fritz-kola po raz kolejny angażuje się w promowanie świadomej konsumpcji. Tym razem sięga po nowe dowody naukowe. Wraz z instytutem badawczym YouGov fritz-kola przeanalizowała tzw. efekt wielkości porcji w kontekście napojów gazowanych. Wyniki są jednoznaczne: objętość opakowania ma wpływ na większe spożycie – w przypadku butelek większych niż jeden litr może się ono nawet potroić.
Restaurant Week, w którym bierze udział ponad 400 restauracji w całej Polsce, właśnie się rozpoczął i potrwa do 17 kwietnia. Tegoroczne hasło wydarzenia – #BornToBeFoodie – to doskonała okazja, aby porozmawiać o świadomej konsumpcji. Restaurant Week zachęca do odkrywania nowych smaków, delektowania się wysokiej jakości daniami i celebrowania kulinarnych doświadczeń. fritz-kola podąża tą samą drogą i tej wiosny dzieli się najnowszymi danymi na temat świadomej konsumpcji.
Wielkość porcji jako klucz do świadomej przyjemności
Wyniki badania mówią same za siebie: gospodarstwa domowe, które wybierają mniejsze butelki (do 0,5 litra włącznie), spożywają średnio 419 ml napojów gazowanych dziennie. Ta liczba niemal podwaja się w przypadku butelek średniej wielkości (do 1 litra), a przy opakowaniach powyżej 1 litra spożycie jest już trzykrotnie wyższe.
Świadoma konsumpcja zaczyna się od wielkości butelki. Dla nas we fritz-koli kola i napoje gazowane to dobra kultury dla dorosłych, które oferujemy wyłącznie w butelkach o pojemności 0,2, 0,33 i 0,5 litra. Naszym celem jest wykorzystanie małych opakowań do promowania świadomych momentów przyjemności i zachęcania do bardziej zrównoważonej konsumpcji – wyjaśnia Mirco Wolf Wiegert, założyciel i dyrektor zarządzający fritz-kola.
Firma wykorzystała wyniki badań jako impuls, by zgodnie ze swoimi wartościami skupić się na promowaniu i wdrażaniu pozytywnej zmiany i bardziej świadomego spożycia. Głównym bohaterem kampanii jest dinozaur, który w humorystyczny sposób zwraca uwagę na to, jak duzi musielibyśmy być, aby bez problemu pić 3 litry koli dziennie. Efekt wielkości porcji, wielokrotnie potwierdzony w kontekście żywienia, został również wykazany w tym badaniu – niezależnie od wielkości gospodarstwa domowego. Konsumenci sami dostrzegają ten efekt – ponad połowa ankietowanych przyznała, że łatwiej jest im ograniczyć spożycie, gdy kupują małe butelki koli lub napojów na jej bazie. Najczęstszym powodem wyboru mniejszej butelki jest fakt, że napój dłużej pozostaje świeży. Z kolei większe butelki są wybierane, ponieważ dają konsumentom swobodę w decydowaniu, ile napoju i kiedy spożyją.
Wybierz rozmiar butelki, który jest dla Ciebie odpowiedni
Aby przekazać kluczowe wnioski z badania w przystępny sposób, fritz-kola stworzyła grafikę, która wywołuje efekt „aha” i zapada w pamięć. W centrum znajduje się dinozaur, który puszcza oko do odbiorców, zadając przewrotne pytanie: Jak duzi musielibyśmy być, aby dopasować się do naszego spożycia cukru?
Zamiast ostrzegać przed nadmiernym spożyciem cukru, kampania podchodzi do tematu z humorem. Jeśli bylibyśmy ponad pięć razy wyżsi, moglibyśmy bez problemu pić nawet 3 litry koli dziennie.
Hasła „Jak najbardziej, możesz pić 3 litry koli dziennie. O ile masz 15 metrów wzrostu.” przyciąga uwagę do znaczenia wielkości butelki, natomiast: „Wybierz wielkość butelki odpowiednią dla ciebie” zachęca konsumentów do podejmowania świadomych decyzji – zarówno dla siebie, jak i dla środowiska.
Wydarzenia takie jak Restaurant Week i inicjatywy, takie jak badanie efektu wielkości porcji przeprowadzone przez fritz-kola, przyczyniają się do budowania kultury skoncentrowanej na jakości i świadomej konsumpcji, co przynosi korzyści zarówno zdrowiu, jak i środowisku.
Naszą kampanią chcemy zwrócić uwagę na to, jak można umożliwić świadomą konsumpcję. Od momentu założenia fritz-kola oferujemy wyłącznie małe porcje. Chcemy jednak inspirować do realnych zmian, które wpłyną na całą branżę napojów. Przyjemność i zdrowie nie wykluczają się wzajemnie, jeśli stworzymy podstawy do świadomej konsumpcji – podkreśla Mirco Wolf Wiegert.
Małe butelki, duży efekt i naukowe potwierdzenie – fritz-kola wysyła wyraźny sygnał na rzecz świadomej konsumpcji. Firma pozostaje wierna swojej wizji by docierać do ludzi, którzy idą przez życie świadomi, biorą odpowiedzialność i podejmują odpowiedzialne decyzje – dla bardziej zrównoważonej przyjemności.