epoint

Mikomax, laureat IFS Transformation Awards w kategorii Klient Referencyjny Roku, nie tylko z sukcesem zintegrował rozwiązania IFS, ale również aktywnie dzieli się swoimi doświadczeniami, będąc autorytetem dla innych użytkowników systemu.

W 2022 roku Mikomax połączył się z amerykańską firmą Hayworth, trzecią co do wielkości firmą na świecie zajmującą się produkcją i sprzedażą różnego typu mebli. Mikomax, którego siedziba znajduje się w centrum Polski, może pochwalić się realizacją ponad 20 tys. m2 powierzchni biurowych, tysiącami produkowanych i sprzedawanych mebli oraz dwoma salonami firmowymi.

W 2006 roku firma podpisała pierwszą umowę na wdrożenie systemu IFS w wersji 2003. Projekt zrealizowano w przeciągu trzech lat. W 2015 roku Spółka zawarła umowę na serwis oprogramowania IFS z partnerem firmy IFS, z firmą ABS obecnie InfoConsulting. To właśnie we współpracy z InfoConsulting, Mikomax zrealizował w 2019 roku, jako jedna z pierwszych firm, projekt wdrożenia system IFS wersji 10. Projekt realizowany był na zasadach time & material. Miałem możliwość dobrać sobie kilku architektów, bez których nie udałoby się wdrożyć systemu w poszczególnych obszarach” – powiedział Arkadiusz Szafrański, dyrektor IT w Mikomax podczas konferencji IFS Connect.

Arkadiusz Szafrański podkreślił, że system został wdrożony od nowa w ciągu roku. „W 2022 roku, kiedy system funkcjonował w całości organizacji, pojawiła się nowa wersja IFS Cloud, która dawała nowe możliwości rozwoju firmy w tym m.in. stworzenia działu programowania i realizacji zadań zgodnie z naszymi oczekiwaniami. Zarząd pozwolił na zakup wersji IFS Cloud, która od 2024 roku funkcjonuje w obszarze kadr, płac i portali pracowniczych. Start produkcyjny IFS Cloud w pozostałych obszarach firmy planujemy na styczeń 2025” – wskazał Szafrański.

Podkreślając potencjał skalowania kolejnych wersji systemu IFS, Szafrański zaznaczył, że wersja 2003 obsługiwała około 60 kluczowych procesów. Na koniec 2018 roku system obsługiwał 100 tys. zleceń i około 4 tys. zamówień klientów, korzystało z niego 80 użytkowników. Obecnie system IFS obsługuje ponad 500 użytkowników, w tym 191 użytkowników o licencji pełnej full user, których wspiera 20 terminali Wadaco z obsługą kilkadziesiąt procesów opartych o kody kreskowe czy 70 terminali MES.

530 pracowników w trzech firmach, 70 kiosków MES, na których wyświetlana jest dokumentacja, raportowane są postępy prac na operacjach technologicznych, ilości materiałów, protokoły braków, generowane zalecenia produkcyjne doróbkowe, aby informacja była dostarczana na bieżąco do kierownictwa firmy. System jest zintegrowany z MES, maszynami, zewnętrznymi systemami EDI, MHS, XML, Microsoft. Ponad 12 tys. zamówień klientów, ponad 400 tys. zleceń produkcyjnych … W firmie Mikomax obecnie nie ma procesu, który nie byłby obsługiwany w IFS” – podkreślił Szafrański.

Dodatkowo Mikomax stworzył dział danych podstawowych, współpracujący z działem przygotowania produkcji. „Wiedza technologiczna, konstrukcyjna i inżynieryjna musi być odwzorowana w systemach informatycznych. Mamy także dział programowania i konsultingu, wyszkolony przez InfoConsulting. Robimy wiele projektów sami, jesteśmy niezależni, jeśli chodzi o własne rozwiązania. Zależni jesteśmy tylko w obszarze kadr i finansów” – stwierdził Szafrański.

Szafrański dodał, że dział wdrożenia i rozwoju systemu ERP pomaga pracownikom na bieżąco i rozwijać system. Z kolei dział inżynierii produkcji tworzy własne rozwiązania. „Są to rozwiązania, które na przykład robią zdjęcia na każdym etapie produkcji, archiwizują je, pozwalając na weryfikację usterek i wad produktu. System rejestruje postępy prac oraz służy do rejestracji testowania urządzeń elektrycznych, przeciwpożarowych” – wskazał dyrektor IT w Mikomax.

Na zakończenie Szafrański podkreślił, że inwestor Mikomax – amerykańska firma Hayworth, od około 5 lat wdraża Microsoft Dynamics. „Pytali nas, czy poradzimy sobie z konfiguracją mebla, który może mieć kilka milionów różnych kombinacji. Dla nas to nie jest kłopot. Mamy w IFS z doskonałymi funkcjonalnościami konfiguracji wyrobów. Konfigurujemy wyroby od poziomu nadrzędnego aż do ostatniego poziomu podrzędności. Wykorzystujemy tabele kombinacji, reguły i formuły, reguły sprzedaży, konfigurujemy zarówno struktury jak i marszruty technologiczne. Mamy matrycę cenową. Wdrożyliśmy w przeciągu 2 lat ponad 500 produktów firmy Hayworth w naszym systemie, gdzie dla przykładu jeden produkt oddział francuski na ich systemie nie mógł być wdrożony przez prawie rok. To pokazuje, jakie postępy osiągnęliśmy dzięki ludziom, systemowi IFS i mądremu zarządzaniu firmą” – podsumował Szafrański.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments