Huawei CBG umacnia się na pozycji lidera urządzeń ubieralnych w Polsce i zapowiada, że w 2025 roku udostępni kolejne nowości, które mają oferować doznania premium, stylowy wygląd i rozwiązania oparte na zaawansowanej technologii, poinformował Martin Sun, country manager Poland, Huawei Consumer Business Group.
„Odpowiadam za Polskę już od pięciu lat, więc jestem dość dobrze zaznajomiony z tym rynkiem. W 2024 roku osiągnęliśmy naprawdę dobry wynik, daliśmy polskim konsumentom wiele innowacyjnych produktów i oczywiście szykujemy wiele interesujących nowości na ten rok” – powiedział Sun podczas konferencji prasowej.
Przypomniał, że grupa Huawei to wiodący na świecie dostawca infrastruktury teleinformatycznej, urządzeń konsumenckich z silną koncentrację na badania i rozwój w obszarze innowacji. Zatrudnia ponad 200 tys. pracowników na całym świecie, a działalność koncernu obejmuje ponad 170 krajów.
„Każdego roku inwestujemy ok. 20% naszych przychodów w badania i rozwój. Posiadamy ponad 140 tys. aktywnych patentów na całym świecie, więc jesteśmy silni w zakresie innowacji technologicznych, w tym w produktach dla konsumentów. Jeśli chodzi o wyniki biznesowe za ostatni rok, w naszym biznesie konsumenckim osiągnęliśmy przychody w wysokości ok. 46 mld CNY, co oznacza wzrost o ponad 40% r/r. Przez ostatnie lata stawialiśmy czoła wyzwaniom, ale w 2024 roku wróciliśmy do wzrostów. Solidny wynik finansowy daje potencjał dalszych inwestycji w innowacje i marketing” – powiedział country manager Poland, Huawei CBG.
Zaznaczył, że obszarze urządzeń konsumenckich Huawei CBG osiągnął pozycję lidera segmentu premium.
„Mam tu na myśli nie wysoką cenę, ale oferowanie konsumentom urządzeń łączących innowacyjne funkcje ze stylowym wyglądem w – trendzie fashion-forward. Wprowadziliśmy na rynek pierwszy potrójny telefon przenośny, który jest przykładem naprawdę luksusowej innowacyjności. Kolejna kwestia to nasze powiązanie technologii z modą. Tak definiujemy nasz rozwój w obszarze wearables. Przez ostatnie dwa lata budowaliśmy wizerunek tego segmentu właśnie jako części rynku modowego. Chcemy dodawać nowe kolory, design, atrakcyjne materiały. A biorąc pod uwagę, że moda opiera się nie tylko na designie, ale także na dopasowaniu do stylu życia, to są to kluczowe inspiracje dla naszych produktów w tym segmencie. Ważną rzeczą jest oczywiście to, że zawsze będziemy „napędzani technologią” (tech-driven), czy to jeśli chodzi o aparaty foto, ekrany, czy smartfony. Te trzy kwestie – premium, moda i technologiczność – będą nadal naszymi priorytetami w 2025 roku” – wskazał Sun.
Zaznaczył, że Huawei definiuje swoje podejście do mody w swoich urządzeniach, opierając się na różnych scenariuszach. Pierwszym scenariuszem jest fitness i zdrowie, w którym koncern łączy zdrowie z technologiami. Produkty Huawei mają sprawiać, że ludzie mogą jeszcze bardziej cieszyć się sportem i wspierać zdrowie technologią. Kolejny scenariusz to inteligentne biuro. W ciągu ostatnich kilku lat innowacje Huawei dotyczyły także tabletów. Koncern wprowadził na rynek wysokiej jakości matowe ekrany, a także wyjątkowo precyzyjne rysiki oparte na technologii NearLink.
Koncern wprowadził także na rynek Huawei Matebook X Pro, który waży poniżej jednego kilograma. Kolejny scenariusz to rozrywka. Producent oferuje tu smart home – w tym smart TV i smart audio w Chinach. Na rodzimym rynku Huawei rozwija się też w obszarze automotive, wprowadzając nowe modele samochodów we współpracy z zewnętrznymi partnerami branżowymi. Ostatnią częścią tego ekosystemu jest inteligentny dom. Jak powiedział country manager Huawei CBG Polska, smart home zaczyna być najważniejszym elementem strategii.
„W ub. roku bardzo gorącym tematem był nasz potrójnie składany telefon. W Chinach i na całym świecie w bardzo krótkim czasie przedsprzedaż tego modelu przekroczyła milion sztuk. Na rynku składanych telefonów na całym świecie nadal jesteśmy numerem jeden. Mamy 25% udziału w globalnym rynku, a w Chinach niemal 50%. Jednocześnie nasza App Gallery (platforma aplikacji mobilnych) jest w pierwszej trójce na świecie. Nadal wprowadzamy innowacje oparte na składanych ekranach i aparatach w smartfonach. W efekcie w 2024 roku wróciliśmy na rodzimym rynku na pierwsze miejsce pod względem smartfonów. Mamy 21% udziału w rynku. Myślę, że liczba ta będzie rosnąć w 2025 roku. W Chinach jesteśmy także numerem jeden na rynku wearables i tabletów. W przypadku urządzeń ubieralnych mamy udział ponad 53% z perspektywą wzrostu w bieżącym roku. W tabletach mamy ponad 35% rynku, a w urządzeniach audio ponad 15%, co daje nam drugie miejsce. Myślę, że w tym roku w audio również będziemy tu numerem jeden na chińskim rynku” – wymienił Sun.
Ocenił ponadto, że globalnie Huawei pokazał w ubr. „naprawdę dobry wzrost” w kluczowych kategoriach konsumenckich. W przypadku smartfonów koncern odnotował globalny wzrost o 52%. W wearables miał ponad 60% wzrostu, w audio 75%, w tabletach ponad 54%.
„W wearables w ub. roku byliśmy już numerem jeden na świecie. Mamy chociażby duże udziały rynkowe na Bliskim Wschodzie i w Europie. W Polsce w ub. roku byliśmy na pierwszym miejscu pod względem udziału wartościowego w przypadku wearables i wygenerowaliśmy 22% wzrost r/r. Z powodzeniem wprowadziliśmy na rynek produkty słuchawkowe, odnotowaliśmy 31% wzrost. W tym roku szykujemy kolejne premiery. W tabletach odnotowaliśmy 136% wzrostu w ub.r. Liczymy na ten segment napędzany innowacjami m.in. dotyczącymi ekranu oraz możliwości związanymi z rysikiem i klawiaturą. W smartwatchach odnowiliśmy 40% wzrost na podstawie danych zewnętrznych i mamy ponad 30% udziału w rynku. Teraz szykujemy coraz więcej świetnych produktów, które będą wprowadzane na rynek w II i III kwartale. W efekcie oczekuję, że udział naszych wearables na polskim rynku będzie nadal rosnąć. Wśród nowości pojawią się kolejne generacje słuchawek – coraz bardziej innowacyjne, designerskie i komfortowe do używania w codziennym życiu, sporcie i pracy” – podsumował plany country manager Huawei CBG Polska.