SEG 2025

Partnerstwa strategiczne i rozwój technologii jako filary długoterminowej wartości Ecnology Group, wskazuje w rozmowie z ISBtech wiceprezes Sławomir Pac-Pomarnacki.

W dobie rosnących cen energii i globalnych wyzwań związanych z redukcją emisji CO₂ innowacyjne technologie zarządzania zużyciem energii stają się kluczowym elementem strategii zarówno firm, jak i gospodarstw domowych. Ecnology Group, polski startup technologiczny oparty o rodzinne doświadczenie w branży, wyznacza nowe standardy w tej dziedzinie, oferując rozwiązania, które przyczyniają się do efektywnej optymalizacji energetycznej.

Zaskoczyliście rynek informacją o współpracy z Polkomtelem, co zaowocowało dynamicznym wzrostem kursu waszych akcji.

Współpraca z Polkomtelem to istotny krok w realizacji naszej strategii i naturalnie mogła spotkać się z dużym zainteresowaniem rynku. Jako spółka notowana na rynku NewConnect nie komentujemy bieżących zmian kursu akcji, jednak konsekwentnie koncentrujemy się na długoterminowym rozwoju. Równolegle realizujemy inne kluczowe działania, takie jak przeniesienie produkcji urządzeń z Tajlandii do Polski, co pozwoli nam na większą kontrolę nad procesami i dalszą optymalizację operacyjną. Nasza sytuacja pozostaje stabilna, a dalsze kroki będą zgodne z przyjętą strategią ekspansji i innowacji.

Czy umowę z Polkomtelem można uznać za przełomową? W II i III kwartale 2024 roku przychody netto spółki ze sprzedaży wyniosły razem ponad milion zł. Rynek mógł się poczuć rozczarowany, oczekując realizacji umów, które w tym okresie podpisało Ecnology.

Tak, niedługo po pojawieniu się na NewConnect przystąpiliśmy do znaczącej ekspansji, podpisując przy tym szereg umów i porozumień na testowanie oraz dystrybucję urządzeń. Należy pamiętać, że efekty, o których wspominamy w umowach, wymagają czasu i szeregu działań, zarówno po stronie klienta/odbiorcy, jak i dystrybutora. To proces, który może wymagać czasu, zanim zacznie generować realne zyski i zwiększać wartość inwestycji.

Zwłaszcza że mówimy o pierwszym i trzecim kwartale działalności spółki – to wciąż zbyt wcześnie na ostateczne oceny. Jednak jestem przekonany, że współpraca z tak strategicznym partnerem, jak Polkomtel otworzy nam drogę do nowych rynków i znacząco przyczyni się do wzrostu naszych przychodów w nadchodzących latach.

Co znajduje się w ofercie Ecnology Group S.A.?

Obecnie kluczowym rozwiązaniem spółki jest Watt Optimizer Analytics – nowoczesne urządzenie, które stanowi ulepszoną i w pełni produkowaną w Polsce wersję swojego poprzednika. Co istotne, spełnia ono normy Unii Europejskiej oraz wymagania pakietu klimatycznego Fit for 55.

Watt Optimizer Analytics to inteligentne urządzenie, które pomaga firmom realnie obniżać rachunki za prąd, wykorzystując opatentowane rozwiązania technologiczne, na których produkcję i dystrybucję mamy wyłączną licencję Nie chcę zagłębiać się w szczegóły techniczne, ale warto podkreślić, że nie jesteśmy „zaczarowaną skrzynką”. Nie należy porównywać naszego systemu do standardowych stabilizatorów napięcia, autotransformatorów czy kompensatorów mocy biernej.

Nasze urządzenie pełni trzy kluczowe funkcje: obniża napięcie prądu bez strat mocy, działa jak filtr pasywny eliminujący zakłócenia harmoniczne, co poprawia jakość dostarczanej energii, a także prowadzi zaawansowany monitoring, rejestrując parametry prądu zarówno przed jak i po optymalizacji, co pozwala w sposób niepodważalny wykazać oszczędności na poziomie 8–12%. Wszystkie dane dotyczące parametrów energii są przesyłane za pomocą technologii GSM i mogą być na bieżąco monitorowane zarówno na ekranie urządzenia, jak i w aplikacji dostępnej na komputery oraz urządzenia mobilne.

Na czym polegają umowy z partnerami? Jaka jest wasza strategia na sprzedaż?

Strategię budowania kanałów dystrybucyjnych opieramy na współpracy z firmami, które posiadają już ugruntowaną pozycję na rynku usług energetycznych. Nasza technologia znacząco różni się od powszechnie stosowanych rozwiązań i wyróżnia się w kilku kluczowych aspektach. Po pierwsze, analizuje zużycie energii, identyfikuje obszary największego marnotrawstwa i automatycznie optymalizuje działanie urządzeń, aby zużywały mniej energii. Po drugie, nasze najnowsze produkty pozwalają na bieżące monitorowanie zużycia energii i generowanych oszczędności. Dzięki temu współpraca z Ecnology Group S.A. umożliwia naszym partnerom wzbogacenie ich oferty o innowacyjne rozwiązania, co prowadzi do efektu synergii i zwiększa ich konkurencyjność na rynku. Opracowaliśmy własny system sprzedażowy. W Polsce model ten opiera się na współpracy z subdystrybutorami i agentami sprzedażowymi. Subdystrybutorzy zapewniają płynność finansową, współfinansujące procesy między producentem a końcowymi odbiorcami.

Dzięki temu, umożliwiają oni dotarcie do szerszego kręgu klientów, zapewniając, że zapasy produktów są dostępne na rynku. Z kolei agenci sprzedażowi, działając na zasadzie prowizji, koncentrują się na pozyskiwaniu nowych klientów, co pozwala na stały rozwój bazy klientów firmy. Taki model jest korzystny, ponieważ zmniejsza ryzyko finansowe, umożliwiając jednocześnie efektywne rozszerzanie zasięgu sprzedaży.

Do kogo kierowana jest Wasza oferta ?

Z naszego rozwiązania korzystają przede wszystkim przedsiębiorstwa, które dążą do zwiększenia efektywności energetycznej i obniżenia kosztów operacyjnych. Na ten moment mamy podpisane umowy z kilkudziesięcioma partnerami w zakresie dystrybucji urządzeń. Co istotne, nasze rozwiązanie idealnie uzupełnia ofertę fotowoltaiki, maksymalizując efektywność wykorzystania energii odnawialnej i pozwalając na jeszcze większe oszczędności dla firm inwestujących w zieloną energię.

W ramach testów przeprowadzonych w dużych firmach, takich jak Eurocash, nasze urządzenia wykazały oszczędność energii elektrycznej na poziomie 9%. W przypadku dwóch innych czołowych przedsiębiorstw, których nazw nie możemy ujawnić ze względu na obowiązujące porozumienia o zachowaniu poufności, roczne oszczędności na zużyciu energii mogłyby przekroczyć 50 milionów złotych. Dodatkowo każdy z tych podmiotów mógłby zredukować emisję dwutlenku węgla o co najmniej 500 tysięcy ton rocznie.

Ile firm w Polsce już korzysta z waszych urządzeń?

Aktualnie nasze urządzenia są wykorzystywane przez kilkadziesiąt firm w Polsce. Dla dużych przedsiębiorstw, takich jak firma zajmująca się produkcją pieczarek, zastosowanie naszych rozwiązań przekłada się na oszczędności energii na poziomie 6,5%. Dodatkowo w przypadku tego wdrożenia, odnotowano 10% wzrost efektywności produkcji energii z instalacji fotowoltaicznej w skali roku. W sklepach spożywczych, a także w sektorze gastronomicznym typu fast food, nasze urządzenia pozwalają na oszczędności energii rzędu 10–12%.

Czy optymalizator zużycia energii elektrycznej to jedyne skomercjalizowane
urządzenie w Waszym portfolio?

Na ten moment tak. Natomiast skupiamy się także na realizacji innowacyjnych projektów w ramach programu “Zeroemisyjna Polska”, który ma na celu wspieranie polskich przedsiębiorców we wdrażaniu nowoczesnych technologii proekologicznych. Obecnie mamy w przygotowaniu, wraz z naszymi partnerami, trzy projekty, które będą stanowić fundament naszej strategii.

Ecnology Group S.A. aktywnie zawiera nie tylko umowy dystrybucyjne, ale także
różnego rodzaju strategiczne partnerstwa. Jaki jest cel tak szerokiej współpracy i jakie korzyści przynosi to spółce?

Partnerstwa i relacje są kluczowym elementem strategii rozwoju i budowania długoterminowej wartości Ecnology Group S.A. Naszym celem nie jest jedynie dystrybucja urządzeń, ale przede wszystkim rozwój i wdrażanie innowacyjnych technologii w różnych sektorach. Dzięki szerokiej sieci partnerów możemy testować i optymalizować nasze rozwiązania, zwiększać skalę operacyjną oraz poszerzać kanały sprzedaży. Takie podejście umożliwia nam tworzenie kompleksowych ekosystemów technologicznych, co w dłuższej perspektywie przekłada się na stabilny i zrównoważony wzrost spółki. Choć wywodzimy się z firmy rodzinnej, dziś działamy na znacznie szerszą skalę, łącząc tradycyjne podejście do relacji biznesowych z nowoczesną strategią rozwoju technologii.

Ecnology Group S.A. to polska firma technologiczna, specjalizująca się w innowacyjnych rozwiązaniach zwiększających efektywność energetyczną. Spółka jest wyłącznym dystrybutorem zaawansowanego urządzenia Watt Optimizer Analytics, które znacząco zmniejsza zużycie energii elektrycznej i redukuje ślad węglowy w firmach oraz instytucjach. Spółka jest obecna na rynku kapitałowym od 2011 roku. W lutym 2024 roku, w wyniku odwrotnego przejęcia przez Ecnology Sp. z o.o., zmieniła profil działalności, koncentrując się na nowoczesnych technologiach energetycznych i budowie sieci dystrybucji produktów wspierających zrównoważony rozwój. Obecnie firma realizuje strategię rozwoju opartą na współpracy z partnerami z sektora energetycznego i OZE.

epoint
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments