Play2Chill, notowany na NewConnect producent i wydawca gier z segmentu Indie Premium na PC, konsole i urządzenia mobilne z dumą ogłasza premierę swojej pierwszej produkcji typu City Builder – Aztecs The Last Sun. Tym samym oficjalnie wchodzi w ten segment rynku i tworzy kolejne gry na wypracowanym silniku.
Astecs The Last Sun, polski City Builder, oficjalnie zaprezentowany całemu światu. Po czterech latach prac developerskich i perypetiach z chińskim wydawcą, Play2Chill oficjalnie przedstawia swój City Builder. W ocenie zarządu jest to też osiągnięcie kroku milowego w rozwoju spółki, ponieważ wchodzi w segment rynku, który w 2024 roku był wart ok. 6 mld $

Aztecs The Last Sun jest dla nas ogromnym sukcesem . To gra, w której gracz musi nieustannie reagować na zmieniające się warunki – od braków w zaopatrzeniu, przez zmiany środowiskowe, po ochronę miasta nocą – i właśnie ta dynamika spotyka się z dużym zainteresowaniem odbiorców na całym świecie. Co ważne, autorski silnik stworzony na potrzeby tej produkcji otworzył przed nami świat city builderów: pozwala on budować kolejne gry osadzone w dowolnych realiach – od odległej przeszłości po futurystyczną przyszłość. – opowiada Tomasz Róziecki, prezes zarządu Play2Chill.
Zgodnie z raportem firmy Data Horizon Research – globalny rynek city builderów rośnie obecnie w tempie ok. 6–7 % rocznie i w ciągu dekady może przekroczyć wartość 12 mld USD. Widzimy też, że współcześni gracze szukają tytułów, które dają im swobodę kreacji, różnorodność i realny wpływ na rozgrywkę – dokładnie to, co oferuje nasz silnik i Aztecs: The Last Sun. Dlatego podjęliśmy strategiczną decyzję o powołaniu do życia spółki Empire Craft, która skoncentruje się na tworzeniu kolejnych gier w oparciu o tę technologię. – komentuje Tomasz Róziecki.
Z czym się zmierzą gracze?
Aztecs The Last Sun to unikalna gra z gatunku Survival, City Builder, w której gracz wciela się w władcę legendarnego miasta-państwa Tenochtitlán. Celem jest nie tylko rozbudowa i zarządzanie metropolią Azteków, lecz także zapewnienie jej przetrwania w obliczu nieustannie zmieniających się zagrożeń.
W Aztecs The Last Sun chcieliśmy oddać prawdziwy rytm życia i wyzwań starożytnego Tenochtitlánu. Gracze stają się władcami, którzy muszą troszczyć się o każdą dostawę żywności, drewna i wody, równoważąc rozwój miasta z ograniczonymi surowcami. Niezwykłym wyróżnikiem jest Krwawa Tarcza – magiczna bariera wznoszona dzięki rytuałom i ofiarom, chroniąca miasto przed nocnymi zagrożeniami. Świat gry żyje własnym życiem: różnego rodzaju kataklizmy zmieniają bieg rozgrywki. Kierując miastem, gracze muszą utrzymać delikatną równowagę społeczną i jednocześnie dbać o przychylność bogów. – Rozwój technologii przeplata się z potężnymi rytuałami, które mogą przynieść błogosławieństwo albo katastrofę. Całość spaja gęsty, egzotyczny klimat – od autentycznej architektury i strojów po muzykę inspirowaną kulturą Azteków. Cykl dnia i nocy wprowadza dodatkowe napięcie: wraz z zapadnięciem zmroku nadprzyrodzone zjawiska, a losowe wydarzenia i moralne dylematy czynią każdą rozgrywkę niepowtarzalną – opowiada Tomasz Róziecki.
Wypracowanie własnego silnika gry strategicznym ruchem w rozwoju spółki
Zarząd Play2Chill podkreśla, że dzięki wypracowaniu unikalnego silnika gry Aztecs The Last Sun, otworzyły się przed spółką zupełnie nowe możliwości. W tym celu, w sierpniu zeszłego roku, została powołana spółka zależna, która będzie tworzyć gry oparte na innowacyjnym silniku – Spółka Emipre Craft. Na tą chwilę, developerów ogranicza tylko ich wyobraźnia, ponieważ w zasięgu ręki są City Buildery na dzikim zachodzie, co już powstaje, w futurystycznej przyszłości, czy XXI wieku.
Nasz autorski silnik – zoptymalizowany pod mechaniki city builderów – pozwala nie tylko łatwo tworzyć i aktualizować rozszerzenia, lecz także w krótkim czasie produkować kolejne pełnoprawne tytuły w odmiennych epokach czy konwencjach, od starożytnych cywilizacji po wizje futurystyczne. Dzięki temu Play2Chill zyskuje elastyczną technologię i długofalowe źródło przychodów, a inwestorzy – perspektywę stałego wzrostu wartości spółki – dodaje Tomasz Róziecki.
Wpływ na rozwój P2C
Przemiera Aztecs The Last Sun jest zarówno zwieńczeniem prac nad jednym z najbardziej ambitnych projektów studia, jak i wejściem w nowy, rozwojowy segment rynku. Po wejściu w segment city builderów Play2Chill otworzył sobie drogę do długoterminowego, skalowalnego rozwoju. Ten rynek – wart dziś około 6 mld USD i rosnący w tempie 6–7 % rocznie – sprzyja tytułom, które potrafią utrzymać uwagę graczy przez lata. Gatunek naturalnie zachęca do wielokrotnej rozgrywki i rozbudowy poprzez dodatki, dlatego już na etapie produkcji zarząd studia zakładał cykl życia gry wspierany licznymi DLC: od nowych scenariuszy historycznych, przez mistyczne i religijne wątki, po zupełnie fikcyjne realia.


































































