epoint

Sanofi redefiniuje organizację pracy, wprowadzając w Polsce globalną strategią Work X 2.0. Innowacyjne podejście do kształtowania środowiska pracy wychodzi naprzeciw nowym oczekiwaniom pracowników oraz opiera się na zrównoważonym rozwoju. Konsekwencją tych zmian jest przeprowadzka do nowego biura w nowo otwartym kompleksie Lixa w prężnie rozwijającej się biurowej dzielnicy Warszawy.

Work X 2.0, czyli skrót od Work Experience, odzwierciedla innowacyjne podejście Sanofi do środowiska pracy przyszłości. Oznacza wdrożenie nowoczesnych metod organizacji pracy, które umożliwiają pracownikom decydowanie o tym, jak i gdzie chcą wykonywać swoje obowiązki. Filozofia WorkX 2.0 opiera się na trzech filarach: przestrzeni, technologiach wspierających pracę zdalną i mobilność oraz kulturze organizacji pracy opartej na zaufaniu i szacunku.

Impulsem do wprowadzenia koncepcji Work X 2.0 była planowana zmiana siedziby firmy
i przeprowadzka do nowego kompleksu biurowego Lixa w dynamicznie rozrastającym się centrum biznesowym warszawskiej dzielnicy Wola. Projektująca je firma The Design Group TDG oraz zarządzająca projektem CBRE Poland, kierowały się zasadą zrównoważonego rozwoju.

Nowe biuro oznacza dla nas coś więcej niż wyłącznie zmianę adresu. Otwierając drzwi do nowego biura otworzyliśmy nowy rozdział w historii Sanofi w Polsce. Realizacja tego projektu to dla mnie spełnienie zawodowego marzenia a moment, w którym projekt zmienia się w biuro tętniące życiem to ogromna satysfakcja i radość. Jestem przekonana, że każdy tutaj znajdzie przestrzeń dla siebie. podkreśliła Magdalena Misiuk, HSE & Office Manager, Workplace Experience, Sanofi sp. z o.o.

Przestrzeń

Jednym z głównych założeń Work X 2.0 jest możliwość wyboru miejsca, w zróżnicowanej przestrzeni biura, które jest najbardziej dostosowane do wykonywanych zadań. Biuro oferuje różnorodne miejsca do współpracy i spotkań. 75% miejsc jest przeznaczonych do pracy zespołowej w mniejszych i większych grupach, w tym do organizacji dużych spotkań dla pracowników typu Town hall meetings. Istnieje także możliwość pracy w ciszy i skupieniu oraz w przestrzeniach wymagających poufności.

Dodatkowo dostępne są różnorodne udogodnienia, między innymi pokój dla rodzica z dzieckiem wyposażony w przewijak, kanapę oraz lampę terapeutyczną, zielone tarasy, farma mikro liści, przestrzeń do cyklicznych zajęć jogi dla pracowników. Z myślą o gościach powstała Welcome Area, w której odwiedzający firmę mogą odpocząć przy dobrej kawie czy też komfortowo pracować.

Projektując biuro dla Sanofi, mieliśmy świadomość, jak duże są oczekiwania wobec przestrzeni i jak ważną rolę będzie ona spełniać w nowej koncepcji pracy firmy. Cieszę się, że spełniliśmy te oczekiwania i mam nadzieję, że rozwiązania spodobają się głównym bohaterom tej przestrzeni – pracownikom Sanofi. – powiedział Konrad Krusiewicz, Architect & CEO The Design Group.

Technologie i mobilność

W ramach Work X 2.0 Sanofi wprowadza zaawansowane technologie wspierające pracę zdalną, jak również mobilność pracowników. Aplikacje takie jak Appÿ i Zonifero, ułatwiają zarządzanie zadaniami i komunikację w zespołach, których członkowie przebywają w różnych lokalizacjach.

Kultura organizacyjna

Work X 2.0 promuje kulturę organizacyjną opartą na zaufaniu i szacunku. Wspiera tworzenie przyjaznej atmosfery, oferuje wyjątkowe doświadczenia, które wzmacniają więzi między pracownikami i poczucie przynależności do organizacji. Biuro jest przyjazne dla wszystkich osób, także z niepełnosprawnościami. Z myślą o nich oznakowania zostały przygotowane także w systemie Braille’a, a meble mają specjalne uchwyty.

Jako pracodawca wsłuchujemy się w potrzeby pracowników. Zainicjowanie koncepcji pracy Work X 2.0 to jedno z ważniejszych wydarzeń w naszej firmie. W półtoraroczny projekt zaangażowany był praktycznie każdy pracownik naszej firmy. Powstało piękne biuro, które odpowiada na potrzeby wszystkich naszych pracowników. Jest wspaniałe ale najważniejsze jest to, że jest ono zaprojektowane, stworzone i wypracowane przez każdego pracownika naszej firmy dla pracowników naszej firmy. Jestem dumna, że jestem częścią tak kreatywnego i fantastycznego zespołu. – powiedziała Barbara Duniec, People & Culture Head Poland, Total Wellbeing Central & South Europe, Sanofi sp. z o.o.

Zrównoważony rozwój

Zrównoważony rozwój ma ogromne znaczenie dla Sanofi, dlatego przy wyborze biurowca firma kierowała się przyjaznym charakterem budynku dla ludzi i środowiska, potwierdzonym certyfikatami Green Building, BREEAM Excellent, WELL Health&Safety oraz Active Score. Biuro zostało zaprojektowane z myślą o minimalizowaniu wpływu na środowisko, wykorzystując m.in. inteligentny system zarządzania budynkiem, energooszczędne rozwiązania oświetleniowe oraz monitorowanie zużycia energii i wody.

Niezwykle ciekawym przykładem recyklingu jest artystyczna trójwymiarowa mozaika zdobiąca jedną ze ścian biura, która powstała z materiałów pozostałych z procesu budowy. Jej autorką jest Aleksandra Zawistowska, artystka, projektantka i architektka. Część biura wyposażono w meble typu vintage po rewitalizacji. Kolorystyka biura została zaprojektowana w stonowanych odcieniach z dużą ekspozycją na naturalne światło słoneczne. Pracownicy mogą zaczerpnąć powietrza na tarasach wypełnionych roślinnością, sezonowymi ziołami oraz wzbogacać swoje śniadania kiełkami wyhodowanymi na biurowej farmie mikro liści.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments