XTB, globalna aplikacja inwestycyjna, uruchamia czat online, który wykorzystuje technologie oparte na sztucznej inteligencji (AI) w komunikacji z klientami. Obecnie czat dostępny jest dla użytkowników w Polsce, Czechach i Portugalii, natomiast w kolejnych tygodniach będzie również uruchomiony na kolejnych rynkach działalności XTB.

Zespół AI w XTB skupia się na wdrożeniu sztucznej inteligencji zarówno w procesach biznesowych, jak i w samej aplikacji mobilnej. Pierwszym widocznym dla klientów efektem jego prac jest czat online, wykorzystujący modele językowe osadzone w chmurze.

Zadaniem czatu dostępnego 24/7 na stronie internetowej, w aplikacji mobilnej i na platformie XTB jest wsparcie klientów w odpowiedzi na podstawowe pytania związane z obsługą i funkcjonowaniem platformy czy ofertą inwestycyjną. Bot AI generuje odpowiedzi na podstawie artykułów z centrum pomocy, dokumentów i regulaminów oraz bazy odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Odpowiedzi udzielane przez bota są wyraźnie oznaczone oraz zawierają źródła informacji w postaci linków do artykułów ze strony xtb.com. Klient może w każdej chwili poprosić o przekierowanie do konsultanta, który udzieli dodatkowych informacji.

Czat jest pierwszym miejscem, w którym nasi klienci mogą zobaczyć, w jaki sposób w praktyce wykorzystujemy technologie oparte na sztucznej inteligencji. Ich zastosowanie  pozwoliło nam skrócić czas odpowiedzi na podstawowe pytania do zaledwie kilku sekund. Dzięki temu pracownicy działu wsparcia klienta mogą poświęcić swój czas na indywidualną obsługę użytkowników naszej aplikacji – mówi Tomasz Gawron, Head of AI w XTB.

Już niedługo bot będzie pełnić rolę wirtualnego asystenta i będzie rozpoznawać powracających użytkowników zapewniając im zindywidualizowane wsparcie na podstawie poprzednich zapytań oraz ich aktywności w XTB.  Z botem AI mogą już porozmawiać klienci w Polsce, Czechach oraz Portugalii. Stopniowo będzie on także uruchamiany na kolejnych rynkach.

Czat jest dopiero w początkowej fazie rozwoju, natomiast śmiało już możemy powiedzieć, że w codziennej obsłudze klientów na pewno będziemy wykorzystywać technologie oparte na sztucznej inteligencji. Postrzegamy je jako drogę do podniesienia efektywności naszych pracowników. Obecnie, w codziennej pracy korzysta z nich już większość z nich w takich działach jak obsługa klienta, marketing, trading i oczywiście dział technologii i produktu – dodaje Tomasz Gawron.

epoint
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Najstarsze
Najnowsze Najwięcej głosów
Opinie w linii
Zobacz wszystkie komentarze