CommerceZentral to nowa inicjatywa na polskim rynku, która wspiera firmy produkcyjne w budowaniu własnych kanałów sprzedaży cyfrowej. Zespół ekspertów, działających wspólnie w ramach jednej usługi, oferuje kompleksowe podejście do transformacji od modelu B2B do B2B2C. CommerceZentral łączy doradztwo strategiczne z codzienną współpracą operacyjną, obejmującą całą organizację – od zarządu, po zespoły liniowe.
Projekt powstał z inicjatywy Olgierda Cygana, CEO Future.Company, byłego partnera zarządzającego Deloitte Digital Central Europe. To pierwsza w pełni kompleksowa inicjatywa na polskim rynku, która w jednej usłudze łączy realne wsparcie z zakresu analizy strategicznej, projektowania ścieżek rozwoju cyfrowego, wdrożenia technologiczne, pracę z zespołem i – co najważniejsze – poprawę wyników sprzedaży i efektywności operacyjnej.
Transformacja handlu cyfrowego to zmiana kultury pracy, modelu biznesowego i sposobu myślenia o kliencie. Dzięki połączeniu kompetencji liderów, którzy, na co dzień z sukcesami rozwijają własne biznesy, wpieramy firmy w świadomym wzroście. To transformacja wielowymiarowa, której celem jest rozwój firm i poprawa ich wyników – podkreśla Olgierd Cygan.
Liderzy dla firm
CommerceZentral działa od kwietnia 2025 roku. Hasło przewodnie kolektywu brzmi: „Transformacja firmy zaczyna się od ludzi”. Założenia projektu obejmują nie tylko transformację cyfrową firm produkcyjnych działających w modelu B2B, które chcą rozwijać swoją sprzedaż bezpośrednią (D2C czy B2B2C), ale także rozwój ich liderów i zespołu.
Obok wzmocnienia relacji z klientem końcowym czy lepszego wykorzystania potencjału organizacyjnego i technologicznego, kolektyw proponuje szereg działań, które oddziałują na rozwój zespołów.
Doskonale zdajemy sobie sprawę, jak ważną rolę w przedsiębiorstwach odgrywa kapitał ludzki. Co więcej, żadna technologia ani strategia nie przyniesie efektu, jeśli nie zostanie przepracowana razem z zespołami. Dlatego model opracowany przez CommerceZentral został zbudowany na współpracy bezpośredniej, gdzie eksperci wspólnie z zespołami biorą udział w autorskich warsztatach i pełnym procesie projektowania rozwiązań, a także aktywnie uczestniczą we wdrażaniu zmian – zauważa Stanisław Eysmont – Head of UX & Innovation Design.
Założenia CommerceZentral zostały tak opracowane, by podczas transformacji cyfrowej firm, równolegle poszerzać kompetencje zespołu. To pierwsza taka formuła na rynku, w której doświadczeni przedsiębiorcy, w bezpośrednim kontakcie z zarządami i zespołami firm pracują nad ich rozwojem.
Ekspercka odsłona
Siła nowatorskiego projektu, jakim jest CommerceZentral tkwi w połączeniu kompetencji ekspertów z siedmiu firm, w którym każda odpowiada za jeden z kluczowych obszarów współczesnej transformacji biznesu. Elastyczność inicjatywy umożliwia dostosowanie jej do realnych potrzeb rynku, a co za tym idzie – skorzystanie ze wsparcia profesjonalistów o różnych specjalizacjach, w ramach jednej umowy.
CommerceZentral tworzą liderzy polskich firm, którzy chcą wspierać innych rodzimych przedsiębiorców w podnoszeniu kompetencji i świadomym budowaniu konkurencyjności ich firm na rynku.
W skład zespołu wchodzą:
- Olgierd Cygan (Future.Company) – ekspert strategii cyfrowych z ponad 30-letnim doświadczeniem, były CEO Digital One oraz Deloitte Digital,
- Justyna Skorupska (Digital Bridge) – ekspertka omnichannel i e-commerce, była liderka projektów cyfrowych w Deloitte Digital,
- Michał Rygiel (Smart Engine) – specjalista ds. technologii cyfrowych i produkcji treści e-commerce, wcześniej związany z Digital One oraz Deloitte Digital,
- Karol Majewski (Zest.agency) – ekspert od marketingu nastawionego na wyniki sprzedaży i optymalizację kosztów kampanii,
- Paweł Strzelecki (Zest.agency) – specjalista od kampanii cyfrowych, które generują wysoki zwrot z inwestycji,
- Mateusz Grzywnowicz (VIAREGIA.ONLINE) – ekspert w sprzedaży międzynarodowej na marketplace’ach takich jak Amazon, eBay, Allegro i Zalando,
- Stanisław Eysmont (Future.Company) – ekspert ds. projektowania doświadczeń użytkowników oraz innowacji cyfrowych, wcześniej związany m.in. z Deloitte Digital,
- Arkadiusz Wiśniewski (Sublime Analytics Platform) – ekspert w obszarze analityki biznesowej i wzrostu D2C,
- Łukasz Rogala (Vertical SEO) – ekspert w dziedzinie SEO i SXO, z ponad 10-letnim doświadczeniem,
- Adam Szulc (Gecko-Lab) – ekspert w zakresie technologii mobilnych, właściciel studia technologicznego specjalizującego się w aplikacjach mobilnych,
- Iza Klat (Future.Company) – ekspertka HR i rozwoju organizacyjnego, z doświadczeniem m.in. w Google i Digital One,
- Piotr Bombol (Adaily) – ekonomista i strateg z ponad 10-letnim doświadczeniem, wcześniej związany z Deloitte Digital, specjalizujący się w wykorzystaniu AI w strategii.