Trwająca ofensywa produktowa Nissana w segmencie pojazdów zelektryfikowanych nabierze tempa w 2025 roku dzięki premierze dwóch zupełnie nowych modeli elektrycznych oraz aktualizacji jednej z najbardziej innowacyjnych i cenionych technologii marki.
Pierwszym z nowych modeli, który zadebiutuje w 2025 roku, będzie całkowicie nowa Micra. Samochód pozostanie wierny DNA swoich poprzedników, łącząc odważny design z prostotą i kompaktowymi wymiarami.
Nowa Micra została zaprojektowana w centrum Nissan Design Europe w Londynie z wykorzystaniem platformy AmpR Small, współdzielonej z Renault R5. Micra będzie dostępna w dwóch wersjach akumulatora – o pojemnościach 40 kWh oraz 52 kWh – oferując maksymalny zasięg ponad 400 km. Sprzedaż nowego modelu rozpocznie się jeszcze w tym roku, a jego produkcja została ulokowana w zakładzie Ampere ElectriCity w Douai we Francji.
Premiera trzeciej generacji elektrycznego Nissana LEAF
Drugi nowy model, który zostanie wprowadzony na rynek europejski w 2025 roku, oznacza również powrót historycznej nazwy LEAF – niezmiennie kojarzonej z pionierskim modelem, który w 2010 roku rozpoczął elektryczną rewolucję na rynku masowym.
Nissana LEAF trzeciej generacji z pewnością przypadnie do gustu klientom dzięki efektownej, aerodynamicznej sylwetce, która przyciąga spojrzenia. Model ten powstał na nowoczesnej platformie CMF-EV, którą współdzieli ze swoim większym bratem, Nissanem ARIYA.
Europejska wersja nowego Nissana LEAF będzie produkowana w najnowocześniejszym zakładzie produkcyjnym marki w Sunderland, w północno-wschodniej Anglii. Jest to część projektu EV36Zero Nissana, który zakłada przekształcenie brytyjskiej fabryki we flagowy hub, łączący produkcję samochodów elektrycznych, akumulatorów oraz wytwarzanie energii z odnawialnych źródeł.
Udoskonalony napęd e‑POWER Nissana – większy komfort i wydajność
Po rewolucji, jaką Nissan wywołał na rynku układów hybrydowych dzięki wprowadzeniu technologii e-POWER w 2022 roku, rozwiązanie to zostanie w tym roku dodatkowo udoskonalone. Zgodnie z japońską filozofią Kaizen – ciągłego podnoszenia jakości – zmiany w systemie e-POWER w modelu Qashqai przyniosą jeszcze lepsze parametry emisji, wyższą efektywność oraz większą kulturę pracy napędu, zbliżając wrażenia z jazdy jeszcze bardziej do tych znanych z w pełni elektrycznych pojazdów.
Od momentu premiery w Europie, sprzedano już blisko 250 000 pojazdów wyposażonych w układ napędowy e-POWER.
Trzecia generacja Nissana Juke jako pojazd elektryczny – w roku finansowym 2026
Konstruktorzy Nissana kontynuują prace nad trzecią generacją kompaktowego crossovera Juke, której premiera planowana jest na rok budżetowy 2026. Ten w pełni elektryczny nowy model powstanie w oparciu o koncepcyjny pojazd Hyper Punk, zaprezentowany w październiku 2023 roku podczas Japan Mobility Show.
Odnowienie europejskiej gamy modelowej Nissana to realizacja naszej ambitnej strategii elektryfikacji i rozwoju oferty na rynku europejskim. Wszystkie nowe modele będą mieć wspólne DNA Nissana – wyrazisty design, innowacyjne rozwiązania techniczne oraz intuicyjne technologie. To połączenie cech, które – jesteśmy o tym przekonani – przyciągnie do naszej marki nowych klientów, jednocześnie wzmacniając lojalność obecnych użytkowników, ceniących samochody Nissana za to, jak wzbogacają ich codzienne życie – powiedział Leon Dorssers, starszy wiceprezes Nissana ds. sprzedaży i marketingu w regionie AMIEO (Afryka, Bliski Wschód, Indie, Europa i Oceania), zapytany o wszystkie nowości produktowe spodziewane w nadchodzących latach.
Oprócz powrotu Nissana Micra jako auta elektrycznego oraz trzeciej generacji przełomowego modelu LEAF, Nissan poczynił również istotne postępy w rozwoju jednej ze swoich najpopularniejszych technologii. Dzięki wprowadzeniu e-POWER, które zrewolucjonizowało podejście do napędów hybrydowych, oferując cichszą i bardziej responsywną pracę niż tradycyjne hybrydy, Nissan wyznaczył nowe standardy w tej kategorii. Nadchodzące udoskonalenia sprawią, że e-POWER stanie się jeszcze bardziej wydajny i wyrafinowany, oferując wrażenia z jazdy jeszcze bliższe tym, które znamy z samochodów elektrycznych. To idealne rozwiązanie dla klientów, którzy cenią sobie uczucie jazdy samochodem elektrycznym, ale nie chcą ładować auta – powiedział David Moss, starszy wiceprezes Nissana ds. badań i rozwoju w regionie AMIEO.
Ogłoszenie nowej gamy elektrycznych modeli dla Europy jest częścią szerszej inicjatywy odnowienia oferty produktowej, w ramach której zapowiedziano dziś strategiczne premiery nowych modeli na całym świecie – w Japonii, Stanach Zjednoczonych, Chinach, Ameryce Łacińskiej, na Bliskim Wschodzie, w Indiach, Afryce i Oceanii.