Huuuge spodziewa się obniżenia poziomu skorygowanej EBITDA w tym roku w efekcie planowanego zwiększenia inwestycji marketingowych przy stabilnych przychodach i kosztach operacyjnych, poinformował ISBtech wiceprezes wykonawczy ds. finansowych Marek Chwałek.
„Jeśli chodzi o sprzedaż, spodziewamy się utrzymać ją na poziomie zbliżonym do zeszłorocznego, być może z lekką sezonowością – trochę niższym I półroczem i odbiciem w II półroczu. Wierzymy, że motorem wzrostu będą zwiększone inwestycje marketingowe i efekty rozpoczętych w ubiegłym roku prac nad nowymi, innowacyjnymi funkcjonalnościami społecznościowymi w naszych grach. Mamy nadzieję, że nowe funkcjonalności będą się przyczyniać do wzrostu w II półroczu” – powiedział ISBtech Chwałek.
Dodał, że wyższe inwestycje marketingowe to kontynuacja trendu który spółka zaczęła w II kw. 2023 roku.
„Dynamika II półrocza 2023 do I części ub. roku to aż 52%. Planujemy utrzymać wzrost inwestycji marketingowych, niekoniecznie aż na takim wysokim poziomie dynamiki jak w 2023 roku, ale trend będzie rosnący. Jak dużo – to zależy od obserwowanych na bieżąco okresów zwrotu z kampanii (payback), czy będą zgodne z naszymi założeniami. Nie zakładamy żadnych rewolucji w kosztach operacyjnych. Będą one zbliżone do tego co obserwowaliśmy w ubr. W 2023 wprowadziliśmy bardzo dużo oszczędności związanych z restrukturyzacją, cięciem różnych linii kosztowych i chcielibyśmy dyscyplinę kosztową utrzymać. Spodziewamy się jednak optymalizacji, ale nie zmian na skalę zbliżoną do ubr. Finalnie patrząc na skorygowaną EBITDA, to przy stabilnych przychodach, kosztach operacyjnych i wzroście inwestycji marketingowych, spowoduje to w tym roku jej obniżenie, przy czym nadal chcemy zachować wysoką rentowność” – wymienił wiceprezes.
Jednocześnie dodał, że wskaźniki monetyzacji Huuuge rosną i zarząd spółki spodziewa się utrzymania tej tendencji.
„W naszych flagowych produktach, odpowiedzialnych za zdecydowaną większość bazy przychodowej, planujemy kilka ciekawych innowacji. Wierzymy, że nowe funkcjonalności w grach mogą stać się motorem przyszłego wzrostu. Będą to inicjatywy rzeczywiście innowacyjne, nawiązujące do naszych korzeni i pomysłów dzięki którym gry Huuuge w przeszłości osiągnęły popularność w stosunkowo krótkim czasie. Będą miały charakter społecznościowy i będziemy wychodzić poza ramy gatunku social casino” – wskazał Chwałek.
W kwestii Huuuge Pods – małych zespołów rozwojowych – zaznaczył, że nie są one istotne kosztowo, ale pracują nad nowymi konceptami z szybką iteracją. „Mamy 2 gry w soft launch i mamy nadzieję, że którąś z nich będziemy skalować” – wskazał wiceprezes.
W kwestii potencjalnych akwizycji przyznał, że jest to jeden z kierunków wzrostu, jaki Huuuge eksploruje.
„Jesteśmy jednak ostrożni, chcemy zminimalizować ryzyko inwestycji, które mogłyby w dłuższej perspektywie narazić na koszty, a de facto nie zbudować wartości dla akcjonariuszy” – podsumował Chwałek.