epoint

Creatio, wiodący dostawca platformy no-code umożliwiającej automatyzację środowisk CRM i przepływów pracy w przedsiębiorstwie, ogłosił dziś pozyskanie kapitału w wysokości 200 milionów dolarów przy wycenie 1,2 miliarda dolarów¹. Rundę inwestycyjną prowadził Sapphire Ventures, z udziałem StepStone Group i obecnych inwestorów firmy, Volition Capital i Horizon Capital. Ma ona charakter inwestycji mniejszościowej, a jej celem jest przyspieszenie globalnej ekspansji Creatio. Zespół kierowniczy, strategia firmy i wizja produktu, a także podejście koncentrujące się na zapewnieniu sukcesu klientów pozostają niezmienne.

Co roku Creatio odnotowuje wzrost przychodów na poziomie 50%, znacząco zwiększając sieć partnerów oraz bazę klientów na całym świecie. Kluczem do tego sukcesu jest wartość time-to-value (czas potrzebny na rozwój produktu), jaką firma zapewnia klientom poprzez wdrażanie na swojej platformie innowacji takich, jak architektura komponowalna i narzędzie Copilot bazujące na sztucznej inteligencji. Połączenie nowatorskiej technologii z kulturą szczerej troski o sukces klientów pozwala firmie osiągać imponujące efekty w zakresie utrzymywania satysfakcji użytkowników.

Wraz z partnerami Creatio realizuje misję dostarczania swoim klientom bezprecedensowej wartości time-to-value, łącząc rozwiązania no-code ze sztuczną inteligencją. Nowa inwestycja pozwoli nam dalej rewolucjonizować tradycyjne podejście do tworzenia oprogramowania dla przedsiębiorstw. W ten sposób pomagamy naszym klientom przyspieszyć czas potrzebny na rozwój produktu i uczynić z technologii źródło przewagi konkurencyjnej w ich działalności. – mówi Katherine Kostereva, CEO w Creatio.

Cieszymy się, że będziemy współpracować z Katherine Kosterevą i całym jej zespołem. Platforma firmy, zbudowana na unikatowej architekturze komponowalnej i wspierana przez AI, pozwala na wyjątkową elastyczność i różne scenariusze użytku. Umożliwia to klientom korporacyjnym szybkie tworzenie, wdrażanie i personalizowanie aplikacji dla zastosowań w środowiskach CRM, zarządzania zgłoszeniami i automatyzacji przepływów pracy. Możliwości i elastyczność platformy w połączeniu z zaangażowaniem zespołu Creatio zapewniają klientom wysoki zwrot z inwestycji i szybkie tempo rozwoju innowacji. – komentuje Rajeev Dham, dyrektor zarządzający w Sapphire Ventures.

Pozycja Creatio jako lidera rynku i silnego gracza znajduje odbicie w zestawieniach dotyczących technologii low-code/no-code oraz narzędzi CRM publikowanych przez światowe agencje Gartner i Forrester². Platforma no-code firmy uzyskała tytuł jedynego lidera w niedawno opublikowanym raporcie The Forrester Wave™: Low-Code Platforms for Citizen Developers, Q1 2024.

Po zakończeniu rundy inwestycyjnej Creatio planuje dalej realizować swoją wizję w trzech strategicznych kierunkach:

1. Zwiększenie inwestycji na rozwój no-code i AI
Firma znacząco zwiększy inwestycje w obszarze badań i rozwoju, rozwijając funkcje napędzane przez sztuczną inteligencję i narzędzie Copilot. Aby zapewnić szybką, bezpieczną i skalowalną automatyzację z użyciem no-code, Creatio będzie kontynuować wprowadzanie innowacji w obszarach zarządzania no-code oraz zarządzania cyklem życia aplikacji (Application Lifecycle Management, ALM). Firma rozszerzy również portfolio gotowych do użycia komponentów i szablonów, dostosowanych do różnych sektorów, w tym m.in. usług finansowych, ubezpieczeń, produkcji i dystrybucji.

2. Globalny rozwój kanału partnerskiego
Creatio utrzymuje strategię skoncentrowaną na współpracy z partnerami, a połowa pozyskiwanych klientów pochodzi właśnie z tego kanału. Siódmy rok z rzędu program partnerski Creatio otrzymuje 5 gwiazdek w przewodniku CRN Partner Pogram Guide. Wraz ze swoimi partnerami Creatio obsługuje tysiące klientów w 100 krajach, którzy korzystają z platformy w 23 językach. Nowa inwestycja pozwoli firmie jeszcze bardziej wzmocnić sieć partnerów, aby wspólnie zapewniać klientom doskonałe wyniki biznesowe.

3. Rozwój zespołu na całym świecie – również w Polsce
Globalny zespół Creatio ma przedstawicieli w 25 krajach, a działanie jako część większej całości (One Team) jest wpisane w DNA firmy. Firma planuje kontynuować rozwój swojego zespołu we wszystkich kluczowych obszarach (działy R&D, wsparcia klientów, marketingu, sprzedaży i inne), aby zapewnić natychmiastowe rezultaty i spersonalizowaną komunikację. Kierując się szczerą troską jako podstawową wartością Creatio, firma będzie dalej budować znaczące i długotrwałe relacje ze swoimi klientami oraz partnerami. Planuje również szybki rozwój w kluczowych regionach Europy, z naciskiem na kraje takie, jak Wielka Brytania, Francja, Niemcy i Polska.

Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem rozwoju firmy i wpływu, jaki platforma Creatio wywiera na społeczność jej użytkowników. Firma odpowiada na wyzwanie złożoności i braku elastyczności typowe dla tradycyjnych dostawców oprogramowania. W zamian pozwala przedsiębiorstwom na płynne zastępowanie starszych technologii i wysoki zwrot z inwestycji. – mówi Sean Cantwell, partner zarządzający w Volition Capital.

Cytat z raportu The Forrester Wave™: Low-Code Platforms for Citizen Developers, Q1 2024

Creatio jest oczywistym wyborem dla klientów zainteresowanych oprogramowaniem jako usługą (software-as-a-service, SaaS). To również wiodąca opcja dla przedsiębiorstw, które chcą wprowadzać automatyzację na coraz większą skalę i oczekują dobrze zarządzanego procesu citizen development. – wskazuje raport, którego autorem jest John Bratincevic, Principal Analyst w Forrester Research.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments