Aplikacja mobilna ERLI szybko przekroczyła 1 mln pobrań. Platforma ocenia, że stała się ona popularna wśród smart shopperów, wskazuje w komentarzu eksperckim dla ISBtech Katarzyna Kierach, dyrektor marketingu ERLI.

Podsumowując pierwsze pół roku aplikacji ERLI możemy potwierdzić, że cieszy się ona popularnością i zaufaniem wśród smart shopperów, którzy preferują nie tylko atrakcyjne  ceny, ale też wygodę i szybkość w realizacji codziennych zakupów. Nasi użytkownicy aplikacji częściej kupują produkty z kategorii: „supermarket” „zdrowie” i „uroda”, czyli m.in. kosmetyki, chemię domową, karmy dla zwierząt czy artykuły spożywcze. Produkty wymagające większego zastanowienia, np. z kategorii motoryzacja, w tym opony, częściej realizowane są przez stronę internetową. Warto wspomnieć, że w analizowanym okresie średnia wartość koszyka (AOV) w aplikacji była o 5% wyższa niż podczas zakupów przez przeglądarkę, pomimo niższych cen dla posiadaczy apki.

Z kolei analizując czas, w którym użytkownicy dokonują zakupów za pośrednictwem aplikacji czy strony internetowej można zauważyć, że zarówno godziny poranne (8-12), jak i popołudnia i wieczory (18-22) są najbardziej popularnymi momentami na zakupy – w tym czasie rośnie zarówno liczba przeglądanych produktów, jak i liczba transakcji. Co jednak ciekawe, użytkownicy aplikacji częściej niż użytkownicy web sięgają po swoje smartfony, aby zrobić zakupy wieczorem. Wśród samych użytkowników aplikacji zauważamy różnice średniej wartości koszyka, która dla kupujących na urządzeniach Apple jest ok. 30% wyższa niż tych, którzy używają telefonów z oprogramowaniem Android.

Wcześniej platforma podała, że jej aplikacja mobilna przekroczyła liczbę 1 mln pobrań.

„Zaledwie 6 miesięcy wystarczyło, aby aplikacja mobilna Erli przekroczyła 1 mln pobrań. Co więcej, już blisko 50% sprzedaży na Erli pochodzi właśnie z kanału mobilnego, co potwierdza, że aplikacja nie tylko zwraca uwagę konsumentów, ale także skutecznie zachęca ich do zakupów na platformie” – podano w komunikacie.

Przekroczenie 1 mln pobrań to ważny moment i spektakularny wynik na polskim rynku aplikacji zakupowych. Jednak to co najbardziej cieszy nasz zespół to odbiór aplikacji przez użytkowników. Od początku prac nad nią zależało nam na udostępnieniu kupującym narzędzia z intuicyjną nawigacją, bogatą ofertą produktów i najlepszymi cenami. Feedback, jaki otrzymujemy od stale powracających klientów i dynamicznie rosnąca liczba nowych użytkowników, potwierdza, że spełniliśmy ich oczekiwania. Odzwierciedlają to także wysokie oceny użytkowników, 4,9 na 5 gwiazdek w sklepach Google Play oraz AppStore” – skomentowała dyrektor marketingu Erli, cytowana w materiale.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments