indywidualnych w Zjednoczonych Emiratów Arabskich.
Orange: Wprowadza nowy sposób na odsprzedaż używanych smartfonów. Dzięki współpracy z firmą Breezy Poland teraz zarówno w salonach, jak i w pełni online można wymienić swój stary telefon na bon do wykorzystania na nowe urządzenie. Współpraca obu firm pozwala uzyskać lepsze ceny oraz promocyjne akcje dla wybranych marek i modeli, dzięki czemu można zaoszczędzić nawet kilkaset złotych.
TridentAI: Polski zespół naukowców, ekspertów branży obronnej oraz doświadczonych przedsiębiorców technologicznych pracuje nad TridentAI – innowacyjnym systemem podwójnego zastosowania (dual-use) służącym do podejmowania strategicznych decyzji w czasie rzeczywistym oraz umożliwiającym koordynację i autonomiczne działania rojów dronów. To rozwiązanie jest odpowiedzią na narastające od lat zagrożenia geopolityczne i może zapewnić infrastrukturze krytycznej bezpieczeństwo przez przewagę technologiczną. System pozwala na optymalizację alokacji zasobów wobec potencjalnych i zidentyfikowanych zagrożeń, wspomaga operatorów dronów, a w sytuacjach wymagających błyskawicznej reakcji lub przy przytłaczającej skali zagrożenia może ich zastąpić.
GlobalLogic, Ericsson: Podjęły współpracę, aby stworzyć innowacyjne środowisko produkcyjne, które wyznacza nowe standardy w przemyśle 4.0. Firmy zrealizowały wdrożenie prywatnej sieci 5G w fabryce Hitachi Rail – jednym z najnowocześniejszych zakładów na świecie. Tak powstało środowisko, w którym roboty inspekcyjne i psy-roboty wykrywają usterki, cyfrowe bliźniaki testują projekty wagonów przed produkcją, a autonomiczne pojazdy transportują materiały po terenie fabryki.
MEGOGO: Jak pokazują badania, streaming wykorzystuje do oglądania telewizji 1 na 10 Polaków. Platforma oferuje w streamingu relacji z najlepszych lig piłkarskich, w tym hiszpańskiej, niemieckiej, francuskiej i portugalskiej z kanałów Eleven Sports.
Polsat Box Go: Ułatwia dostęp do telewizji i streamingu w ramach nowej pakietyzacji. Startuje nowa oferta łącząca to, co najlepsze w telewizji i streamingu. Nowe pakiety to: Polsat Lovers, Premium i Premium Sport. Każdy kolejny pakiet to pełna zawartość poprzedniego, rozszerzona o dodatkowy zestaw kanałów i treści.
Cisco: Podczas konferencji Splunk .conf25 w Bostonie zaprezentowało nowe edycje rozwiązania Splunk Enterprise Security – Essentials Edition oraz Premier Edition. Oba warianty wprowadzają zaawansowane możliwości agentowej sztucznej inteligencji (AI), która wspiera zespoły SecOps w zarządzaniu wykrywaniem zagrożeń, ich analizą oraz reakcją (TDIR) w jednym, spójnym środowisku. Nowe funkcje dostępne w Splunk Enterprise Security 8.2 upraszczają codzienną pracę specjalistów, przyspieszają reakcję na incydenty oraz podnoszą skuteczność zarządzania bezpieczeństwem. Cisco ogłosiło także plan dalszego rozwoju agentowego Centrum Operacji Bezpieczeństwa (SOC) – modelu, w którym sztuczna inteligencja przejmuje rutynowe zadania, a eksperci mogą koncentrować się na strategicznych działaniach i analizie złożonych zagrożeń.
home.pl: Oficjalnie uzyskał certyfikat ISO 22301 – System Zarządzania Ciągłością Działania. To wyróżnienie jest globalnym potwierdzeniem, że organizacja jest gotowa skutecznie reagować na nieprzewidziane zdarzenia i minimalizować wpływ potencjalnych kryzysów na klientów i partnerów biznesowych.Wraz z uzyskaniem nowego certyfikatu home.pl staje się jedynym na rynku dostawcą usług internetowych, który posiada tak kompleksową ochronę w postaci gwarancji jakości, bezpieczeństwa i ciągłości działania.
Google: Wprowadza do Google Ads dwie nowe funkcje oparte na sztucznej inteligencji, które znacząco zmieniają sposób tworzenia i optymalizacji kampanii reklamowych: Asset Studio – wzbogacone o generatywną AI pozwala marketerom szybko tworzyć reklamy, testować różne ich warianty i łatwo je udostępniać. Nowe funkcje obejmują m.in. tworzenie zdjęć lifestyle’owych z produktów, masową edycję nawet stu zdjęć jednocześnie, szybkie generowanie wideo z tekstu i obrazów oraz podgląd reklam w różnych formatach dzięki Ad Preview. AI Max to narzędzie, które optymalizuje kampanie w sieci wyszukiwania, dostarczając precyzyjnych danych i analiz, które pomagają w szybszym podejmowaniu trafniejszych decyzji reklamowych.
Honor: Ogłosił premierę nowego tabletu Honor Pad 10, który od 15 września będzie dostępny w specjalnej ofercie na Honorstore.pl. Wyposażony w 12,1-calowy wyświetlacz HONOR Eye Comfort o rozdzielczości 2.5K i częstotliwości odświeżania 120 Hz, zaawansowany procesor Snapdragon 7 Gen 3 oraz baterię o pojemności 10100 mAh, HONOR Pad 10 zapewnia wyjątkowe wrażenia wizualne, wysoką wydajność i długi czas pracy.
Progress Software: Wprowadza na rynek platformę Agentic RAG, która umożliwia firmom każdej wielkości korzystanie z wiarygodnej i weryfikowalnej generatywnej sztucznej inteligencji. Rozwiązanie powstało w wyniku przejęcia przez Progress firmy Nuclia. Najważniejsze funkcje Progress Agentic RAG: RAG bez programowania – intuicyjne pozyskiwanie i wyszukiwanie danych w wielu formatach i językach z wykorzystaniem agentów AI; integracja wielu modeli – obsługa wszystkich przeznaczonych do użytku w przedsiębiorstwach wiodących modeli językowych; wbudowane mechanizmy śledzenia i kontroli jakości odpowiedzi.
PARP: Do II etapu w konkursie FENG, ścieżka SMART zakwalifikowano projekt XTPL „Technologia ultra-precyzyjnej depozycji dla zastosowań w zaawansowanym pakowaniu, komponentach RF/mmWave i układach fotoniki zintegrowanej” i projekt Creotech Instruments „Przeprowadzenie badań nad innowacyjnym systemem satelitarnym przeznaczonym dla ładunków użytecznych o dużej masie własnej”.

KP Labs: Dołączył do konsorcjum MAGPIE (Mission for Advanced Geophysics and Polar Ice Exploration), prowadzonego przez ispace-Europe i wspieranego przez ESA, którego celem jest budowa pierwszego europejskiego łazika do badań zasobów na biegunie Księżyca. Misja MAGPIE została zaprojektowana, aby zbadać obecność lodu wodnego na południowym biegunie Księżyca i przeanalizować geologię tego regionu. KP Labs odpowiada w projekcie m.in. za dostarczenie jednostki przetwarzania danych Leopard DPU oraz środowiska Smart Mission Lab, które umożliwią testowanie i walidację oprogramowania jeszcze przed startem misji.
PayPo: W 10 miesięcy od startu z wirtualnej karty skorzystało już ponad 200 tys. konsumentów. Dzięki niej płatności odroczone PayPo są dostępne nie tylko w sklepach online, ale także w stacjonarnych i punktach usługowych – wszędzie tam, gdzie jest terminal płatniczy. Rozwiązanie to sprawiło, że usługi BNPL (Buy Now Pay Later – z ang. kup teraz, zapłać później) w Polsce stały się dostępne na szeroką skalę. Karta PayPo to naturalny krok w rozwoju firmy i odpowiedź na realne potrzeby rynku.

Plus: Ruszyła przedsprzedaż najnowszych produktów Apple, w tym iPhone 17 Pro, iPhone 17 Pro Max, iPhone Air, iPhone 17. Plus, jako jedyny operator w Polsce oferuje abonamenty z pakietem Apple One, czyli czterema usługami Apple w ramach jednej wygodnej subskrypcji.
Źródła: depesze ISBnews, serwis ISBtech.pl, informacje ze spółek i organizacji
(ISBnews/ISBtech)