epoint

Dzisiaj (4 czerwca) w Warszawie odbyła się prezentacja kolekcji odzieży i akcesoriów PARIS stworzonych przez markę 4F specjalnie dla reprezentacji narodowych Grecji, Ukrainy, Słowacji, Łotwy, Chorwacji oraz Kosowa na Igrzyska XXXIII Olimpiady Paryż 2024. Dodatkowo największa marka sportowa w Polsce przedstawiła stroje, w których polscy lekkoatleci będą walczyć w stolicy Francji o olimpijskie medale.

Należąca do OTCF S.A. marka 4F przygotowała dla komitetów olimpijskich kompletne kolekcje złożone z zestawów odzieży na ceremonię otwarcia i medalowe, a także strojów do noszenia na co dzień (casual) i treningowych. Całość dopełnią dopasowane do reszty buty i akcesoria.

Kolekcje PARIS zostały stworzone od podstaw przez zespół projektantów 4F w ścisłej współpracy z Komitetami Olimpijskimi i trzema Komitetami Paralimpijskimi, a także olimpijskimi sportowcami.

– Zaprezentowane dzisiaj kolekcje to efekt trwającego 2,5 roku maratonu prac zespołu 4F obejmujących m.in poszukiwanie inspiracji i badanie trendów, analizę archiwów, znajdowanie nowych rozwiązań technologicznych i materiałów. – mówi Justyna Tomczyk, członkini zarządu OTCF S.A. właściciela marki 4F.

Wspólnymi mianownikami łączącymi kolekcje PARIS są celebracja różnorodności, francuska elegancja i tradycyjne motywy narodowe w nowoczesnym wydaniu. Za punkt wyjścia projektanci przyjęli proces polaryzacji światła, w którym rozproszenie, skupianie i przenikanie się barw stało się metaforą symbiozy kultur i narodów na czas trwania igrzysk.
Kluczowe elementy graficzne nawiązują do ognia olimpijskiego – symbolu czystości, prawdy i sportowej rywalizacji. Przypominają o 100 latach, które minęły, od czasu, kiedy Paryż gościł Letnie Igrzyska VIII Olimpiady w 1924 roku. Olimpijski znicz w stolicy Francji ponownie zapłonie już 27 lipca.

Będą to już w sumie ósme igrzyska, na których będziemy obecni jako sponsor i partner Komitetów Olimpijskich. To 14 lat zbierania doświadczeń i rozwijania standardu olimpijskich kolekcji, które tworzymy z najnowocześniejszych, ultralekkich materiałów, w oparciu o przemyślany w najdrobniejszych szczegółach design. W Paryżu będziemy bardzo widoczni za sprawą setek olimpijskich sportowców, którzy nosić będą starannie zaprojektowane stroje z logo 4F. Uczestnictwo w największej imprezie sportowej świata to ważny element naszej strategii ekspansji zagranicznej i budowy silnej marki, która inspiruje i wspiera zawodowców oraz amatorów w realizacji sportowych marzeń. – mówi Igor Klaja, Prezes Zarządu OTCF S.A, założyciel marki 4F.

Kolekcje dopracowane w każdym detalu

Kolekcje PARIS powstały z materiału, którego bele zostały najpierw zadrukowane w nieregularny, gradientowy print z efektem spray’u, po czym poszczególne elementy odzieży zostały losowo skrojone. Dzięki temu, każda sztuka odzieży różni się od siebie, jednocześnie tworząc razem spójną, niepowtarzalną całość. Projektanci postawili na przeźroczystości, pastelowość odcieni oraz ultralekkie, fakturowane materiały, które nadają kolekcji świeżości oraz lekkości.

Sylwetki defiladowe to ukłon w stronę francuskiej elegancji, wzbogaconej o techniczne tkaniny i wykończenia. Zależało nam na stworzeniu formalnych, ale wciąż swobodnych, energetyzujących kolorem sylwetek, które pięknie zaprezentują się na Sekwanie podczas ceremonii otwarcia. Wśród poszczególnych elementów dominują mieszanki lnów, bawełny i tencelu, które zestawione z zaawansowanymi technicznie dzianinami tworzą klasyczne sylwetki ze sportowym twistem.

Wszystkie stroje na ceremonię otwarcia dla Grecji, Ukrainy, Słowacji, Łotwy, Chorwacji i Kosowa zostały uszyte w Polsce.

Z kolei zestawy odzieży na ceremonie medalowe nawiązują formą do college’owych uniformów w stylu lat osiemdziesiątych. Bomberkowe bluzy z niską stójką, spodnie z przeszyciami z przodu i rozpinaną nogawką to ponadczasowa klasyka, która, podobnie jak wartości olimpijskie, mimo upływu lat pozostaje bez zmian. Projekty dresów reprezentacyjnych zostały wykonane z perforowanej, pochodzącej w 100% z poliestru z recyklingu tkaniny, która zapewnia oddychalność i komfort noszenia nawet przy bardzo wysokich temperaturach i dużej wilgotności powietrza.

Stroje dla polskich lekkoatletów

Marka 4F ubiera polskich lekkoatletów od 2013 roku i będzie sponsorem głównym Polskiego Związku Lekkiej Atletyki przez kolejne dwa pełne cykle olimpijskie, a więc osiem lat. W strojach największej polskiej marki sportowej biało-czerwoni zdobyli blisko 300 medali najważniejszych lekkoatletycznych imprez, w tym mistrzostw świata, Europy oraz igrzysk olimpijskich.

Nie inaczej będzie w Paryżu, gdzie Polacy wystartują w strojach dopracowanych przez projektantów 4F w najdrobniejszych detalach. Biało-czerwone barwy zostały rozproszone w procesie polaryzacji światła, co nada sylwetkom sportowców dynamicznego i trójwymiarowego charakteru. Kolekcja składa się ze odzieży treningowej i strojów startowych.

Kolekcję 4F dla Polskiego Związku Lekkiej Atletyki promuje spot, w nagraniu którego wzięli udział sportowcy: sprinterzy Anna Kiełbasińska, Paulina Paluch i Dariusz Kowaluk, a także kulomiot Konrad Bukowiecki i młociarka Malwina Kopron.

Reprezentanci Polski nadal będą startować w strojach z logo 4F. Polski Związek Lekkiej Atletyki i OTCF S.A. przedłużyli umowę, na mocy której polska marka zostaje sponsorem głównym federacji.

Podpisaliśmy ośmioletnie porozumienie będące kontynuacją naprawdę udanej współpracy trwającej już od ponad dekady. – mówi wiceprezes Polskiego Związku Lekkiej Atletyki, Sebastian Chmara.  

Współpraca Polskiego Związku Lekkiej Atletyki z właścicielem marki 4F trwa od 2013 roku. W tym czasie reprezentanci Polski w strojach 4F wywalczyli blisko 300 medali różnych imprez – od mistrzostw Europy kadetów przez halowe mistrzostwa Europy i świata po największe wydarzenia światowego kalendarza sportowego z igrzyskami olimpijskimi na czele. Dzięki podpisanej umowie współpraca pomiędzy federacją, a producentem odzieży została właśnie przedłużona na kolejne osiem lat, czyli dwa cykle olimpijskie.

Z dumą ogłaszamy kontynuację współpracy z marką 4F. To pokazuje, jak dobrze układała się nasza dotychczasowa kooperacja oraz jak sprawnie zespół OTCF realizował nasze potrzeby. Obie strony były z niej bardzo zadowolone i to zdecydowanie ułatwiło negocjacje. – mówi wiceprezes Polskiego Związku Lekkiej Atletyki Sebastian Chmara.  

W sezonie 2024 lekkoatletyczna reprezentacja Polski wystartuje w strojach 4F m.in. w Paryżu oraz podczas mistrzostw Europy w Rzymie. Kibice będą mogli kupić repliki reprezentacyjnych koszulek 4F, które będą w całości wyprodukowane w Polsce i w ścisłej współpracy z PZLA.

Za nami ponad dekada niezwykle udanej współpracy. Cieszymy się, że w nowym kontrakcie nasza pozycja wzrasta do rangi sponsora głównego PZLA. To zasługa całego zespołu 4F, bo obsługa kontraktu dla tak dużej federacji to ogromne wyzwanie. Przedłużenie umowy na kolejne 8 lat stanowi najlepszą rekomendację dla odzieży i akcesoriów 4F, z których korzystają polscy lekkoatleci. – mówi Igor Klaja, prezes OTCF S.A., założyciel marki 4F.

4F będzie dalej wspierać projekty realizowane przez PZLA m.in. takie jak program „Lekkoatletyka dla Każdego”, w którym w ciągu ostatnich 10 lat wzięło udział prawie milion dzieci i młodzieży, a także przekazywać vouchery sprzętowe dla lokalnych związków lekkoatletycznych.

Zabezpieczamy kontrakt dla PZLA na osiem lat. To bardzo ważne, bo buduje poczucie stabilizacji, także tej finansowej. Istotne jest również to, że polscy lekkoatleci na stadionach świata będą startować w strojach produkowanych przez rodzimego producenta, który zawsze w bardzo indywidualny sposób podchodził do potrzeb związku, sportowców, a także kibiców. To pokazuje też patriotyczny wymiar tej umowy. – dodaje Tomasz Majewski, wiceprezes Polskiego Związku Lekkiej Atletyki. 

4F sponsorem Silesia Memoriału Kamili Skolimowskiej na Stadionie Śląskim

Należąca do OTCF S.A. marka 4F została sponsorem Silesia Memoriału Kamili Skolimowskiej, jedynego polskiego mityngu zaliczanego do prestiżowego cyklu Diamentowej Ligi. Wydarzenie odbędzie się 25 sierpnia 2024 roku na Stadionie Śląskim w Chorzowie i zgromadzi światową czołówkę lekkoatletów.

Lekkoatletyka to dla 4F kluczowa dyscyplina sportu. Od 2013 roku marka jest sponsorem Polskiego Związku Lekkiej Atletyki i właśnie ta współpraca została przedłużona o kolejne 8 lat.

Jest coś, co łączy Silesia Memoriał Kamili Skolimowskiej i 4F. Obie marki promują polski sport na świecie, ale nie tylko dlatego postanowiliśmy połączyć siły, aby wznieść imprezę na jeszcze wyższy poziom. Memoriał śledzą zawodnicy i fani lekkiej atletyki z całego świata. Silna obecność marketingowa na tym wydarzeniu będzie wspierać budowę rozpoznawalności marki 4F w innych krajach i pomagać nam w dalszej ekspansji na rynkach zagranicznych. – mówi Igor Klaja, Prezes Zarządu OTCF S.A. założyciel marki 4F.

Silesia Memoriał Kamili Skolimowskiej to mityng organizowany od 2009 roku dla uczczenia pamięci przedwcześnie zmarłej najmłodszej polskiej mistrzyni olimpijskiej. Zawody przeszły długą drogę od imprezy rozgrywanej na bocznym boisku warszawskiej Skry, do jednego z największych mityngów świata.

Współpraca 4F i Memoriału im. Kamili Skolimowskiej obchodzi w tym roku 10.rocznicę współpracy. Pamiętam nasze pierwsze spotkanie z Igorem Klają, pierwsze rozmowy o zaangażowaniu w naszą inicjatywę. Cieszymy się, że wtedy 4F nam zaufał, że postawił na tę współpracę i trwa ona do dziś.

Gdyby nie to i inne partnerstwa oraz zaangażowanie związków nie byłoby Diamentowej Ligi, nie byłoby sukcesów polskich lekkoatletów. Nie byłoby też rokrocznie pełnych trybun Stadionu Śląskiego w Chorzowie. – mówi Marcin Rosengartnen, dyrektor mityngu Diamentowej Ligi – Memoriału Kamili Skolimowskiej.

Od 2018 roku Silesia Memoriał Kamili Skolimowskiej organizowany jest na Stadionie Śląskim. Podczas pierwszego mityngu rozgrywanego na tym obiekcie na trybunach legendarnego chorzowskiego „Kotła Czarownic” zasiadło aż 41 200 widzów. To druga największa liczba kibiców lekkiej atletyki na stadionie w Polsce od czasów legendarnego lekkoatletycznego meczu Polska-USA w 1958 roku!

Dwa lata temu Silesia Memoriał Kamili Skolimowskiej dołączył do cyklu Diamentowej Ligi skupiającego 15 najbardziej prestiżowych mityngów lekkoatletyczne na świecie m.in. w Paryżu, Londynie, Lozannie, Zurychu, Brukseli, Sztokholmie, Oslo czy Monako.
W 2023 roku Memoriał zajął drugie miejsce w rankingu mityngów World Athletics, a rok wcześniej został uznany Sportową Imprezą Roku w Plebiscycie Przeglądu Sportowego.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments