Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora gamingowego z okresu 1-5 kwietnia.
Forever Entertainment: Wyznaczyło datę premiery gry „Front Mission 2: Remake” na kolejnych platformach na 30 kwietnia 2024 r., podała spółka. Tytuł zadebiutuje na PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series S, Xbox Series X, Steam, Epic Games Store i GOG. Cena gry została ustalona na 34,99 euro/ USD.
Ten Square Games: Osiągnął szacunkowe skonsolidowane płatności użytkowników w grach (bez uwzględnienia przychodów odroczonych w czasie) w wysokości 99,8 mln zł w I kwartale br., podała spółka. W szacunkowej kwocie płatności 61,3 mln zł odnosi się do płatności wygenerowanych przez grę „Fishing Clash”, co stanowi ok. 61,4% skonsolidowanych przychodów. Kolejne 23,7 mln zł (23,8%) odnosi się do płatności w grze „Hunting Clash”.
Artifex Mundi: Prezentacja zapowiadanej w marcu nowej gry z gatunku RPG przez Artifex Mundi nastąpi w pod koniec IV kwartału br., poinformował prezes Przemysław Błaszczyk.
Artifex Mundi: rezygnuje z dalszego inwestowania w rynek gier HOPA (Hidden Object Puzzle Adventure) i w 2024 roku wyda ostatnie tytuły z tego gatunku, poinformował prezes Przemysław Błaszczyk.
Artifex Mundi: intensywnie rozwija swoją główną produkcję „Unsolved” i planuje pełną implementację metagry do 2025 roku, poinformował prezes Przemysław Błaszczyk. Celem tego działania jest zwiększenie potencjału finansowego produkcji.
Movie Games: Nadzwyczajne walne zgromadzenie zdecydowało o przyjęciu programu motywacyjnego oraz o podwyższeniu kapitału zakładowego w drodze emisji nowych akcji serii I w ramach subskrypcji prywatnej z wyłączeniem prawa poboru dotychczasowych akcjonariuszy w całości, podano w uchwałach NWZ.
QubicGames: Zdecydował o rozpoczęciu przeglądu opcji strategicznych dotyczących spółki zależnej – Untold Tales, podała spółka. Rozważane jest szereg możliwych opcji strategicznych, które obejmować mogą pozyskanie inwestora finansowego lub strategicznego dla Untold Tales, zbycie części lub całości posiadanych przez QubicGames akcji spółki zależnej bądź przeprowadzenie innej transakcji.
SimFabric: Podpisał umowę z nowym partnerem wydawniczym na określenie współpracy przy wydaniu 4 gier z portfolio partnera na konsole PS4/PS5 w sklepie PlayStation Store, Nintendo Switch w sklepie Nintendo e-Shop, oraz Xbox One/Xbox Series X|S w sklepie Microsoft Store, podała spółka. Umowa przewiduje rozszerzenie współpracy o kolejne tytuły partnera; koszty ponoszone na portowanie są po stronie SimFabric, który z tytułu sprzedaży gier będzie otrzymywał 70% wpływów ze sprzedaży. Kolejne 3 gry SimFabric są w trakcie certyfikacji w sklepie PlayStation Store, podano także.
Drago: Płatny dodatek do gry komputerowej „Gas Station Simulator” pod tytułem „DLC Tidal Wave” w wersji na PC miał swoją premierę w sklepach cyfrowej dystrybucji gier Steam i Green Man Gaming 21 marca 2024 roku o godzinie 17.00. Łączne koszty produkcji i marketingu DLC wyniosły ok. 450 tys. zł i zostały w pełni pokryte przychodami brutto z DLC z platformy Steam w ciągu niecałych 7 dni od rozpoczęcia sprzedaży, podało Drago entertainment.
Draw Distance: Zawarło umowę z francuskim Plug In Digital w zakresie gry „Serial Cleaners”, podała spółka. Na podstawie umowy spółka udzieliła producentowi licencji na wydanie i przeportowanie „Serial Cleaners” na platformy mobilne. Premiera na platformach mobilnych planowana jest w I kwartale 2025 r.
Movie Games: Podjęło decyzję o zmianie premiery na PC gry „Beyond Sunset” na III kwartał 2024 r. poinformowała spółka. Tytuł trafi na platformę Steam w dniu przypadającym pomiędzy 1 lipca a 30 sierpnia br. Przełożenie premiery związane jest z rozpoczęciem 11 marca br. kampanii marketingowej produkcji „Drug Dealer Simulator 2”.
Vivid Games: Zdecydował o aktualizacji wartości bilansowej gier „Mobbles Cards” i „The Cash”, a w związku z tym o utworzeniu rezerw na należności na 31 grudnia 2023 w łącznej szacunkowej kwocie 1,18 mln zł, podała spółka. Jednocześnie zarząd postanowił o dokonaniu odpisów aktualizujących na 31 grudnia 2023 na łączną kwotę 2,91 mln zł wynikających z utraty wartości głównie projektu technologicznego PHY Game. Wpłynie to na obniżenie wyniku finansowego netto za 2023 r. Spółka podkreśliła też, że odpisy mają charakter jednorazowy oraz niepieniężny i nie mają wpływu na stan środków pieniężnych, płynność finansową spółki lub możliwość realizacji celów strategicznych.
FreeMind: Gra „Aquarist” od dnia premiery PC w formie early access (8 marca 2022 r.) do 3 kwietnia br. sprzedała się w łącznym nakładzie 48 tys. kopii na Steam. Średnia ocena graczy na platformie Valve wyniosła 84% na podstawie 536 recenzji.
RedDeer.Games: Udostępnił grę „nZen” na konsolę Nintendo Switch.
G-devs: Udostępnił grę „Monsters’ Domain”.
CD Projekt: Łączny wolumen „Cyberpunk 2077” przekroczył 5 mln w 2023. Spółka rozważa licencjonowanie IP dla projektów mobile.
Movie Games: Data premiery pełnej wersji gry „Beyond Sunset” ma być ustalona w III kwartale.
Huuuge Games: Przychody z gier w marcu ok. 14 mln USD, według szacunków Sensor Tower.
Ten Square Games: Przychody z gier w marcu ok. 5 mln USD według szacunków Sensor Tower.
Źródła: depesze ISBnews, serwis ISBtech.pl, informacje ze spółek i organizacji
(ISBnews/ISBtech)