Workday, platforma AI do zarządzania ludźmi i finansami, ogłosiła dziś uruchomienie systemu ewidencji Workday Agent System of Record. Rozwiązanie to ma pomóc organizacjom zarządzać całą flotą agentów AI w jednym miejscu, zarówno dostarczanych przez Workday, jak i dostawców zewnętrznych. Zapewniając niezbędne narzędzia do skutecznego zarządzania i optymalizacji cyfrowej siły roboczej, Agent System of Record umożliwi firmom rozwój w erze agentowej sztucznej inteligencji.
Wraz ze wzrostem liczby i złożoności agentów AI organizacje każdej wielkości stają przed nowymi wyzwaniami związanymi z zarządzaniem wdrażaniem agentów, zapewnieniem ich bezpieczeństwa i zgodności z przepisami, a także optymalizacją ich wpływu i gospodarowaniem kosztami. Bez scentralizowanego podejścia firmy narażają się na rozdrobnienie operacji i zwiększone ryzyko naruszeń bezpieczeństwa. Mogą też natrafić na trudności w pomiarze prawdziwej wartości płynącej z inwestycji w sztuczną inteligencję.
Rozwiązanie Agent System of Record dostarczy wydajny i bezpieczny sposób wdrażania nowych agentów AI, definiowania ich ról i obowiązków, śledzenia wpływu na pracę, budżetowania i prognozowania ich kosztów, a także wspierania zgodności z przepisami oraz ciągłego doskonalenia. Poprzez pojedynczy system do zarządzania agentami AI wykorzystywanymi przez pracowników firmy Workday zapewni liderom działów IT i biznesu przejrzystość i kontrolę nad wpływem agentów AI na pracę.
W skład kadry pracowników przyszłości wchodzić będą nie tylko ludzie, ale również agenci AI. Przełoży się to na niezwykle złożoną rzeczywistość, a firmy, które nie nauczą się nią zarządzać szybko pozostaną w tyle. Wierzymy, że Workday jest w najlepszej pozycji do tego, by zapoczątkować tę nową erę zarządzania pracownikami podchodząc do tego w etyczny i godny zaufania sposób. Nasze głębokie zrozumienie ludzkich umiejętności i pełnionych ról naturalnie rozciąga się na zarządzanie cyfrową siłą roboczą. Przyszłość jest teraz i jesteśmy gotowi pomóc naszym klientom wejść do niej jako pierwsi podobnie, jak miało to miejsce w przypadku firm przechodzących do chmury – mówi Aneel Bhusri, współzałożyciel i dyrektor wykonawczy Workday.
W Workday uważamy, że ludzie i agenci powinni pokojowo współistnieć w sposób, który zwiększa ludzką wydajność. Zapewniając system ewidencji dla ponad 10 500 organizacji na całym świecie, nikt lepiej niż Workday nie jest w stanie zarządzać siłą roboczą w każdym jej wymiarze – od pracowników stałych po tymczasowych i agentów. A to wszystko na naszej zaufanej platformie – mówi Carl Eschenbach, CEO w Workday.
Odblokuj pełny potencjał agentów AI
Legitymując się wieloletnim doświadczeniem w obsłudze danych wrażliwych i zarządzaniu złożonymi procesami pracowniczymi, Workday jest uznanym liderem w rozwoju odpowiedzialnej sztucznej inteligencji. Dzięki rozwiązaniu Agent System of Record organizacje będą mogły wykorzystać najlepszych agentów AI do swoich potrzeb – niezależnie, czy dostarcza ich Workday, klienci Workday czy partnerzy. Proces ten będzie odbywał się przy zachowaniu kontroli, widoczności i scentralizowanego zarządzania.
Do kluczowych korzyści systemu ewidencji Agent System of Record należą:
- Scentralizowane zarządzanie: Zarządzanie wszystkimi agentami AI w ramach jednego systemu pomoże w przejrzysty sposób ocenić ich skuteczność i wpływ na pracę;
- Usprawnione wdrażanie agentów: Szybkie wprowadzanie nowych agentów z określonymi rolami, umiejętnościami i przyznawanie im bezpiecznego dostępu do właściwych danych pozwoli przyspieszyć czas osiągania wartości z inwestycji;
- Zarządzanie i optymalizacja kosztów: Budżetowanie, prognozowanie i optymalizacja zwrotu z inwestycji agentów AI podniesie wydajność i skuteczność w dostarczaniu wyników biznesowych;
- Wsparcie bezpiecznego i zgodnego z przepisami wdrażania agentów: Ograniczanie ryzyka dzięki wykorzystaniu zautomatyzowanej konfiguracji, kontroli dostępu i spełnianiu przepisów panujących w organizacji;
- Widoczność operacyjna w czasie rzeczywistym: Optymalizacja wydajności i zwrotu z inwestycji (ROI) wspierana poprzez monitorowanie aktywności agentów, egzekwowanie zasad i śledzenie kosztów w czasie rzeczywistym. Stały nadzór nad agentami poprzez bieżącą weryfikację tożsamości, koordynację działań agentów oraz monitorowanie kosztów finansowych dla maksymalnej efektywności.
Nowi, bazujący na rolach agenci w całości przekształcają procesy biznesowe
Workday ogłosił również wprowadzenie nowych, opartych na rolach agentów AI, których wdrożenie i zarządzanie będzie łatwiejsze dzięki wykorzystaniu rozwiązania Agent System of Record. Większość dostępnych obecnie na rynku agentów działa w oparciu o konkretne zadania i szczegółowe instrukcje. Tymczasem bazujący na rolach agenci Workday zawierają konfigurowalny zestaw „umiejętności”, który pozwala im na większą autonomię i rozszerza zakres, w jaki wspierają ludzi na ich stanowiskach. Agenci mogą wykonywać setki indywidualnych zadań. Do tej pory Workday uruchomił czterech agentów bazujących na rolach: Recruiting, Talent Mobility, Succession oraz Optimize Agents. Od dziś do tej puli dochodzą:
- agent ds. umów (Contracts Agent): w trybie ciągłym analizuje umowy w całym przedsiębiorstwie, wskazuje zobowiązania i możliwości ukryte w pozbawionych struktury danych oraz inicjuje działania biznesowe w celu przechwytywania wartości i ograniczania ryzyka;
- agent ds. płac (Payroll Agent): identyfikuje i aktualizuje błędne dane płacowe. Automatyzuje przepływy pracy związane z audytem, wyświetla spostrzeżenia i zaleca poprawki. Monitoruje zgodność i zapewnia aktualizacje systemu;
- agent ds. audytów finansowych (Financial Auditing Agent): zwiększa produktywność i ogranicza ryzyko podczas audytu, umożliwiając monitoring transakcji, uzgadnianie sald oraz przegląd kontroli wewnętrznych w oparciu o analizę złożonych dokumentów biznesowych. Pozwala firmom audytorskim na tworzenie aplikacji, które łączą się bezpośrednio z klientami Workday.
- agent ds. polityki firmy (Policy Agent): na bieżąco śledzi najnowsze informacje dotyczące polityki korporacyjnej firmy, a następnie płynnie i proaktywnie wysyła je do pracowników i menedżerów, niezależnie od miejsca, z którego wykonują pracę lub zadają pytania. Wprowadza uproszczone doświadczenia użytkowników w modelu samoobsługowym, zapewnia bardziej zgodne z przepisami transakcje oraz redukuje liczbę rutynowych zgłoszeń, co pozwala działowi HR skupić się na bardziej złożonych przypadkach.
Odkrywaj i wdrażaj wiodących w branży agentów AI za pośrednictwem Workday Marketplace
Agenci AI od Workday i partnerów firmy będą dostępni w Workday Marketplace, co ułatwi klientom odkrywanie oraz wdrażanie agentów odpowiadających na ich potrzeby biznesowe. W przyszłości klienci i partnerzy będą mogli również dostosowywać, rozszerzać i ulepszać agentów AI, którzy płynnie integrują się z Workday za pośrednictwem platformy deweloperskiej Workday Extend.
Rozwiązanie Workday Agent System of Record i nowi agenci AI bazujący na rolach są obecnie w fazie rozwoju i mają być dostępni do użytku w tym roku.
Wsparcie dla Workday Agent System of Record
Coraz więcej liderów biznesowych wdraża agentów w swoich organizacjach i zastanawia się, w jaki sposób praca cyfrowa może pomóc im w skalowaniu biznesu. Workday ułatwia wdrażanie i zarządzanie agentami AI we współpracy z ludzkimi pracownikami, aby zwiększyć ich bazę o stale dostępnych cyfrowych pracowników. W zeszłym roku Salesforce i Workday nawiązały współpracę w celu opracowania agentów do zastosowań w usługach HR. Wkrótce agenci Agentforce będą udostępnieni na platformie Workday Marketplace dla jeszcze większej liczby specjalistów ds. HR i finansów, którzy korzystają z Workday do zarządzania swoimi ludźmi – a od teraz agentami – pracownikami. Z niecierpliwością czekamy na dalszy wspólny rozwój innowacji i wzmacnianie pozycji większej liczby przedsiębiorstw dzięki cyfrowej pracy – mówi Adam Evans, wiceprezes i dyrektor generalny Salesforce AI.
AWS napędza przyszłość rozwoju agentów AI poprzez kompleksowy ekosystem modeli bazowych Amazon Bedrock i programistyczne frameworki klasy korporacyjnej. Dzięki rozwiązaniu Workday Agent System of Record organizacje będą znacznie lepiej przygotowane do etycznego zarządzania agentami. Cieszymy się na współpracę z Workday w kształtowaniu przyszłości pracy poprzez agentową sztuczną inteligencję. Razem umożliwimy organizacjom odblokowanie ogromnej wartości, jednocześnie zachowując nasze wspólne zaangażowanie w bezpieczeństwo i odpowiedzialne podejście do AI – mówi Swami Sivasubramanian, vice president of Data and AI w AWS.
Rozwój agentów AI w przedsiębiorstwach stworzył pilną potrzebę scentralizowanego systemu ewidencji do zarządzania tym coraz bardziej złożonym środowiskiem. Większość dyrektorów, z którymi rozmawialiśmy poszukuje rozwiązań, które zapewnią im narzędzia potrzebne do wykorzystania mocy sztucznej inteligencji uwzględniając przy tym zasady bezpieczeństwa, zgodności z przepisami i kontroli. Możliwości zarządzania cyfrowymi pracownikami staną się przełomowym krokiem dla całej branży – mówi R „Ray” Wang, CEO i Principal Analyst w Constellation Research.
Workday Agent System of Record to przełom w zakresie wdrażania sztucznej inteligencji w przedsiębiorstwach. Dzięki scentralizowanemu zarządzaniu agentami i zapewnieniu, że przestrzegają oni tych samych ścisłych wymogów zgodności i zasad dotyczących kontroli dostępu co pracownicy-ludzie, Workday buduje podstawy dla prawdziwie bezpiecznej i godnej zaufania siły roboczej opartej na AI. Ma to kluczowe znaczenie dla powszechnej jej adopcji w przedsiębiorstwach – mówi Winston Weinberg, CEO i współzałożyciel Harvey.
W Team Car Care doświadczyliśmy już na własnej skórze korzyści z oferowanej przez Workday sztucznej inteligencji, które mają realne przełożenie na nasze wyniki finansowe. Dlatego z dużą ekscytacją podchodzimy do Workday Agent System of Record. Podczas dalszego badania potencjału i możliwości AI, posiadanie takiej kompleksowej platformy będzie miało dla nas kluczowe znaczenie – mówi Matt Castonguay, CFO w Team Car Care.
Agenci AI – lub inaczej mówiąc cyfrowi współpracownicy – będą coraz częściej wchodzić w skład kadry pracowniczej. Workday Agent System of Record jest doskonale przygotowany, by pomóc organizacjom sprostać tej przełomowej zmianie. Cieszymy się, że możemy współpracować z Workday, aby wspierać naszych wspólnych klientów w administrowaniu nową cyfrową siłą roboczą z taką samą pewnością, jak zarządzają etatowymi pracownikami i kontraktorami – mówi Steve Chase, Vice Chair of AI and Digital Innovation w KPMG LLP.