Po zakończeniu wakacji Text wejdzie w okres, który jest tradycyjnie mocny jeśli chodzi o pozyskiwanie nowych klientów, zapowiedział Head of IR spółki Marcin Droba.
MRR Text wzrósł na koniec czerwca o 9,3% rok do roku, a otrzymane płatności o 12,2% w skali roku. „Na pewno mamy szansę na dalsze przyśpieszenie rocznego tempa wzrostu MRR. Tutaj pomagają nam nie tylko nasze działania, ale też fakt, że w trakcie zeszłego roku ten wzrost był dość płaski” – wskazał Marcin Droba, Head of IR
ARPU produktu LiveChat wzrosło w ciągu roku o 6,6%, ChatBot o 8,7%, a HelpDesk o 12,1%. Wzrost ARPU LiveChat to zarówno zasługa działań optymalizacyjnych, które rozpoczęliśmy pod koniec 2023 roku, ale też znaczących upgradów. We wszystkich produktach walczymy tu o dalsze wzrosty z priorytetem na wzrost liczby klientów. W czerwcu rozszerzyliśmy ofertę HelpDesk o nowy plan “business”. Podane ARPU ChatBot nie obejmuje płatności za dodatkowe interakcje przekraczające limity danych planów abonamentowych, a ta pozycja też znacząco wzrosła” – Łucja Kaseja, menadżerka relacji inwestorskich Text
Liczba klientów LiveChat spadła, co było częściowo efektem zmiany wewnętrznej definicji płacącego klienta. „Liczymy na powrót do wzrostów również jeśli chodzi o liczbę klientów. Oczywiście nie mamy wpływu na otoczenie, które nadal jest trudne – zwłaszcza jeśli chodzi o naszych docelowych klientów, czyli małe i średnie firmy z USA” – dodał Droba.
„Jednak intensywnie pracujemy zarówno nad procesami akwizycji klienta i konwersją, a także nad produktem. Przedstawiliśmy publiczny plan rozwoju produktów Text (roadmap), czyli rzeczy które chcemy zrealizować do końca września. Koncentrujemy się tu głównie na automatyzacji i budowie suite. Po zakończeniu wakacji wejdziemy w okres, który jest tradycyjnie mocny jeśli chodzi o pozyskiwanie nowych klientów” – zaznaczył Head of IR
W trakcie I kwartału roku obrotowego Spółka rozpoczęła też komercjalizację API w ramach Platformy Text (API as a Service)
„To nowe źródło przychodów i wejście w obszar API as a Service. Dzięki naszemu API, nasi klienci i zewnętrzni deweloperzy mogą budować własne rozwiązania i modyfikować nasze produkty do swoich potrzeb. Przed nami dużo pracy, ale w przyszłości to może być istotna część biznesu Text” – zaznaczyła menadżerka Relacji inwestorskich Text.
W czerwcu do oferty produktu LiveChat wprowadzono pakiet funkcjonalności “One AI+”, odpłatnie dostępny dla nowych klientów.
„Technologia AI jest obecna w naszych produktach już od dawna, w ChatBot wykorzystujemy własne modele językowe. Jednak można powiedzieć, że w przypadku produktu LiveChat, teraz zaczynamy na nich zarabiać. Za nami dwa tygodnie efektywnej sprzedaży (biorąc pod uwagę okres darmowego triala). To za wcześnie, żeby się dzielić liczbami, bo wskaźniki jeszcze się nie ustabilizowały, ale już widać pozytywny wpływ – przede wszystkim na poziomie Initial ARPU. – Marcin Droba, Head of IR
Darmowe rozwiązanie OpenWidget przekroczyło liczbę 1000 użytkowników.
„W ostatnim kwartale OpenWidget złapał fantastyczną trakcję. Co najważniejsze mamy już pierwsze przypadki migracji z tego rozwiązania na płatny LiveChat” – podsumował Head of IR.