Toruńska spółka Inside Park SA zajmująca się rewitalizacją kamienic, która zamierza zadebiutować na rynku NewConnect, opublikowała wyniki finansowe za 2023 rok. Skonsolidowane przychody w ubiegłym roku wyniosły 14,85 mln zł w porównaniu do 3,5 mln rok wcześniej.

Spółka wygenerowała w 2023 roku 0,7 mln zł zysku netto w porównaniu do 0,98 mln zł zysku netto w 2022 roku. Na zmniejszenie rentowności wyniku netto wpływ miało głównie poszerzenie działalności o budowę parków handlowych. Warto zwrócić uwagę, że Inside Park działa w bezpiecznym modelu polegającym na finansowaniu inwestycji z kapitału ich nabywców, ze środków własnych oraz od zaufanych partnerów biznesowych. Jednocześnie Inside Park SA ma niski wskaźnik zadłużenia kapitału własnego wynoszący 78%. Wskaźnik zadłużenia kapitału ogólnego grupy to 57%.

– Wyniki finansowe odzwierciedlają poszerzenie profilu działalności przez Inside Park. Od 2023 roku ze względu na potrzeby rynku rozwijamy drugą nogę biznesu. Klienci, którzy kupowali u nas mieszkania, oczekują czegoś więcej. Ich aktywa urosły, więc apetyty inwestycyjne również. Poza tym rynek nieruchomości komercyjnych to też odpowiedź na oczekiwania społeczeństwa po pandemii. Wzrastająca liczba parków handlowych jest jej wynikiem. Budując parki handlowe, wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom inwestorów. komentuje prezes zarządu Tomasz Laskowski.

Inside Park SA działa na rynku od 12 lat, operując obecnie głównie w województwie kujawsko-pomorskim, pomorskim i warmińsko-mazurskim. W swojej strategii skupia się na poszukiwaniu atrakcyjnych ofert kupna kamienic, po których zakupie przeprowadza szczegółową analizę techniczną i planuje prace remontowe w celu przywrócenia nieruchomości do pełnej funkcjonalności i podniesienia jej wartości rynkowej. Prace remontowe obejmują zarówno prace konstrukcyjne, jak i wykończeniowe, tak aby stworzyć atrakcyjne i nowoczesne mieszkania.

Do najważniejszych przedsięwzięć zrealizowanych przez spółki z grupy Inside Parku w 2023 roku należą sprzedaż nieruchomości kamienicznych przy ulicach: Poznańskiej 101, Mickiewicza 124, Podmurnej 85 – 89 w Toruniu oraz przy ulicy Chojnickiej 17 w Starogardzie Gdańskim. Kluczowa z perspektywy rozwoju nowej gałęzi biznesu sprzedaż sklepu Biedronka, wybudowanego przez spółkę w piętnaście tygodni w podtoruńskiej gminie Łubianka. Była to pierwsza inwestycja Inside Parku w nieruchomość komercyjną.

Łącznie w 2023 roku Inside Park sprzedał 2 523 m2 powierzchni w 33 nieruchomościach. To wzrost o 1 054 m2 w porównaniu do roku 2022. Z kolei kupione nieruchomości to łącznie 1 730 m2 powierzchni, co dotyczy tylko powierzchni użytkowej w budynkach. Oznacza to wzrost o 41% liczby kupionych m2 w 2023 roku w stosunku do 2020 roku.

Spółka na 2024 ma już w portfelu 30 lokali do sprzedaży, 1 440 m2 powierzchni do zakupu po podpisanej umowie przedwstępnej. Ponadto firma analizuje 150 nieruchomości kamienicznych. Według planów łącznie w 2024 roku powinno udać się zakupić 3 500 m2 powierzchni.

W perspektywie kilku lat chcemy dojść do budowy 1 obiektu handlowego kwartalnie, mam tu na myśli parki handlowe oraz budynki typu stand alone. Planujemy ekspansję na całą Polskę, to naturalny kierunek rozwoju, ale podchodzimy bardzo odpowiedzialnie do tego ze względu na dyscyplinę kosztową. Najpierw chcemy zwiększyć przychody, a później rozwinąć kadrę liczebnościowo i realizować kolejne inwestycje. podsumował Tomasz Laskowski.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments