XTB, globalny fintech oferujący aplikację i platformę inwestycyjną online, wzmocnił Dział Technologii i Produktu. Do kierowanego przez Adama Dubiela zespołu dołączyła Kinga Ćwiklińska, która będzie odpowiedzialna za platformę danych i analitykę produktową. Wcześniej była związana z m.in. Allegro i Santander Bank Polska.
XTB stawia na rozwój autorskiej technologii – platformy inwestycyjnej online i aplikacji mobilnej. Dział Technologii i Produktu, w którym pracuje już blisko 500 osób, jest jednym z kluczowych w strukturze spółki.
Naszym celem jest zbudowanie wiodącej platformy inwestycyjnej dostępnej dla każdego. Jesteśmy jednym z najszybciej rozwijających się fintechów w regionie i stawiamy sobie ambitne cele produktowe, które chcemy realizować w oparciu o wysokiej jakości dane. Budujemy rozwiązania oparte na machine learning oraz AI, ale nie zapominamy o podstawach. Chcemy zaoferować naszym klientom, od Ameryki Południowej po Azję, komfort codziennego używania naszej aplikacji do zarządzania swoimi inwestycjami. Wierzę, że Kinga, jako wysokiej klasy specjalistka, pomoże nam to osiągnąć – mówi Adam Dubiel, Chief Product & Technology Officer XTB.
W XTB Kinga Ćwiklińska zajmuje się obszarem analityki produktowej i rozwojem platformy danych w kierunku rozwiązań chmurowych. W obu przypadkach będzie wykorzystywać rozwiązania oparte o sztuczną inteligencję przygotowane przez zespół AI zarządzany przez dr. Tomasza Gawrona. Ma doświadczenie w pracy zarówno w sektorze finansowym, w Santander Bank Polska, jak i e-commerce. Ponad 10 lat pracowała w Allegro, w którym poza zarządzaniem zespołami analityków i inżynierów danych koordynowała inicjatywy technologiczne wspierające wysoką jakość danych platformy e-commerce.
Doceniam, że mogłam dołączyć do fintechu z tak ogromnymi ambicjami. Jestem przekonana, że zdobyte doświadczenia będę mogła wykorzystać w ulepszaniu platformy inwestycyjnej XTB. Obecnie skupiamy się na szerszym wykorzystaniu chmury w analizie danych. Dzięki wprowadzeniu nowych rozwiązań i technologii zyskamy możliwość przetwarzania i wykorzystania większej ilości danych. To pozwoli nam zoptymalizować szereg procesów wewnętrznych, decyzji biznesowych oraz wdrożeń produktów dopasowanych do potrzeb klientów – mówi Kinga Ćwiklińska, Head of Data Platform & Product Analytics w XTB.
2024 to rok nowości produktowych w XTB. W tym czasie oferta polskiego fintechu powiększyła się o zautomatyzowane Plany Inwestycyjne, swobodną wymianę walut pomiędzy kontami oraz rachunki IKE umożliwiające oszczędzanie środków na emeryturę. Do końca roku planowane jest jeszcze wdrożenie wirtualnego portfela z kartą wielowalutową na kolejnych europejskich rynkach oraz rachunku ISA w Wielkiej Brytanii.