UiPath, globalny lider w dziedzinie automatyzacji agentowej, uruchomił dziś platformę nowej generacji UiPath Platform for Agentic Automation. To przełomowa platforma zaprojektowana w celu ujednolicenia agentów AI, robotów i ludzi w jednym, inteligentnym systemie. Dzięki otwartej i bezpiecznej orkiestracji platforma przekształca przepływy pracy, umożliwiając tworzenie, wdrażanie i zarządzanie wysoce niezawodnymi agentami AI o niezrównanej skalowalności, elastyczności i zgodności.
Platforma UiPath do automatyzacji agentowej jest dostępna za pośrednictwem bezpłatnej wersji próbnej na stronie uipath.com, umożliwiając każdemu rozpoczęcie tworzenia, wdrażania i zarządzania agentami. Wybrane funkcje pozostaną w wersji próbnej, a ich otwarta dostępność spodziewana jest w maju.
Przełamywanie barier sztucznej inteligencji w przedsiębiorstwach
Podczas gdy konwersacyjna sztuczna inteligencja i asystenci oparci na agentach wykazali swoją wartość, skalowanie sztucznej inteligencji w całym przedsiębiorstwie pozostaje wzywaniem. Kluczowe blokady obejmują zagrożenia dla bezpieczeństwa i zgodności, brak niezawodności, wstrzymane programy pilotażowe i obawy przed uzależnieniem od dostawcy.
Nowa platforma UiPath bezpośrednio odpowiada na te wyzwania, łącząc dziesięciolecia przywództwa w dziedzinie automatyzacji z nową, agentową architekturą, która została stworzona specjalnie z myślą o obciążeniach o krytycznym znaczeniu dla biznesu.
Wraz z tą premierą w pełni wkraczamy w nasz drugi akt. Stworzyliśmy platformę, która łączy sztuczną inteligencję, automatyzację procesów robotycznych i podejmowanie decyzji przez człowieka, dzięki czemu firmy mogą dostarczać inteligentniejsze, bardziej odporne przepływy pracy bez dodatkowej złożoności. W miarę jak modele i chipy stają się coraz tańsze, wartość sztucznej inteligencji przesuwa się w górę stosu do orkiestracji i inteligencji. To właśnie tam UiPath jest liderem. Ale jesteśmy również wiodącą firmą w umożliwianiu ludziom bycia bardziej kreatywnymi, bardziej produktywnymi i osiągania pełnego potencjału. To właśnie w tym obszarze misja UiPath jest kontynuowana. – powiedział Daniel Dines, współzałożyciel i dyrektor generalny UiPath.
Czym jest automatyzacja agentowa?
Automatyzacja agentowa łączy tradycyjne RPA, modele AI i ludzką wiedzę specjalistyczną w spójne przepływy pracy, w których ludzie, roboty i agenci AI działają synergicznie w celu optymalizacji procesów i zwiększenia wydajności przedsiębiorstwa. Te agentowe przepływy pracy są inteligentne, adaptacyjne i zarządzane – umożliwiając automatyzację, która jest nie tylko potężna, ale i godna zaufania.
Kluczowe możliwości platformy UiPath dla automatyzacji agentowej
🔹 UiPath Maestro™ – płynna orkiestracja dla agentów, robotów i ludzi
UiPath Maestro to nowa warstwa orkiestracji w sercu platformy. Automatyzuje, modeluje i monitoruje złożone procesy biznesowe od początku do końca, z wbudowaną inteligencją procesową i monitorowaniem KPI w celu umożliwienia ciągłej optymalizacji. Maestro zapewnia scentralizowany nadzór niezbędny do bezpiecznego skalowania agentów opartych na sztucznej inteligencji w systemach i zespołach.
🔹 Agentowe przepływy pracy, którym można zaufać
Dzięki kontrolowanemu modelowi agencyjnemu UiPath zapewnia, że agenci AI działają w ramach jasno określonych barier – zapewniając bezpieczeństwo, przewidywalność i wydajność. Platforma oferuje solidne zarządzanie, oceny podatności w czasie rzeczywistym i rygorystyczne kontrole dostępu do danych w celu ochrony środowisk korporacyjnych.
Celujemy w dokładność agentów na poziomie 95%+ przy każdym uruchomieniu. Niezawodność i wiarygodność są podstawą naszej mapy drogowej Agent Buildera i koncentrujemy się na dostarczaniu agentów zdolnych do działania na poziomie ludzkim – z odpowiednią kontrolą. – skomentował Raghu Malpani, dyrektor ds. technologii w UiPath.
🔹 Moc dla wszystkich programistów – od niskiego kodu do pełnego kodu
Platforma zapewnia intuicyjne narzędzia o niskim kodzie i zaawansowane środowiska kodowania zarówno technologom biznesowym, jak i doświadczonym programistom. Deweloperzy mogą szybko prototypować agentów w narzędziu Agent Builder w UiPath Studio, mając jednocześnie możliwość dostosowywania ich w razie potrzeby. Oznacza to, że zarówno technicznie zorientowani specjaliści biznesowi, jak i doświadczeni programiści mogą z łatwością tworzyć zaawansowane, skalowalne automatyzacje, które mogą dostosowywać się do złożonych wymagań biznesowych i zmieniających się potrzeb przedsiębiorstwa.
Dzięki narzędziu Agent Builder nasza społeczność programistów, licząca ponad trzy miliony profesjonalistów na całym świecie, może tworzyć agentów bezpośrednio w istniejących przepływach pracy. Odblokowaliśmy również bardziej zaawansowane opcje dostosowywania dla programistów z pełnym kodem – poszerzając tym samym horyzont tego, co jest możliwe. – powiedział Graham Sheldon, chief product officer w UiPath.
🔹 Otwarta, wieloagentowa platforma dla przedsiębiorstw
UiPath integruje się z platformami agentów innych firm, w tym LangChain, Anthropic i Microsoft, wspierając zaawansowane systemy wieloagentowe, które działają w złożonych, wielofunkcyjnych przepływach pracy. Firma współpracuje z Google Cloud nad nowym, otwartym protokołem o nazwie Agent2Agent (A2A), który pozwoli agentom AI komunikować się ze sobą, bezpiecznie wymieniać informacje i koordynować działania na różnych platformach lub aplikacjach korporacyjnych. To otwarte podejście przełamuje silosy i zabezpiecza strategie automatyzacji przedsiębiorstw na przyszłość.
Chcemy umożliwić programistom wszystkich typów tworzenie agentów. Wiemy, że kluczową częścią tego procesu jest obserwowalność AI i cieszymy się, że możemy zintegrować LangSmith z UiPath, aby pomóc jeszcze większej liczbie twórców w pewniejszym dostarczaniu agentów. Ponadto nasza współpraca z UiPath nad protokołem agenta zapewnia, że agenci LangGraph mogą płynnie uczestniczyć w automatyzacjach UiPath, poszerzając ich zasięg i umożliwiając programistom tworzenie bardziej spójnych, wieloplatformowych przepływów pracy. – dodaje Harrison Chase, CEO LangChain.
🔹 Inteligentne przetwarzanie dokumentów na dużą skalę
Nowe rozwiązanie Intelligent Xtraction & Processing (IXP) wprowadza multimodalną, opartą na sztucznej inteligencji klasyfikację i ekstrakcję nieustrukturyzowanych danych. Zbudowany z myślą o przypadkach użycia o wysokim stopniu złożoności, takich jak rozpatrywanie roszczeń, udzielanie pożyczek i elektroniczne rekordy wsadowe, IXP zapewnia możliwości przetwarzania dokumentów o klasie korporacyjnej.
Innowacje w agentowym interfejsie użytkownika i wydajności
Wraz z najnowszą wersją, UiPath wprowadził również UI Agent do „użytku komputerowego” – obecnie w prywatnej wersji zapoznawczej – agenta opartego na języku naturalnym, który rozumie intencje użytkownika, planuje wieloetapowe zadania i autonomicznie wykonuje działania na interfejsach.
Łącząc nasze głębokie dziedzictwo w automatyzacji interfejsu użytkownika z najnowszymi osiągnięciami w technologii agentowej, stworzyliśmy agenta UI, który nie tylko naśladuje kliknięcia, ale także rozumie intencje, planuje z wyprzedzeniem i autonomicznie podejmuje działania. Jest to duży krok naprzód w tworzeniu agentów, którzy mogą precyzyjnie i celowo poruszać się po rzeczywistych interfejsach przedsiębiorstwa. – dodaje Raghu Malpani, dyrektor ds. technologii w UiPath.
Dynamika ekosystemu
Od czasu uruchomienia prywatnej wersji testowej w styczniu 2025 r. platforma UiPath do automatyzacji agentowej odnotowała szybką popularność:
- Tysiące stworzonych autonomicznych agentów z ponad 75 000 ich uruchomieniami
- Ponad 11 000 zapisów na kursy dla deweloperów agentów Akademii
- Ponad 450 partnerów, którzy rozpoczęli lub przeszli kurs automatyzacji agentów UiPath
- Ponad 30 przyznanych odznak partnera automatyzacji agentów Fast Track
- Setki wdrożonych przypadków użycia u klientów
Nasza współpraca z UiPath podniosła pozycję cyfrowego lidera Cathay Pacific w branży lotniczej dzięki pełnej mocy automatyzacji, sztucznej inteligencji i generatywnej sztucznej inteligencji. Automatyzacja agentowa to kolejny duży skok w transformacji AI, który pozwoli firmom na szybkie skalowanie, podejmowanie mądrzejszych decyzji i szybkie dostosowywanie się do zmieniających się wymagań biznesowych. Najnowocześniejsze technologie umożliwią przedsiębiorstwom wyjście poza przepływy pracy i wkroczenie w sferę inteligentnej orkiestracji – gdzie sztuczna inteligencja nie tylko wspiera operacje, ale całkowicie je przekształca. – mówi Kunaal Masih, head of digital, Cathay Pacific.