epoint

Gerda to polska firma specjalizująca się od ponad 30 lat w produkcji i sprzedaży drzwi, systemów zabezpieczeń, bram garażowych czy rozwiązań dla inteligentnych domów. Przedsiębiorstwo, chcąc pozostać jednym z liderów branży i zwiększyć efektywność produkcyjną, wdrożyło oprogramowanie Comarch ERP XL. Efekty? Elektroniczny obieg dokumentów oraz nowy sposób kompletacji zamówień, który skrócił ten proces dwukrotnie.

Wdrożenie systemu od Comarch nie tylko szeroko otworzyło Gerdzie drzwi na cyfryzację, ale też przyniosło znaczący progres technologiczny.

Comarch ERP XL jest centrum wszystkich procesów w naszej firmie: logistycznych, produkcyjnych, księgowych oraz sprzedażowych – wylicza Artur Dziobak, dyrektor ds. IT w Gerda. – Dokonaliśmy przeskoku ze starego systemu na rozwiązanie Comarch. Oprogramowanie cały czas żyje. Podejrzewam, że na chwilę obecną i tak nie wykorzystujemy stu procent możliwości, jakie ono daje. Natomiast nasze potrzeby są realizowane w blisko stu procentach – dodaje.

Jak cyfryzacja w Gerdzie przełożyła się na wspomniany przeskok? Jednym z najważniejszych obszarów odpowiedzialnych za obsługę klienta w organizacji jest kompletacja zamówienia. Jak przekonują przedstawiciele Gerdy, Comarch ERP XL skrócił ten proces dwukrotnie.

Do tej pory kompletowanie zamówień realizowane było najpierw w magazynie, potem na produkcji. Pracownik zbierał składniki receptur osprzętów i transportował towar na produkcję, gdzie kolejny pracownik kompletował każdy osprzęt pojedynczo. Teraz wszystko dzieje się w magazynie, a system może obsługiwać jedna lub dwie osoby. Ścieżkę kompletowania zamówienia wyznacza skaner. Magazynier, zbierając towar z półek, zbiorczo pobiera składniki potrzebne do realizacji – tłumaczy Łukasz Prządka, kierownik Działu Gospodarki Magazynowej i Dystrybucji w Gerdzie.

Od księgowości po sztuczną inteligencję

Ewolucja technologiczna i jakościowa nie kończy się jednak w magazynie. Zmiany nastąpiły również w księgowości firmy. Najważniejsze związane są z cyfryzacją obiegu dokumentów, co przełożyło się na znaczne przyspieszenie pracy przy wysyłaniu czy odbiorze m.in. faktur. Pracownicy zwracają uwagę również na inną z zalet systemu Comarch ERP XL: zgodność z aktualnymi przepisami prawa.

Ostatnie lata przyniosły wiele zmian w przepisach. Comarch, jako polska firma, czuwa nad tym, monitoruje. Aktualizacje w systemie są wprowadzane – zarówno te drobne, jak i duże, związane np. z Krajowym Systemem e-Faktur – mówi Iwona Włodarczyk, główna księgowa i członek zarządu w Gerdzie.

W Gerdzie wdrożono system Comarch DMS, który zautomatyzował procesy biznesowe i zdigitalizował obieg dokumentów. Aktualnie z systemu korzysta kilkudziesięciu pracowników, którzy mają zdalny dostęp do dokumentów.

Przydatne z naszego punktu widzenia okazują się schematy księgowe. Ułatwiają nam usystematyzowanie procesu księgowego przez jednakowe ujęcie kosztów i faktur. Mamy pełną kontrolę obiegu dokumentów. Wiemy, gdzie jest dany dokument, bez względu na to, czy to jest Sokołów, czy Starachowice – dodaje Iwona Włodarczyk.

W świecie coraz mocniej napędzanym przez nowoczesne technologie dużą rolę zaczynają odgrywać moduły sztucznej inteligencji. Algorytmy AI, obecne w Comarch ERP XL, odpowiadają za automatyzację i przyspieszanie zadań.

W naszych planach jest wykorzystanie możliwości systemów Comarch w postaci AI, machine learning czy robotyzacji. Takie rozwiązania powinny wspomagać pracę, zastępować powtarzalne zadania. Będziemy się starać wdrażać to w całej firmie – podsumowuje Artur Dziobak.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments